eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 132
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Teraz albo nigdy. Discovery ma olbrzymią szansę
 2020-01-27 21:24:31  Dawid Ociepa    inf.własna

Nie od dziś wiadomo, że grupa Discovery od 2022 roku będzie nowym właścicielem cyklu Speedway Grand Prix. Zastąpi na tym polu BSI, które cyklem rządziło od 1995 roku. Ta zmiana była oczekiwana przez fanów czarnego sportu, gdyż według zdania wielu kibiców grupa usiadła na laurach i potrzebny był powiew świeżości. Na myśl nasuwa się jednak pytanie, czy nowi właścieciele zdają sobie sprawę, że stoją przed niewyobrażalną szansą dla naszego ukochanego sportu?

Zapewne Ameryki nie odkryłem powyższym stwierdzeniem. Trzeba przyznać, że BSI w ostatnich latach swoich rządów "przysnęło". Półtorej roku temu rozpoczynaliśmy pierwszy od 2011 cykl bez rundy poza Europą. Nie brzmi to dobrze, jeśli myślimy o popularyzacji żużla. Choć nie zawsze było tak źle, starsi kibice na pewno pamiętają. A cykl z udziałem teoretycznie piętnastu najlepszych zawodników czarnego sportu na świecie jest najlepszym narzędziem do pokazywania jakiegokolwiek sportu jak najszerszemu gronu widzów. 

Discovery 
ma narzędzia, by wynieść żużel ponad to, co już mamy. W jaki sposób może to zrobić? Na pewno mogłoby zrezygnować z aż trzech rund na polskich torach, na rzecz Grand Prix AustraliiNowej Zelandii czy USA, czyli krajów, gdzie speedway jest już zasiany w świadomości co niektórych regionów wyżej wymienionych państw. Jeśli Discovery chciałoby zainwestować trochę więcej pieniędzy, mogłoby pomyśleć o stopniowym wprowadzaniu cyklu do Argentyny (nie jest to taki zły pomysł, gdyż czarny sport jest wpisany w świadomość mieszkańców tego kraju. Pisaliśmy o tym TUTAJ). Zwłaszcza, że powstaje nowy stadion żużlowy w Neuquen, o czym wspominał niedawno Luis Caballero. Dopiero wtedy można myśleć o ekspansji na nowe rynki. Gdzie tam widzę potencjał? W Japonii. Sport motorowy stoi tam na całkiem przyzwoitym poziomie, a przeciętne warunki fizyczne Azjatów sprzyjają w osiąganiu dobrych rezultatów na zużlu. A jeśli mógłbym wybrać miejsce rozgrywania jednej rundy Grand Prix, wybrałbym zawody na jednodniowym torze ułożonym na stadionie Girondins Bordeaux. Niektórzy czytelnicy mogliby pomyśleć, że oszalałem, ale mam kilka argumentów na poparcie mojej tezy, choć jestem świadomy ogromnego ryzyka organizacji takiej imprezy. Po pierwsze, jest to największy stadion w okolicy ośrodków żużlowych (najbliższy znajduje się około 66km od Bordeaux). Po drugie, dobrze rozreklamowane zawody mogą ściągnąć kibiców z całej Europy. Jednak jest to bardzo odległa wizja, która niezbyt szybko się spełni.

Czy 
Discovery pomoże w popularyzacji sportu żużlowego? Są na to duże szanse, choć jest kilka wątpliwości. Czy okażą się słuszne? Dowiemy się niestety dopiero za kilka lat...

Reklama

 


Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. Gezet Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  Stelmet Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Moonfin Malesa Ostrów


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5. Hunters PSŻ Poznań 

6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu