Inne
Xavier Muratet to obok Davida Bellego największa nadzieja francuskiego speedway'a w odmianie klasycznej. Żużlowiec w rozmowie z portalem eSpeedway.pl przyznaje, że żużlowcy z jego kraju startujący na owalach klasycznych mają spore problemy, bo do dyspozycji posiadają zaledwie trzy tory, a nowe nie mają jak powstać, bo brakuje chętnych ludzi i sponsorów.
Żużlowiec przyznaje, że speedway we Francji ma spory problem, gdyż tamtejsi zawodnicy mają do dyspozycji zaledwie trzy tory! - Ze speedway'em we Francji mamy spore problemy, także związane z pieniędzmi i dlatego też może mamy z trzech, czterech dobrych zawodników. Mamy tylko trzy tory do dyspozycji i to też jest bardzo zła sprawa. Staramy się sami zrobić kilka nowych torów, ale problemem jest to, że nie ma na to chętnych ludzi i sponsorów.
Francuz nie miał jeszcze w swojej karierze żadnej oferty z polskiej ligi, ale ma nadzieję, że gdy skończy naukę to, się to zmieni i będzie występował w jednej z naszych lig - Jeszcze nie dostałem ofert. Mam nadzieję, że w przyszłym roku, gdy skończę naukę w liceum to opuszczę Francję i podpiszę gdzieś umowę. Przez cały rok pracuję bardzo ciężko i moja jazda jest coraz lepsza, ale muszę być realistą, w Polsce jest bardzo ciężko, poziom jest wysoki, a i zawodników nie brakuje.
David Bellego, rodak Muratet podbija Wyspy Brytyjskie w zespole Glasgow Tigers. - Tak, to blisko mojego domu. Mam pewne kontakty tam i muszę jechać i czekać na wiadomość od promotora. David to utalentowany zawodnik i miałem z nim okazję jeździć, więc wiem, że jest dobry o czym świadczą także jego ostatnie wyniki. Mam nadzieję, że za rok będziemy jeździć razem.
Jak każdy żużlowiec, także i Xavier ma plany związane ze swoją przyszłością w czarnym sporcie oraz ma zawodników, których stara się podglądać, aby osiągać jak najlepsze wyniki - Chcę jeździć jak profesjonalista i unikać groźnych wypadków. Następnie wystartować w jakiejś rundzie Speedway Grand Prix. Myślę, że najlepszym zawodnikiem w historii był Tony Rickardson i to mogę przyznać. Teraz podpatruję nowe, młode pokolenie czyli trio Chris Holder, Darcy Ward i Tai Woffinden. Są to dobrzy i mili zawodnicy.
Francuz jak na razie nie odniósł żadnego większego sukcesu. Dla niego samego takim sukcesem jest zwycięstwo w jednym z biegów w zawodach rangi międzynarodowej - Znaczących sukcesów nie mam. Takie mniejsze to moje pierwsze zwycięstwo biegowe w zawodach rangi międzynarodowej podczas kwalifikacji do Indywidualnych Mistrzostw Europy Juniorów.
Muratet miał już okazję pojeździć na jednym z polskich torów i był to owal drugoligowej Speedway Wandy Kraków. Młody zawodnik przyznaje, że chciałby wystartować na najbardziej nowoczesnym stadionie na świecie czyli toruńskiej MotoArenie - Dzięki przyjacielowi miałem okazję pojeździć w październiku, ale czasu było zbyt mało i nie wszystkie moje silniki mogłem przetestować na torze w Krakowie. Chciałbym jeździć na każdym polskim torze, ale najbardziej chciałbym wystartować w Toruniu, bo jest to bardzo fajny tor, a dodatkowo jest tam jedna z rund Grand Prix - zakończył Muratet.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów