Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 237
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ANGLIA

  Znamy szkielet regulaminu rozgrywek żużlowych!
 2012-10-30 09:53:47  Patryk Rojek    inf.własna

Portal eSpeedway.pl dotarł do najważniejszych ustaleń w kwestii regulaminu rozgrywek żużlowych, jaki ma obowiązywać w ciągu najbliższych sezonów! Grupa ekspertów, która opracowywała zmiany ustaliła m.in. iż w sezonach 2013-14 górny i dolny limit KSM będzie wynosił odpowiednio 41 i 34 pkt. Całkowicie zniesiono natomiast obostrzenia dotyczące zawodników występujących w cyklu Grand Prix oraz tzw. regulamin finansowy.

Pod przewodnictwem Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego, ukonstytuowała się trzyosobowa rada nadzorcza, która przejęła od prezesów klubów ekstraligowych uprawnienia dotyczące zatwierdzenia regulaminu. Teraz o kształcie rozgrywek mają decydować wyłącznie: Andrzej Witkowski (przewodniczący), Andrzej Grodzki (zastępca) oraz Jarosław Prus. Głównym założeniem było to, aby „uwolnić” prezesów poszczególnych klubów żużlowych od ustalania zmian w regulaminie. Dotychczasowa praktyka prowadziła do ciągłych modyfikacji przepisów w zależności od partykularnego interesu szefów poszczególnych klubów. 

W międzyczasie Andrzej Witkowski zebrał grupę ekspertów, której zadaniem było opracowanie głównych założeń do nowego regulaminu rozgrywek żużlowych. Jak podkreślał prezes PZM priorytetem jest ustalenie takich przepisów, które w niezmienionym kształcie będą obowiązywać przynajmniej do końca 2015 roku, czyli do dnia kiedy upłynie mandat na wykonywanie obowiązków przez radę nadzorczą.

Portal eSpeedway.pl dotarł do projektu regulaminu, który został opracowany przez grupę ekspertów. Najprawdopodobniej w takim też kształcie zostanie przyjęty przez radę nadzorczą.

Oto główne założenia do nowego regulaminu:

  • w sezonach 2013-14 górny i dolny limit KSM będzie wynosił odpowiednio 41 i 34 pkt.
  • po zakończeniu rozgrywek sezonu 2014 limit KSM przestanie obowiązywać;
  • nie będzie żadnych obostrzeń w kwestii zawodników występujących w cyklu Grand Prix, czyli każdy z klubów będzie mógł zakontraktować dowolną liczbę żużlowców startujących w mistrzostwach świata;
  • całkowicie zrezygnowano z tzw. regulaminy finansowego;
  • zmiany dotknęły również fazę play-off. W nadchodzącym sezonie na tym etapie rozgrywek rywalizować będzie jedynie pierwsza czwórka, a  zwycięzca rundy zasadniczej będzie miał przywilej wybrania przeciwnika w półfinale;
  • tak jak dotychczas drużyny będą zobligowane do posiadania w składzie dwóch polskich młodzieżowców oraz dwóch polskich seniorów;
  • przywrócono możliwość odbycia próby toru, która będzie odbywać się co najmniej pół godziny przed rozpoczęciem spotkania. W próbnej jeździe może wziąć udział maksymalnie po dwóch zawodników z poszczególnych drużyn;
  • tak jak dotychczas, przy zmianach barw klubowych, nie będą obowiązywać sumy transferowe;
  • zmiany dotkną również tzw. zastępstwa zawodnika. W sezonach 2013-14 możliwość korzystania z tego przywileju będzie odnosić się wyłącznie do trójki najskuteczniejszych zawodników w poszczególnych zespołach, z zastrzeżeniem iż będą mogli być zastępowani wyłącznie przez tych zawodników, którzy mają taką samą lub niższą średnią biegopunktową. Po zakończeniu sezonu 2014 możliwość stosowania zastępstwa zawodnika ma zostać ograniczona wyłącznie do lidera danego zespołu;
  • od sezonu 2014 w najwyższej klasie rozgrywkowej ma występować jedynie osiem drużyn. Oznacza to, iż w nadchodzących rozgrywkach Enea Ekstraligę opuszczą trzy zespoły. Nie będą rozgrywane spotkania barażowe. Po osiem drużyn mają liczyć również odpowiednio I i II liga.

Tak przedstawiają się główne ustalenia grupy ekspertów, która opracowywała projekt zmian w regulaminie rozgrywek żużlowych. Teraz wszystko w rękach rady nadzorczej, która podejmie ostateczną decyzję co do kształtu zmian jakie zostaną wprowadzone.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin vs  ebut.pl Stal Gorzów

piątek 20:30i

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Orlen Oil Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. INNPRO ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Energa Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań

 


Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.  Ultrapur Start Gniezno  1 2 +8
3. Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 0 -6
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu