eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 95
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Kiedyś to było... Kombinacje w roku 2007 (3)
 2020-02-23 18:15:40  Dawid Ociepa    inf.własna

W obecnych czasach padają różne pomysły dotyczące uatrakcyjnienia rozgrywek żużlowych. Padają pomysły wprowadzenia możliwości użycia zagranicznego juniora z numerem przeznaczonym dla juniora czy zmienienie organizacji fazy play-off. W 2007 roku Główna Komisja Sportu Żużlowego przeszła samą siebie i wprowadziła kilka sensacyjnych zmian, które dotyczyły pierwszej i drugiej ligi.

Rozpoczęto "z grubej rury". Władze zrezygnowały z pomysłu przyznawania punktu bonusowego dla najlepszej drużyny dwumeczu i zastąpili go przyznawaniem trzech punktów za zwycięstwo na wyjeździe. Wyraźnie brano przykład z ligi brytyjskiej, jednak nadal system był bardziej przejrzysty niż w obecnej Premiership. Na przepisie najwięcej zyskały drużyny z Gorzowa i Ostrowa Wielkopolskiego, które zdobyły z tego tytułu aż trzy punkty. Jednak GKSŻ na tym nie poprzestała i zmieniła system play-off.

Na szczęscie dla drużyn drugoligowych, te zmiany dotyczyły tylko pierwszej ligi. Do fazy finałowej przechodziły wszystkie drużyny. Pierwsza drużyna rywalizowała z czwartą, druga z trzecią (czyli tak samo, jak obecnie). Druga grupa składała się z drużyn z pozycji 5-8. Piąta jechala z ósmą, szósta z siódmą. Zwycięzcy swoich meczów z pierwszej czwórki awansowali do finału. Natomiast triumfatorzy meczów ze "słabszej" grupy kończyli sezon, a pokonani jechali dodatkowy mecz – o siódme miejsce. To nie koniec innowacji. Spotkania nie były zwykłymi dwumeczami, tylko spotkaniami "do dwóch zwycięstw". W praktyce oznaczało to, że jedna drużyna może pojechać 20, a w skrajnym wypadku aż 22 spotkania! Kto w roku 2007 odjechał maksymalną liczbę spotkań? TŻ Sipma Lublin. Ostatnie dwa spotkania były spotkaniami barażowymi, w których na szczęście oszczędzono kluby i rywalizowano już "normalnie". "Koziołki" przegrały dwumecz z Daugavpils i spadły do drugiej ligi. Trzy drużyny rywalizowały w dwudziestu spotkaniach, Lublin jak wspomniałem wyżej miał dwa starty więcej, a reszta skończyla na siedemnastu.

W tej historii zastanawia mnie jedno. Dlaczego padło na pierwszą ligę? Budżety klubów z zaplecza Ekstraligi są przecież mniejsze niż gigantów z wyższej ligi. Jeśli władze chciały przetestować swój nowy pomysł, powinny skorzystać z bogatszych klubów, które mogą sobie pozwolić na 20 spotkań w sezonie. Z pomysłu zrezygnowano rok później, w roku 2008 powrócono do punktów bonusowych oraz zwykłej organizacji fazy finałowej. Ostatnie zmiany w organizacji ligi widzieliśmy w 2017 roku, gdy wrócono do podziału na 1. i 2. Ligę Żużlową. Kiedy i czym następnym razem zaskoczy nas Główna Komisja Sportu Żużłowego? Być może już niedługo...

Relacja live

PGE IMME
 PGE IMME 2023 im. Zenona Plecha 
sobota, godzina 16:30

Tabele ligowe
P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Platinum Motor Lublin

 



2. ebut.pl Stal Gorzów


3. TAURON Włókniarz Częstochowa



4. For Nature Solutions KS Apator Toruń


5. Betard Sparta Wrocław


6. Fogo Unia Leszno

 
7. ZOOLeszcz GKM Grudziądz


8. Cellfast Wilki Krosno



 1. Liga Żużlowa
1. Arged Malesa Ostrów Wlkp.


2. Enea Falubaz Zielona Góra


3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


4. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


6. Trans MF Landshut Devils


7. ROW Rybnik


8. Ebebe PSŻ Poznań


2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno


2. OK Bedmet Kolejarz Opole


3. Metalika Recycling Kolejarz Rawicz


4. Optibet Lokomotiv Daugavplis


5. Texom Stal Rzeszów


6. Unia Tarnów


7. Polonia Piła


 U24 Ekstraliga
1. Arged Malesa Ostrów Wlkp.


2. Duda Development Ciesiółka Auto Group Unia Leszno


3. U24 Beckhoff Sparta Wrocław


4. Enea Stal Gorzów


5. GKM Grudziądz 


6. KS Toruń


7. Motor Lublin


8. TAURON U-24 Włókniarz Częstochowa


9. Orlen Cellfast Wilki Krosno      
Bauhaus-Ligan
1. Smederna Eskilstuna

 


 

2. Lejonen Gislaved


3. Vastervik Speedway

 

4. Indianerna Kumla

 


5. Rospiggarna Hallstavik

 

6. Dackarna Malilla


7. Piraterna Motala

 



Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik
2.  Leon Madsen
3.  Maciej Janowski
4.  Fredrik Lindgren
5.  Robert Lambert
6.  Daniel Bewley
7.  Patryk Dudek
8.  Tai Woffinden
9.  Martin Vaculik
10.  Jason Doyle
11.  Mikkel Michelsen
12.  Jack Holder
13.  Max Fricke
14.  Anders Thomsen
15.  Kim Nilsson
Klasyfikacja SEC
1.  Leon Madsen 53
2.  Janusz Kołodziej 52
3.  Mikkel Michelsen 45
4.  Patryk Dudek 42
5.  Dominik Kubera 33
6.  Rasmus Jensen 31
7.  Daniel Bewley 30
8.  Bartosz Smektała 29
9.  Piotr Pawlicki 28
10.  Oliver Berntzon 28
11.  Andrzej Lebiediew 23
12.  Dimitri Berge 20
13.  David Bellego 20
14.  Kacper Woryna 18
15.  Vaclav Milik 15
16.  Adam Ellis 12
17.  Kai Huckenbeck 12
18.  Jan Kvech 7
19.  Kai Huckenbeck 5
20.  Marcin Nowak 1
21  Petr Chlupac 0
Partner
Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Skarb Kibica 2023: Arged Malesa Ostrów

Ostrowianie, po roku w najlepszej lidze świata, spadli o szczebel niżej do rozgrywek pierwszoligowych. Teraz Waldemar Górski oraz spółka mają ciężkie zadanie do wykonania, bowiem ekipie z Wielkopolski, marzy się szybki powrót do PGE Ekstraligi.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu