Wywiady
Grzegorz Walasek, wychowanek zielonogórskiego Falubazu opowiedział naszemu portalowi o swoim nowym klubie, o przygotowaniach do sezonu i o celach jakie sobie stawia na rok 2010. Nie mogło również zabraknąć pytania o były klub.
Grzegorz, co zadecydowało o tym, że odszedłeś z macierzystego Falubazu i związałeś się dwuletnim kontraktem z bydgoskim klubem?
- Na temat Falubazu nie mam zamiaru się wypowiadać. To co zostało już powiedziane, to już było. To już jest za mną, to już przeszłość i nie chce o tym już mówić. Natomiast bydgoscy działacze dali mi konkretną propozycję i zdecydowałem się podpisać dwuletnią umowę właśnie z bydgoskim klubem. Mam nadzieję, że nie będę żałował tej decyzji.
Czy to prawda, że negocjacje z bydgoskim klubem krótko trwały, że bydgoska oferta była z tych nie do odrzucenia?
- Fakt, negocjacje nie trwały długo. Prowadziłem je z Darią Kabałą. Gdy dwie strony wiedzą czego chcą i oczekują, to z reguły szybko dochodzi się do porozumienia. Tak też było w tym wypadku. Czy była nie do odrzucenia? Powiem tak. Była to bardzo dobra oferta i mimo wszystko długo się nad nią nie zastanawiałem.
Czy chciałbyś tak jak w Falubazie być kapitanem drużyny?
- Z tego co się orientuję kapitanem bydgoskiego klubu jest Andreas. Niby mają być między zawodnikami wybory na kapitana podczas zgrupowania, ale skoro jest Andreas niech on będzie kapitanem. Bez większej różnicy czy to będzie Andreas czy ja czy też Emil.
Czy zamierzasz przyjeżdżać do Bydgoszczy przed meczem ligowym czy w dniu meczu?
- To jest kwestia dogadania z prezesem i trenerem klubu. Oczywiście będę chciał przyjeżdać wcześniej na treningi, żeby być lepiej spasowanym z bydgoskim torem.
U kogo przygotowujesz silniki do nowego sezonu?
- To żadna tajemnica. Podobnie jak w ubiegłym sezonie stawian na sprzęt od szwedzkiego tunera Jane Anderssona. W zeszłym sezonie miałem od niego sprzęt i dobrze spisywał się w lidze polskiej, szwedzkiej i Grand Prix. Jutro po balu żużlowca udaję się do Grudziądza po odbiór nowych części do motocykli. Potem powrót do Bydgoszczy i wyjazd na zgrupowanie nad morze z drużyną.Także się dzieje.
Wiem, że lubisz tory pod koło czy nie będziesz miał kłopotów z bydgoskim "betonem"?
- (śmiech) Dobry zawodnik musi umieć startować na każdym torze, obojętnie jaki on by nie był. Dlatego czy to przyczepny czy jak powiedziałeś beton i tak będę musiał się z nim spasować.
Czy zamierzasz z bydgoskim klubem związać sie na dłużej, czy to tylko kolejny klub w karierze?
- Mam jak wiesz kontrakt dwuletni z Polonią. Jeśli wszystko będzie się układało po mojej jak i klubu myśli to nie widzę problemu żadnego żeby zostać tu na dłużej może nawet do końca kariery. Czas pokaże. Cieszę się, że będę zdobywał punkty dla tak utytułowanego klubu jakim jest bez wątpienia klub bydgoski.
Podpisałeś kontrakty w czterech ligach... nie za dużo?
- Nie. Polską ligę i szwedką traktuję priorytetowo. Pojadę najprawdopodobniej w każdym meczu. Natomiast jeśli chodzi o Danię i Niemcy, to będą to raczej sporadyczne występy. Także przesilenia startami nie będzie.
Jakie cele sobie stawiasz przed nowym sezonem?
- Takie jak zawsze. W zdrowiu i bez kolizyjnie przejechać sezon. Żeby nie było żadnej przykrej kontuzji, choć wiadomo w naszym sporcie trzeba się z tym liczyć. No i równo jechać przez cały sezon żebym sam był z siebie zadowolony jak i działacze drużyn, w których będę startował.
Dziękuję za rozmowę.
- Również dziękuję.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów