POLSKA
Blisko 65 milionów złotych wydały w tym okienku transferowym kluby na podpisanie kontraktów z zawodnikami. Powrót braci Przemysława i Piotra Pawlickich do Unii Leszno będzie kosztował klub 1,5 mln zł. Tyle samo musiał wyłożyć Stelmet-Falubaz Zielona Góra na kontrakt Runego Holty. Ryanowi Sullivanowi nowy 3-letni kontrakt gwarantuje 1,9 mln zł w pierwszym roku obowiązywania umowy. Stal Gorzów wyłoży 1,6, albo nawet 1,7 mln zł na Krzysztofa Kasprzaka.
Wielkim wysiłkiem finansowym była budowa tarnowskiego dream-teamu. Greg Hancock przy średniej 12 punktów na mecz ma zarobić nawet 2,4 mln zł. Janusz Kołodziej może liczyć na 2 mln, Maciej Janowski na 1,5 mln zł, a Kacper Gomólski na 800 tys. zł. Najpoważniejszym zakupem PGE Marmy Rzeszów okazał się Grzegorz Walasek, który przenosi się z Bydgoszczy do stolicy Podkarpacia za 1,8 mln zł. Zaszalał też Lotos Gdańsk, który początkowo marzył o duecie Nicki Pedersen, Sebastian Ułamek, ale z racji wysokiego kontraktu Duńczyka (2,3 mln zł) musiał postawić na Piotra Świderskiego (1 mln zł).
Duże zakupy, jak na swoje skromne możliwości, zrobiła Polonia Bydgoszcz, która wyłoży po 800 tysięcy złotych na Artioma Łagutę i Krzysztofa Buczkowskiego. Dla Włókniarza Częstochowa największym wysiłkiem będzie utrzymanie Grigorija Łaguty, który w sezonie 2012 ma zarobić między 2,2 a 2,4 mln zł. Następny na liście płac Chris Harris może liczyć na 1,3 mln zł. Jak widać limit zatrudnienia zawodników z Grand Prix, a także wprowadzenie przepisu o konieczności startu dwóch polskich seniorów w meczu, nie pozwoliły klubom na poczynienie wielkich oszczędności. Z prostego powodu. Polacy już przed zmianą byli stosunkowo drodzy, a teraz stali się jeszcze drożsi.
Najciekawsze są oczywiście te transfery, które nie doszły do skutku. Mało kto wie, że w tym okienku Unibax Toruń podjął drugą z rzędu próbę wykupienia Jarosława Hampela. Brązowy medalista GP dostał poważną ofertę, ale ostatecznie zdecydował się podpisać aneks do ważnego jeszcze przez rok kontraktu z Unią Leszno, gdzie może zarobić nawet 2,5 mln zł.
Wobec wysokich wydatków budżety klubów Enea Speedway Ekstraligi będą dość duże. Betard Sparta Wrocław raz jeszcze spróbuje się utrzymać na powierzchni za 5 mln zł, ale już uchodząca za biedną Polonia chwali się budżetem na poziomie 6,7 mln zł. Lotos Gdańsk ma 7 mln zł, a Stal Gorzów prawie 10. W tym ostatnim przypadku można jednak w ciemno założyć, iż nie wszystkie środki zostaną wydane. Podobnie będzie w Falubazie.
Aktualne składy drużyn w Speedway Ekstralidze TUTAJ.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 |
4 |
+36 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +24 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +22 |
5 | ![]() |
2 | 1 | -4 |
6. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
7. | ![]() |
2 |
0 | -20 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 | 4 | +28 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +10 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +18 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +31 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów