eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 139
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Nicolas Covatti: Żużel jest bardzo popularny w Buenos Aires
 2022-03-10 10:41:06  Bartosz Bielecki    inf.własna

34- letni Argentyńczyk startujący z Włoską licencją Nicolas Covatti, specjalnie dla eSpeedway, opowiedział nam o żużlu w Argentynie gdzie ostatnio połączył swój urlop z jazdą na żużlu.W lidze Polskiej  do tej pory nie miał na razie wielu okazji aby pokazać na co go stać, w przyszłości chciałby to zmienić i regularnie startować w Polsce.

Jak doszło do tego że zostałeś żużlowcem? W twoim kraju nie jest to popularny sport.

Rozpocząłem moją przygodę z żużlem kiedy byłem jeszcze dzieckiem, była to kategoria 50cc. W tym okresie towarzyszył mi i pomagał mój ojciec. Miałem wtedy 10 lat. W Argentynie żużel jest bardzo popularny w prowincji Buenos Aires oraz na prerii. Ja urodziłem się w mieście Coronel Pringles, które jest prowincją Buenos Aires.

Jak oceniasz swój poprzedni sezon?

Mój sezon 2021 był bardzo dobry. Po raz szósty wygrałem tytuł we Włoszech w zawodach indywidualnych. Odegrałem również znaczącą rolę w kwaliwkacjach do Grand Prix Challange, do którego jednak  nie awansowałem przez brakujący jeden punkt utracony z mojej winy.

Jakie cele sobie stawiasz przed sezonem 2022?

W 2022 również wezmę udział w zawodach we Włoszech także w lidze francuskiej dla klubu Reole i we wszystkich klasyfikacjach SGP SEC oraz żużlu narodowego. Chciałbym spróbować swoich sił w Polsce.Aktualnie we Włoszech nie ma zbyt wielu zawodników, ale jest wielu młodych chłopaków, którzy mają szansę na dobrą przyszłość.

W Polsce miałeś podpisane kontrakty, lecze pojechałes raptem w paru biegach, jak myslisz dalczego nie dano ci więcej szans?

Moje doświadczenie w Polsce do tej pory nie było dobre,nie miałem okazji, aby pokazać swój potencjał. Miałem pecha na spotkaniach w któych startowałem. Potem nie miałem już niestetyżadnych ofert z Polski. Chciałbym tam jednak startowac przez dłuższy okres czasu. Wiem, że mógłbym pokazać moje umiejętności. Ale z jakiegoś powodu nie było takiej możliwości i muszę to zaakceptować. Miałem bardzo dobrych kilka lat, przez 4 lata udało mi się zaklasyfikować do GP Challenge. A to nie jest łatwe.

Regularnie startujesz w IM Argentyny, opowiedz nam proszę więcej o żużlu w Argentynie

W Argentynie wszystko rozwija się w dobrym kierunku, powstała nowa organizacja, która ma bardzo istotną oraz profesjonalną wizję. Miałem okazję zorganizować dwa spotkania y bardzo mnie zaskoczył poziom argentyńskich żużlowców. Sadzę, że w ciągu najbliższych kilku lat Argentyna będzie kluczowym punktem, w którym żużlowcy z Europy będą mogli współzawodniczyć, ponieważ kiedy w Europie jest okres zimowy, w Argentynie jest wtedy czas letni - dla wielu może być to użyteczne. Do transportu motorów można skorzystać z wizy na okres pobytu tymczasowego, która zawiera wszystkie elementy pozwalające na udział w zawodach. 

Będąc zawodnikiem z egzotycznego żużlowego kraju, ciężko jest o sponsorów? Jak sobie z tym radzisz?

We Włoszech jest bardzo ciężko zdobyć sponsorów, ponieważ to nie jest dobry moment dla sportu w tym kraju.

Dziękuje ci za rozmowę i twój cenny czas

Również dziękuję, cała przyjemność po mojej stonie.

Relacja live

PGE IMME
 PGE IMME 2023 im. Zenona Plecha 
sobota, godzina 16:30

Tabele ligowe
P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Platinum Motor Lublin

 



2. ebut.pl Stal Gorzów


3. TAURON Włókniarz Częstochowa



4. For Nature Solutions KS Apator Toruń


5. Betard Sparta Wrocław


6. Fogo Unia Leszno

 
7. ZOOLeszcz GKM Grudziądz


8. Cellfast Wilki Krosno



 1. Liga Żużlowa
1. Arged Malesa Ostrów Wlkp.


2. Enea Falubaz Zielona Góra


3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


4. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


6. Trans MF Landshut Devils


7. ROW Rybnik


8. Ebebe PSŻ Poznań


2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno


2. OK Bedmet Kolejarz Opole


3. Metalika Recycling Kolejarz Rawicz


4. Optibet Lokomotiv Daugavplis


5. Texom Stal Rzeszów


6. Unia Tarnów


7. Polonia Piła


 U24 Ekstraliga
1. Arged Malesa Ostrów Wlkp.


2. Duda Development Ciesiółka Auto Group Unia Leszno


3. U24 Beckhoff Sparta Wrocław


4. Enea Stal Gorzów


5. GKM Grudziądz 


6. KS Toruń


7. Motor Lublin


8. TAURON U-24 Włókniarz Częstochowa


9. Orlen Cellfast Wilki Krosno      
Bauhaus-Ligan
1. Smederna Eskilstuna

 


 

2. Lejonen Gislaved


3. Vastervik Speedway

 

4. Indianerna Kumla

 


5. Rospiggarna Hallstavik

 

6. Dackarna Malilla


7. Piraterna Motala

 



Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik
2.  Leon Madsen
3.  Maciej Janowski
4.  Fredrik Lindgren
5.  Robert Lambert
6.  Daniel Bewley
7.  Patryk Dudek
8.  Tai Woffinden
9.  Martin Vaculik
10.  Jason Doyle
11.  Mikkel Michelsen
12.  Jack Holder
13.  Max Fricke
14.  Anders Thomsen
15.  Kim Nilsson
Klasyfikacja SEC
1.  Leon Madsen 53
2.  Janusz Kołodziej 52
3.  Mikkel Michelsen 45
4.  Patryk Dudek 42
5.  Dominik Kubera 33
6.  Rasmus Jensen 31
7.  Daniel Bewley 30
8.  Bartosz Smektała 29
9.  Piotr Pawlicki 28
10.  Oliver Berntzon 28
11.  Andrzej Lebiediew 23
12.  Dimitri Berge 20
13.  David Bellego 20
14.  Kacper Woryna 18
15.  Vaclav Milik 15
16.  Adam Ellis 12
17.  Kai Huckenbeck 12
18.  Jan Kvech 7
19.  Kai Huckenbeck 5
20.  Marcin Nowak 1
21  Petr Chlupac 0
Partner
Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Skarb Kibica 2023: Arged Malesa Ostrów

Ostrowianie, po roku w najlepszej lidze świata, spadli o szczebel niżej do rozgrywek pierwszoligowych. Teraz Waldemar Górski oraz spółka mają ciężkie zadanie do wykonania, bowiem ekipie z Wielkopolski, marzy się szybki powrót do PGE Ekstraligi.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu