eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 79
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Kontuzja lidera karą dla klubu?
 2019-08-26 12:51:34  Bartłomiej Florek    inf.własna

Sezon 2019 wkracza w decydującą fazę. W przeciągu tego roku wiele artykułów na bardziej i mniej znanych portalach poświęcono głównie niedoprecyzowanym przepisom odnośnie tzw. "lotnych" startów. Mnie od dłuższego czasu frapuje krzywdzący zapis w regulaminie PGE Ekstraligi dotyczący stosowania "zastępstwa zawodnika".

Od 2017 roku zgodnie z Regulaminem Sportu Żużlowego bezwarunkowa "ZZ-tka" obowiązuje wyłącznie najskuteczniejszego żużlowca w danej drużynie. Zrozumiałym jest, że rządzący daną dyscypliną muszą szukać rozwiązań, które sprawią, że drużyny czy szkoleniowcy nie będą postępować w myśl prawa kaduka. Myślę jednak, że jedna "ZZ-tka" to zdecydowanie zbyt mało, aby drużyna nie poczuła się wyraźnie osłabiona.

Mocno pokrzywdzonym tym przepisem wydaje się być na ten moment Stelmet Falubaz Zielona Góra. Kontuzja jednego z liderów, Nickiego Pedersena może bardzo mocno osłabić ekipę z Grodu Bachusa na decydujące spotkania, a ostatecznie pozbawić medalu. Oczywiście nie zamierzam dyskredytować zawodników, którzy mogą wskutek tej sytuacji wskoczyć do składu. Myślę jednak, że mało który zawodnik mógłby w pełni zniwelować stratę jednego z motorów napędowych swojej drużyny.

Moim zdaniem powinny obowiązywać zasady identyczne jak w Nice 1. Lidze Żużlowej i 2. Lidze Żużlowej, czyli możliwość stosowania instytucji "ZZ" za trójkę najlepszych riderów w teamie. Dlaczego właśnie liczba trzech jest odpowiednia? Bowiem to tercet najbardziej skutecznych zawodników drużyny w największej mierze wpływa na wyniki końcowe meczu, a brak jednego z filarów mocno osłabia potencjał drużyny, przez co znajduje się na straconej pozycji.

Zdaniem "grupy trzymającej władzę" aktualny przepis miał wpłynąć na uniknięcie stosowania chwytów niedozwolonych, jednak w zamian regulamin udowodnił, że wspiera drużyny, które są omijane przez pecha. Wydawało mi się, że intencją regulaminu jest szukanie w miarę sprawiedliwych rozwiązań, które nie będą faworyzować silniejszych.

Z każdym rokiem nowe zapisy coraz bardziej wypaczają przebieg zdrowej rywalizacji. Aż boję się pomyśleć, co nowego zobaczymy za rok. Nic mnie już nie zdziwi...

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu