eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 527
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Wywiad z Krystianem Klech?
 2005-05-28 06:41:24  Marek Szczygie?    inf.w?asna
Krystian Klecha notuje w tym sezonie zdecydowan? zwy?k? formy w stosunku do sezonu ubieg?orocznego. Cel nadrz?dny na ten sezon to Fina? Indywidualnych Mistrzostw wiata Juniorw.Jak rozpocz??a si? twoja przygoda z tym trudnym „czarnym” sportem? - sport ?u?lowy fascynowa? mnie od najm?odszych lat, odk?d pami?tam prbowa?em je?dzi? na czym tylko si? da. Po jakim? czasie gdy ju? troch? podros?em i si?ga?em r?koma kierownicy zacz??em je?dzi? na monitorze u Pana migielskiego. Po trzech latach treningu w Paw?owicach poszed?em do pilskiej Polonii. Tam sp?dzi?em te? d?u?szy okres czasu (dop. licencja zdobyta w 2002 roku). Od poprzedniego sezonu reprezentuj? barwy BT? Polonii Bydgoszcz

Czy jakie? tradycje rodzinne zwi?zane z ?u?lem by?y powodem zainteresowania si? t? dyscyplin? sportu?

- po trosze by? mo?e jest, poniewa? dalsza rodzina, a konkretnie od strony mojej babci brat je?dzi? czynnie na ?u?lu.

Karier? tak naprawd? dopiero rozpoczynasz, ale co do tej pory uwa?asz za swj ?yciowy sukces?

- tak naprawd? nie mog? mwi? o sukcesie, a ciesz? si? z ka?dej wygranej indywidualnej i zespo?u. Ciesz? si? rwnie? z tego powodu, ?e dano mi szans? ?cigania si? w najlepszej lidze w Polsce.

Skoro by? sukces to musi by? i pora?ka?

- z sukcesu si? cieszymy, a ka?da biegowa pora?ka jest analizowana. Na pewno gdy zawody nie wyjd? mi zbyt dobrze to w kolejnych z ca?ych si? staramy si? poprawi?.

Uto?samiasz si? z zespo?em i Bydgoszcz?? Jak oceniasz swj zesp??

- Oczywi?cie uto?samiam si? z klubem i Bydgoszcz?, sp?dzam w Bydgoszczy jak do tej pory najlepszy okres mojego ?ycia, a tym samym i kariery. Wa?nym jest te? wspania?a atmosfera panuj?ca w zespole. My?l?, ?e wszyscy czuj? si? tu jak w rodzinie i generalnie jest wszystko w najlepszym porz?dku.

Jak oceni?by? z perspektywy czasu swoje przeniesienie do Bydgoszczy, czy by?a to trafna decyzja?

- by? to zdecydowanie strza? w dziesi?tk?, t? drog? dzi?kuj? dzia?aczom, bo tak naprawd? tu powoli zacz??em si? odradza?. Brakowa?o mi jazdy, sprz?tu, a w tej chwili nie mog? na nic narzeka?.

Jak uk?ada Ci si? wsp?praca z pozosta?ymi juniorami bydgoskimi Buczkowskim i J?drzejowskim?

- wszystko jest w najlepszym porz?dku, sporo czasu sp?dzamy razem, a rywalami jeste?my tylko na torze w zawodach indywidualnych.

A czy pami?tasz mo?e czasy gdy w bydgoskim zespole je?dzili bracia Gollobowie, a je?li tak jak mg?by? porwna? klimat i atmosfer? panuj?c? w klubie w tych okresach. Nie ma mowy o ocenie, a porwnaniu.

- na pewno nie mam prawa porwnywa?, dlatego ?e przyszed?em do Bydgoszczy, gdy Gollobowie j? opuszczali.

Jak ocenisz ubieg?oroczny sezon w wykonaniu bydgoskiego zespo?u? Ten sezon powinien by? ?atwiejszy, ale ju? pierwsze mecze pokazuje, ?e ten sezon nie b?dzie ?atwiejszy.

- dok?adnie tak, na przyk?adzie meczu z W?kniarzem Cz?stochowa w Bydgoszczy (wynik:50-40) pokaza?, ?e rywal by? bardzo wymagaj?cy i o ka?dy punkt ligowy b?dzie naprawd? trudno. Natomiast poprzedni sezon to plan za?o?ony przed sezonem, czyli utrzymanie w ekstralidze zosta? osi?gni?ty, aczkolwiek odby?o si? to przy du?ym udziale naszego toru.

Plan optimum na ten sezon?

- dosta? si? do fina?u Indywidualnych Mistrzostw wiata Juniorw, a z dru?yn? zaj?? miejsce na podium.

Jak na razie dobre wyst?py w sparingach i kilka zawodach rangi mistrzowskiej wydaj? si? by? dobrym prognostykiem na ten sezon indywidualnie. W zwi?zku z tym jakie oczekiwania, nadzieje wi??esz z tym sezonem?

- jedno jest pewne b?d? si? stara? by by?o du?o, du?o lepiej ni? w poprzednim sezonie. Jest ostatni mj juniorski sezon. Dam z siebie wszystko. Sprz?towo i kondycyjnie przygotowany jestem bardzo dobrze. Jedyny problem to dopasowanie sprz?tu do warunkw panuj?cych na danym torze.

Jakimi motocyklami i przez przygotowywanymi dysponujesz?

- Dysponuj? 3 GM-ami, dwa silniki przygotowywane s? przez Pana Andrzeja Krawczyka, natomiast jeden przez Neville Tatuma z Anglii. Na pewno na sprz?t nie mog? narzeka?.

Patrz?c na wyst?py Andreasa Jonssona, Jacka Krzy?aniaka i kilku innych ?u?lowcw je?d??cych rwnie? na GM-ach nie uwa?asz, ?e warto by?oby pomy?le? o przesiadce na Jaw??

- ja my?l?, ?e marki silnikw nie graj? takiej roli, s?dz?, ?e najwi?ksze znaczenie ma dopasowanie silnika do zawodnika i odwrotnie. Poza tym to GM-y dzisiaj dominuj? na torach ?u?lowych.

Jakie tory uwa?asz za swoje ulubione, a ktre najch?tniej omija?by? z daleka?

- tak naprawd? to lubi? wszystkie tory, a szczeglnie te na ktrych jestem dopasowany sprz?towo do warunkw torowych

rodowisko ?u?lowe wydaj? si? z zewn?trz ?rodowiskiem hermetycznym, rzadko dopuszczaj?cym kogo? z zewn?trz, dlatego kogo z ludzi z bran?y szanujesz, lubisz i doceniasz?

- szanowa? nale?y wszystkich, wszyscy jeste?my ?u?lowcami ?u?lowcami ka?demu z nas zale?y na tym by ?u?el nie by? tylko zawodem, ale i sposobem na ?ycie. My?l?, ?e jak do tej pory nikomu si? na tyle nie narazi?em by powiedzie? o mnie wrg.

Trener Rutecki, opowiada?, ?e w trakcie meczu musi stosowa? szachy tzn Ty lubisz startowa? od wewn?trznej, a Buczkowski od zewn?trznej. Potwierdzasz?

- w wi?kszo?ci przypadkw tak, ale je?li jestem dobrze dopasowany do toru to pole z ktrego startuj? nie ma znaczenia.

Jak s?dzisz gdyby nie ?u?el to?

- to na pewno siedzia?bym z ojcem i kr?ci? ?rubki (?miech), ojciec prowadzi zak?ad mechaniki pojazdowej i na pewno pracowaliby?my razem. To te? by?oby interesuj?ce, ale z pewno?ci? nie by?oby tak szybko.

Jak rodzina reaguje na Twoje wyst?py na torze?

- na pewno si? denerwuj? i prze?ywaj? to razem ze mn?, wspieraj? mnie i pomagaj? mi

Sponsorzy to dzisiaj klucz do ?u?la?

- zgadza si?, bez wsparcia sponsorw ten sport nie mg?by istnie?, zarwno w dru?ynie jak i indywidualnie. Na pewno kolejni sponsorzy pilnie poszukiwani.

Roczny koszt utrzymania temu, czyli motocykli i ca?ej otoczki?

- hmmm tymi sprawami zajmuje si? mj wujek, ja staram si? jecha? i nie my?le? na ten temat, ale wiadomo, ?e to spore sumy, bo musz? utrzyma? mechanika, op?aci? wyjazdy itp. rzeczy

Dochodz? nas s?uchy o podpisaniu kontraktu w Niemczech.

- kontrakt nie zosta? jeszcze podpisany, ale rozmowy faktycznie s? prowadzone, mam nadziej?, ?e dojdzie to do skutku.

Jakie hobby ma cz?owiek, ktry sp?dza wi?kszo?? ?ycia na stadionie?

- w tej chwili po?wi?cam si? ?u?lowi, je?li jest chwila wolna po?wi?cam j? znajomym no i oczywi?cie dziewczyna (Magda) te? swoje pi?? minut znajdzie

Jak udaje Ci si? pogodzi? problem dojazdw z Bydgoszczy do miejsca zamieszkania, to oko?o 200 km?

- no tak, ale mo?na si? przyzwyczai?, nie dawno przy du?ym wsp?udziale klubu kupili?my busa, ktry u?atwia nam ?ycie

Twoje plany nie si?gaj? przeprowadzki do Bydgoszczy, tak jak zrobi? to min Protasiewicz?

- w tej chwili my?l?, ?e to nie czas. Jestem zbyt m?ody, niedo?wiadczony ?yciowo by decydowa? si? na taki krok.

?yczymy powodzenia, trzymamy kciuki.

- dzi?kuj?, pozdrawiam wszystkich kibicw i sponsorw, dzi?kuje im za wszelkie wsparcia

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu