eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 117
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Kiedyś to było... Kombinacje w roku 2007 (3)
 2020-02-23 18:15:40  Dawid Ociepa    inf.własna

W obecnych czasach padają różne pomysły dotyczące uatrakcyjnienia rozgrywek żużlowych. Padają pomysły wprowadzenia możliwości użycia zagranicznego juniora z numerem przeznaczonym dla juniora czy zmienienie organizacji fazy play-off. W 2007 roku Główna Komisja Sportu Żużlowego przeszła samą siebie i wprowadziła kilka sensacyjnych zmian, które dotyczyły pierwszej i drugiej ligi.

Rozpoczęto "z grubej rury". Władze zrezygnowały z pomysłu przyznawania punktu bonusowego dla najlepszej drużyny dwumeczu i zastąpili go przyznawaniem trzech punktów za zwycięstwo na wyjeździe. Wyraźnie brano przykład z ligi brytyjskiej, jednak nadal system był bardziej przejrzysty niż w obecnej Premiership. Na przepisie najwięcej zyskały drużyny z Gorzowa i Ostrowa Wielkopolskiego, które zdobyły z tego tytułu aż trzy punkty. Jednak GKSŻ na tym nie poprzestała i zmieniła system play-off.

Na szczęscie dla drużyn drugoligowych, te zmiany dotyczyły tylko pierwszej ligi. Do fazy finałowej przechodziły wszystkie drużyny. Pierwsza drużyna rywalizowała z czwartą, druga z trzecią (czyli tak samo, jak obecnie). Druga grupa składała się z drużyn z pozycji 5-8. Piąta jechala z ósmą, szósta z siódmą. Zwycięzcy swoich meczów z pierwszej czwórki awansowali do finału. Natomiast triumfatorzy meczów ze "słabszej" grupy kończyli sezon, a pokonani jechali dodatkowy mecz – o siódme miejsce. To nie koniec innowacji. Spotkania nie były zwykłymi dwumeczami, tylko spotkaniami "do dwóch zwycięstw". W praktyce oznaczało to, że jedna drużyna może pojechać 20, a w skrajnym wypadku aż 22 spotkania! Kto w roku 2007 odjechał maksymalną liczbę spotkań? TŻ Sipma Lublin. Ostatnie dwa spotkania były spotkaniami barażowymi, w których na szczęście oszczędzono kluby i rywalizowano już "normalnie". "Koziołki" przegrały dwumecz z Daugavpils i spadły do drugiej ligi. Trzy drużyny rywalizowały w dwudziestu spotkaniach, Lublin jak wspomniałem wyżej miał dwa starty więcej, a reszta skończyla na siedemnastu.

W tej historii zastanawia mnie jedno. Dlaczego padło na pierwszą ligę? Budżety klubów z zaplecza Ekstraligi są przecież mniejsze niż gigantów z wyższej ligi. Jeśli władze chciały przetestować swój nowy pomysł, powinny skorzystać z bogatszych klubów, które mogą sobie pozwolić na 20 spotkań w sezonie. Z pomysłu zrezygnowano rok później, w roku 2008 powrócono do punktów bonusowych oraz zwykłej organizacji fazy finałowej. Ostatnie zmiany w organizacji ligi widzieliśmy w 2017 roku, gdy wrócono do podziału na 1. i 2. Ligę Żużlową. Kiedy i czym następnym razem zaskoczy nas Główna Komisja Sportu Żużłowego? Być może już niedługo...

Reklama

 


Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. Gezet Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  Stelmet Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Moonfin Malesa Ostrów


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5. Hunters PSŻ Poznań 

6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu