Wywiady
Martin Smolinski w sezonie 2009 miał podpisany kontrakt z Unibaksem Toruń. Nie dostawał jednak zbyt wielu szans do występów w barwach Aniołów. Teraz Niemiec otrzymał kilka ofert z Polski, lecz dalsze występy w naszym kraju są uzależnione od sponsorów popularnego Smoły, którzy mają niebagatelny wpływ na jego karierę. Zawodnik w rozmowie z eSpeedway.pl, przyznał również, że w najbliższym sezonie będzie startował w zawodach na długich torach.
Adrian Dolniak: Do rozpoczęcia sezonu pozostało jeszcze dużo czasu. Jednak na pewno przygotowujesz się już do niego?
Martin Smolinski: - Tak, trzy razy w tygodniu trenuję w siłowni, by moja kondycja była w jak najlepszej formie. Dodatkowo raz w tygodniu odbywam trening personalny.
Zima zdecydowanie krzyżuje plany przygotowań do sezonu, a zalegający śnieg nie ułatwia przygotowań na torze. Kiedy ty zamierzasz wyjechać na tor i gdzie będziesz testował swoje ustawienia?
- Wszystko uzależnione jest od pogody. Jeśli nie będzie bardzo zimno to będę mógł wyjechać na tor. Mam za sobą już cztery testy nowych ustawień, które na pewno przydadzą się w nowym sezonie. W tym roku brałem już udział w zawodach i mogłem rywalizować z rywalami na torze. Było to w Steingaden, gdzie na specjalnie przygotowanym, lodowym torze odbył się turniej Ice Speedway.
Sezon 2010 zbliża się wielkimi krokami, a zawodnicy podpisują umowy z klubami. Jakich pracodawców ty znalazłeś do tej pory?
- W Niemczech będę bronił barw zespołu AC Landshut. Na pewno będę także ścigał się w zawodach na długich torach. Jestem w trakcie negocjacji z klubami w Szwecji i mam nadzieję, że wszystko się dobrze zakończy. Sprawa występu w Szwecji jest otwarta, bo negocjuję z klubami.
A co w takim razie z ligą polską? Planujesz podpisać kontrakt z jakimś klubem?
- Muszę przyznać, że dostałem oferty z Polski, ale muszę czekać na rozwój sytuacji. Wiele jest uzależnione od moich sponsorów. Oni chcą oglądać mnie w Niemczech.
Bierzesz pod uwagę starty w Wielkiej Brytanii? Zdaniem wielu żużlowców tak można nauczyć się prawdziwego speedway'a.
- Tak naprawdę nie myślałem o startach w Wielkiej Brytanii. Jednak tutaj sprawa jest także otwarta. Nie podpisałem umowy, ale to nie przekreśla szans na moje występy w tym kraju. Mogę przecież zastąpić innego zawodnika i startować tam przez tydzień lub nawet kilka miesięcy.
Postawiłeś sobie przed sezonem jakieś cele? Chciałbyś osiągnąć coś szczególnego?
- Chciałbym po prostu być dobrze przygotowany do sezonu. Naturalnie, jak każdy zawodnik chcę być silnym punktem każdego zespołu w barwach, którego będę występował. Mam także nadzieję, że przygotowane silniki będą spisywały się świetnie i nie zawiodą mnie.
Mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat swojego sprzętu, na którym będziesz występował w najbliższym roku?
- Cały czas pracuję nad moja bazą sprzętową. Będę miał cztery motocykle specjalnie do rywalizacji na żużlowych torach. Tak jak mówiłem będę także startował w zawodach na długich torach i na nie będę miał dwa kolejne, inne motocykle. Będę korzystał z silników GM lub Jawa.
Jak wygląda obecnie sytuacja żużla w Niemczech? Co sądzisz o popularności tego sportu i szkoleniu młodzieży?
- Myślę, że jest coraz lepiej. Moim zdaniem jeśli wszystko pójdzie dobrze, tak jak powinno, to możemy wrócić do wielkiego żużla, takiego jaki był przed laty, gdy ścigali się Karl Maier i Egon Müller.
Czy na koniec chciałbyś przekazać coś specjalnie dla czytelników eSpeedway.pl?
- Musicie czytać ten portal, on jest najlepszy!
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów