eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 554
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  "Ja bym sobie życzył w drużynie jeszcze jakiegoś dobrego zawodnika"
 2005-10-29 09:36:51  Paweł Klaus    www.hampel-fanclub.pl
Przedstawiamy Państwu wywiad oraz zdjęcia wykonane podczas spotkania Fan Clubu z Jarosławem Hampelem, które odbyło się w ubiegłym tygodniu w Speedway Pubie we Wrocławiu. Serdecznie zapraszamy do lektury.Fan Club: Wspominałeś w Tygodniku żużlowym i w innych gazetach, że chciałbyś mieć wpływ na zakontraktowanie nowych zawodników we Wrocławiu. Sugerowałeś Walaska, ale jest on już bliżej Zielonej Góry i Kościechę, który jest bliżej Bydgoszczy. Jędrzejak ze Słaboniem są bliżej Częstochowy, więc kto nam zostaje?

Jarek Hampel: Mój wpływ jest taki, że mogę zasugerować jakiegoś zawodnika w rozmowie z moim pracodawcą, czyli z prezesem. Sugerowałem Grzesia Walaska, tym bardziej, że dobrze się znamy, jesteśmy kolegami i Roberta Kościechę, który miał bardzo dobry sezon. Ci dwaj zawodnicy to liderzy tegorocznej ekstraligi. Protasiewicz jest zawodnikiem nie do wyrwania z Bydgoszczy, Gollob również zostanie w Tarnowie. Są zawodnicy, którzy mogliby przejść do Wrocławia. Ja tylko zasugerowałem, kto to może być, natomiast całą resztę musi załatwić już sternik wrocławskiej drużyny. W tym momencie kończy się moja rola, bo nic więcej nie mogę zrobić. Z tego, co wiem, rozmowy prowadzone są z wieloma zawodnikami. Wiem, że są prowadzone negocjacje, czy to z Grzesiem Walaskiem czy z Robertem chociażby. Nic nie jestem w stanie bliżej powiedzieć. Nie ma jeszcze 100% pewności, kto gdzie będzie jeździł. Pojawiło się mnóstwo spekulacji na temat transferów. Ciężko jest mówić, który zawodnik jest bliżej, którego klubu. Ja bym sobie życzył w drużynie jeszcze jakiegoś dobrego zawodnika - lidera właśnie. Wiadomo, że wtedy będzie nam lżej. A czy to będzie Grzesiek Walasek czy to będzie Rune Holta, nie istotne.





FC: Jest, w sumie, trzech zagranicznych zawodników proponowanych do Wrocławia: Jason Crump, Nicki Pedersen, Tony Rickardsson. Za którym z nich najbardziej byś się opowiadał?

JH: Powiem szczerze, że jeśli chodzi o Rickardsson a to można by to rozpatrywać w ten sposób: oficjalnie wiemy, że ma kończyć karierę w przyszłym roku i kto wie czy nie skoncentruje się bardziej na tym żeby zdobyć kolejny tytuł Mistrza ¦wiata, i pobić Maugera a ligę traktować będzie jakoś ulgowo. Może do czegoś takiego dojść, ale myślę, że tak się nie stanie, bo to jest Mistrz ¦wiata ; profesjonalista, trzeba jednak wziąć taką opcję pod uwagą. A jeśli chodzi o Crumpa czy Nickiego to jest mi to bez różnicy, bo obydwoje będą gwarantem naprawdę sporej ilości punktów. Nicki Pedersen bardzo dobrze punktował w lidze polskiej, Jason Crump już jeździ kupę lat, więc on też te punkty woziłby dobre. Jest mi to, więc bez większej różnicy, chociaż Crump jest trochę bardziej kontaktowy, jeśli chodzi o stosunki w drużynie. Za to jest mniej kontaktowy z wrocławskimi kibicami. I to jest jego, niestety, zła strona.


FC: Czy czułeś w tym sezonie dużą presję?

JH: Miałem takie momenty w tym roku, że zdawałem sobie sprawę z tego, że jak źle pojadę albo słabiej jeden czy dwa biegi to jesteśmy blisko żeby ten mecz przegrać. W takim sytuacji obciążenie jest dość spore. Gdyby był jakiś zawodnik z top-ekstraligi to i mi byłby lżej i kolegom. Byłoby łatwiej, bo jedziemy wtedy drużynowo, każdy te punkty dokłada, ale to się rozkłada na całą drużynę, na wszystkich zawodników. Gdy jest jeden lider to on musi zrobić piętnaście punktów. Reszta drużyny coś tam dokłada. W taki sposób ciężko jest wygrać mecz. Jeśli będzie jeszcze jeden lider to będzie łatwiej. Liderzy niech zrobią po dwanaście punktów, a druga linia zawodników niech robi po te osiem czy siedem i w tedy wygrywamy. To jest chyba lepszy układ.





FC: W tym roku wrocławski tor był zrobiony pod zawodników startowych. Kibice mają trochę za złe, że nie było walki na dystansie.

JH: Z tego, co słyszałem to chcą częściowo wymienić nawierzchnię toru, aby nadawała się bardziej do walki. Tor nie był twardy, ale właśnie przyczepny tak, aby móc się pościgać. Nie zawsze to jednak wychodził. Klub miał sygnały od wielu ludzi żeby coś w tym temacie zrobić i zapewne będą próbowali coś zmienić.


FC: Jak odbierasz opinię kibiców, którzy mówią, że jeśli nie wygrasz startu to na dystansie odpuszczasz?

JH: Muszę parę rzeczy poprawić. I w przygotowaniu moich motocykli i w stylu jazdy. Faktycznie rzadko, przy przegranym starcie, udawało mi się stoczyć jakąś walkę, nadgonić. To wszystko jest do poprawienia. Parę rzeczy trzeba skorygować, przerobić, przede wszystkim w ustawieniach motocykli, i z pewnością będzie zupełnie inaczej. Walka na dystansie to element, którego mi brakuje do tego, aby jazda była bardziej efektowna. Postaram się to nadrobić, żeby było bardziej widowiskowo.


FC: Denerwuje Cię preparowanie toru?


JH: Nie powinno dochodzić do preparacji toru. Traci na tym widowisko, bo mecz jest rozgrywany do jednej bramki. Takich rzeczy się nie praktykuje w Szwecji, w Anglii. Tam liczy się to żeby mecz był atrakcyjny. Wynik jest oczywiście ważny, ale nie za cenę atrakcyjności widowiska.


FC: Z kim Ci się najlepiej w parze jeździ?

JH: Swego czasu najlepiej jeździło mi się z Hansem Andersenem. W zeszłym roku było wiele meczy, w których jechałem razem z Robertem Miśkowiakiem i dobrze mi się z nim w parze jechało. W tym sezonie nie mieliśmy raczej okazji żeby razem jechać. Wcześniej, jeszcze w Polonii Piła, dobrze mi się jeździło z Rafałem Dobruckim.


FC: U Roniego Jamrożego widać duży postęp w tym roku. Czy w jakiś sposób zawodnicy z drużyny mu pomagają?

JH: W każdym momencie, kiedy Roni potrzebowałby pomocy to ja jestem w staniu mu pomóc. I koledzy z drużyny również. Zawodnik musi dość do wielu rzeczy sam, ale jeśli potrzebuje pomocy to ją otrzymuje. W jego przypadku postęp jest duży. Przydałaby mu się jeszcze jakaś zagraniczna liga, na przykład pierwsza liga w Szwecji.


FC: Wśród kibiców pojawiły się głosy, że może należałoby zmienić trenera skoro wynik jest taki słaby. Czy to jest dobry pomysł?

JH: Myślę, że nie. Tu akurat było wiele innych czynników, które spowodowały, że wynik był dużo gorszy. Może trochę problemem było między innymi to, że mieliśmy jednego zawodnika za dużo.


FC: Krąży legenda, że po Pucharze ¦wiata zawodnicy z drużyny mieli wieczór, nazwijmy to, rozluźnienia. Czy to prawda?

JH: Było spotkanie z władzami Polskiego Związku Motorowego, z ludźmi, którzy organizowali Puchar ¦wiata. Faktem jest, że padły nawet oskarżenia, że balowaliśmy zbyt długo i zawodnicy byli zmęczeni i słabo przygotowani. Nie balowałem za długo przed meczem z Tarnowem. To jest kolejna bzdura, naprawdę. Z wielu rzeczy, które czasem przeczytam w gazecie czy na stronach internetowych, śmieje się. Poniekąd plotki mogą być fajne, ludzie wtedy u tym mówią i jest jakaś rotacja informacji. Ale to powinno mieć jakiś granice.





FC: Czy jesteś w jakiś sposób przywiązany do klubu?

JH: Wydaje mi się, że większość zawodników zżywa się z otoczeniem, ze środowiskiem, z kibicami, bo tak jest chyba najlepiej. Ciężko jest przyjechać na zawody, odjechać swoje i wrócić do domu. Chociaż są i tacy zawodnicy. My, tutaj we Wrocławiu, interesujemy się kibicami. Mieliśmy spotkania, na których zastanawialiśmy się na przykład: czy wyjechać na motocyklach i podziękować za doping czy może lepiej przejść się i dziękować. Czym byłby ten sport bez kibiców? Zdajemy sobie sprawę, że kibice są ważni, dzięki nim nie jeździmy przy pustych trybunach. Chcemy żeby ludzie przychodzili na mecze. Bo my jeździmy dla kibiców. Jeśli wygramy to wy cieszycie się z nami i jeśli przegramy to razem z nami przełykacie gorycz porażki. Ja osobiście uwielbiam jak na stadionie jest masa ludzi i fantastyczna atmosfera.


FC: Wiemy, że niektórzy żużlowcy korzystają z porad wybitnych lekarzy specjalistów. Czy Ty też korzystasz z takich konsultacji?


JH: W najbliższym czasie mam zamiar skonsultować się z dobrymi lekarzami. Chciałbym zrobić sobie badania, które wyjaśnią czy moje kości są słabe, czy brakuje mi może jakiś witamin w organizmie.



FC: Jeździsz na "ścigaczu"?

JH: Nie jeżdżę i nigdy nie jeździłem. Nie pociąga mnie jazda po ulicy, po mieście. Polskie drogi nie nadają się do jazdy takim motocyklem. Co to za frajda mieć silny, szybki motocykl jak nie ma gdzie jeździć. Lubię jeździć na motocrossie. Wielu żużlowców jeździ na crossie, bo jest to ważny element przygotowania do sezonu, szczególnie zimną i jesienią.


FC: Oglądasz Moto GP. Chciałbyś kiedyś spróbować w Moto GP?

JH: Oglądam i chciałbym spróbować. Chciałbym zobaczyć jak to jest, gdy motocykl kładzie się niemalże na torze. Wiem jak to jest jechać po łuku ślizgiem, chciałbym zobaczyć jak się jedzie motocyklem kładąc motocykl zupełnie na bok.


FC: Czy nie przeszkadza Ci Twoja sława?

JH: To nie jest tak, że jesteśmy nie wiadomo jak rozpoznawani. Zdarza się, że ktoś mnie rozpozna i to jest bardzo miłe.




Serdeczne podziękowania dla członków fanclubu Jarka Hampela za udzieloną pomoc, oraz możliwość wykorzystania zdjęć.
Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu