eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 130
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Zakazany karbon w Finale DPŚ!
 2010-07-31 15:34:54  Redakcja    Przegląd Sportowy

Tuż przed treningiem przed sobotnim finałem Drużynowego Pucharu Świata organizatorzy podeszli do boksu Janusza Kołodzieja i zaczęli się bacznie przyglądać jego motocyklowi. - Stosuje pan karbon, a w jutrzejszych zawodach jest on zabroniony - usłyszał nasz żużlowiec od przedstawicieli gospodarzy.

- Szkoda, że tak późno mi to powiedzieli. Cały sprzęt był wcześniej badany, ale wtedy żadnych zastrzeżeń nie było. Duńska złośliwość? Może trochę chcą nam narobić kłopotów i wybić z rytmu, ale to im nie pomoże. Za to koledzy mnie poratowali, okazali się solidarni. Jarek Hampel i Rune Holta wyciągnęli co trzeba ze swoich zapasowych motocykli i miałem na czym jeździć - powiedział Janusz Kołodziej.

W trakcie pierwszej kontroli jego maszyn nikt nie zwrócił uwagi na to, że kilka elementów w jego jednostce napędowej wykonanych jest z karbonu. Jednak tuż przed piątkowym treningiem kilku miłych panów z biura zawodów podeszło do naszego zawodnika informując go, że karbonu stosować nie można. Nie w zawodach o trofeum Ove Fundina.

Warto jednak wiedzieć, że karbonu używa wielu żużlowców. Jest to materiał lżejszy, ale zastosowanie go nie daje żadnej przewagi nad rywalami. Waga motocykla wynosi 77 kilogramów i nie może być mniejsza. Jeśli jakiś element jest z karbonu to zawodnik musi włożyć w inne miejsce jakiś ciężarek, by dociążyć swój pojazd. Oczywiście pozwala to na równomierne obciążenie całej maszyny, ale nie jest to żadne oszustwo. Karbon stosował już wielki mistrz Tony Rickardsson. Szwed zdobył sześć złotych medali. Nigdy jednak nikt nie wypomniał mu, że w jego motocyklu znajduje się zakazany materiał.

Jedyne logiczne wytłumaczenie sprawy Kołodzieja jest takie, że gospodarze nie mając zbyt wielu atutów czysto sportowych próbują gry faul. Wierzymy jednak, że niewiele na tym zyskają. Pewnie walka o tytuł będzie ciężka i zażarta, ale wygrają ją Polacy. A Kołodziej będzie jednym z liderów zespołu i utrze złośliwym Duńczykom nosa.

Duńczycy już od czwartku próbują sztuczek. W tym dniu kazali naszym kupić bilety na baraż. - Jutro masz problem - rzucił wczoraj do trenera Marka Cieślaka lider miejscowych Hans Andersen. - Jutro to wy będziecie mieli problem, bo dostaniecie od nas po tyłku - odpowiedział w swoim stylu selekcjoner, pokazując, że nie damy sobie w kaszę dmuchać.

Cieślak dokonał kosmetycznych zmian w kadrze, by zaskoczyć rywali w dzisiejszym finale. Z numerem 1 pojedzie Holta, a z dwójką Hampel. W półfinale w Gorzowie było na odwrót. - Chodzi o to, żeby dobić rywali na finiszu. Jarek w przedostatnim i Tomek Gollob w ostatnim biegu to będzie zabójcza broń - twierdzi Cieślak.

Duńczycy we wspomnianych zawodach w Gorzowie przegrali wojnę psychologiczną, zajmując drugie miejsce i tracąc do Polski 23 punkty. Teraz próbują powetować sobie straty, ale wydaje się, że ich zabiegi na nic się zdadzą. Biało-czerwoni w Vojens tryskają humorem.

Więcej znajdziesz w sobotnim „Przeglądzie Sportowym"

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu