SGP-SON-U21
Tuż przed treningiem przed sobotnim finałem Drużynowego Pucharu Świata organizatorzy podeszli do boksu Janusza Kołodzieja i zaczęli się bacznie przyglądać jego motocyklowi. - Stosuje pan karbon, a w jutrzejszych zawodach jest on zabroniony - usłyszał nasz żużlowiec od przedstawicieli gospodarzy.
- Szkoda, że tak późno mi to powiedzieli. Cały sprzęt był wcześniej badany, ale wtedy żadnych zastrzeżeń nie było. Duńska złośliwość? Może trochę chcą nam narobić kłopotów i wybić z rytmu, ale to im nie pomoże. Za to koledzy mnie poratowali, okazali się solidarni. Jarek Hampel i Rune Holta wyciągnęli co trzeba ze swoich zapasowych motocykli i miałem na czym jeździć - powiedział Janusz Kołodziej.
W trakcie pierwszej kontroli jego maszyn nikt nie zwrócił uwagi na to, że kilka elementów w jego jednostce napędowej wykonanych jest z karbonu. Jednak tuż przed piątkowym treningiem kilku miłych panów z biura zawodów podeszło do naszego zawodnika informując go, że karbonu stosować nie można. Nie w zawodach o trofeum Ove Fundina.
Warto jednak wiedzieć, że karbonu używa wielu żużlowców. Jest to materiał lżejszy, ale zastosowanie go nie daje żadnej przewagi nad rywalami. Waga motocykla wynosi 77 kilogramów i nie może być mniejsza. Jeśli jakiś element jest z karbonu to zawodnik musi włożyć w inne miejsce jakiś ciężarek, by dociążyć swój pojazd. Oczywiście pozwala to na równomierne obciążenie całej maszyny, ale nie jest to żadne oszustwo. Karbon stosował już wielki mistrz Tony Rickardsson. Szwed zdobył sześć złotych medali. Nigdy jednak nikt nie wypomniał mu, że w jego motocyklu znajduje się zakazany materiał.
Jedyne logiczne wytłumaczenie sprawy Kołodzieja jest takie, że gospodarze nie mając zbyt wielu atutów czysto sportowych próbują gry faul. Wierzymy jednak, że niewiele na tym zyskają. Pewnie walka o tytuł będzie ciężka i zażarta, ale wygrają ją Polacy. A Kołodziej będzie jednym z liderów zespołu i utrze złośliwym Duńczykom nosa.
Duńczycy już od czwartku próbują sztuczek. W tym dniu kazali naszym kupić bilety na baraż. - Jutro masz problem - rzucił wczoraj do trenera Marka Cieślaka lider miejscowych Hans Andersen. - Jutro to wy będziecie mieli problem, bo dostaniecie od nas po tyłku - odpowiedział w swoim stylu selekcjoner, pokazując, że nie damy sobie w kaszę dmuchać.
Cieślak dokonał kosmetycznych zmian w kadrze, by zaskoczyć rywali w dzisiejszym finale. Z numerem 1 pojedzie Holta, a z dwójką Hampel. W półfinale w Gorzowie było na odwrót. - Chodzi o to, żeby dobić rywali na finiszu. Jarek w przedostatnim i Tomek Gollob w ostatnim biegu to będzie zabójcza broń - twierdzi Cieślak.
Duńczycy we wspomnianych zawodach w Gorzowie przegrali wojnę psychologiczną, zajmując drugie miejsce i tracąc do Polski 23 punkty. Teraz próbują powetować sobie straty, ale wydaje się, że ich zabiegi na nic się zdadzą. Biało-czerwoni w Vojens tryskają humorem.
Więcej znajdziesz w sobotnim „Przeglądzie Sportowym"
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów