eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 120
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  W końcu coś się zmieniło - wypowiedzi po Grand Prix Włoch
 2008-09-28 03:44:29  Małgorzata Szulc    inf.własna

Wczorajszego wieczoru to oni byli głównymi aktorami. We włoskim Lonigo każdy z nich przeżywał skrajne emocje- od szczęścia, przez niedosyt, aż do rozpaczy. Hans Andersen, Bjarne Pedersen, Jason Crump, Tomasz Gollob, Niels Kristian Iversen, Andreas Jonsson, Krzysztof Kasprzak, Scott Nicholls oraz Chris Harris- to ci zawodnicy, na których w sobotni wieczór skierowane były wszystkie oczy żużlowego świata.

Hans Andersen:
Dość często w tym sezonie zdarzało mi się być o krok od zwycięstwa, jednak dopiero w Lonigo stanę na najwyższym stopniu podium. W końcu do mnie uśmiechnęło się szczęście! Myślę, że kliku zawodników pokazało dzisiejszego wieczoru kawał dobrego żużla i tylko pech stanął na przeszkodzie w zdobyciu cennych punktów Jasonowi. Dzięki temu, to ja odrobiłem kilka punktów straty do przeciwników, zresztą, właśnie po to tu się dziś znalazłem. Mam nadzieję, że w ostatniej rundzie w Niemczech będzie równie dobrze i dogonię tych, którzy walczą o medal. Jest to dla mnie nawet bardziej istotne od tysiąca dolców, jakie można zgarnąć przy okazji wygrania niemieckiej rundy.

Bjarne Pedersen:
Jeśli w pierwszych trzech rundach jesteś poza czołówką, to nie masz za dobrego startu. Przez cały czas starałem się jednak robić wszystko, jak najlepiej potrafiłem i dzisiejszego wieczoru, opłaciło się to. W końcu coś się zmieniło na mojej drodze i to naprawdę fajne uczucie znaleźć się na podium, szkoda tylko, że stało się to tak późno. No i w pojedynku duńsko- australijskim, zwyciężyliśmy 5:1! Kolejna runda odbędzie się na jednodniowym torze w Gelsenkirchen i z doświadczenia wiem, że jeździ mi się na takich torach dość dobrze. Więc zobaczymy, jak to będzie- po prostu pojedziemy się tam dobrze pobawić.

Jason Crump:
To nie jest fajne uczucie- wypuścić z rąk coś, co miałem tak blisko. Czułem, że należało mi się te sześć punktów w finale, ale tak się jednak nie stało. W sumie, sam nawet dobrze nie wiem, dlaczego tak się stało, że linię mety minąłem nie jako pierwszy, ale jako trzeci. Nie mogłem zrobić nic więcej ponadto co zrobiłem aż do momentu finału, by odrobić stratę do Nickiego. Co prawda, zbliżyłem się do niego, jednak chyba nie na tyle, by wciąż myśleć o mistrzowskim tytule. Czasami można sobie to wytłumaczyć w ten sposób, że nie zawsze wszystko wychodzi tak, jak powinno. Więc może uda mi się za rok? To miejsce zawsze należało do jednego z moich ulubionych torów i byłem przygotowany na to, że to będzie mój czas. Ostatni występ w Bydgoszczy nie należał do udanych, dlatego dziś chciałem wypaść jak najlepiej i tak było aż do momentu ostatniego okrążenia finałowego wyścigu. Dwa zdobyte punkty to nie sześć, które były w zasięgu i pewnie gorzej będzie przełknąć tą gorycz porażki.

Andreas Jonsson:
Czy jestem zawiedziony? Troszeczkę tak. Miałem defekt w ostatnim biegu i zostało mi drugie miejsce w półfinale. Jednak myślę, że dziś ogólnie starty nawet mi wychodziły. Wcześniej bywało z tym znacznie gorzej. Silnik, którego dziś używałem, spisywał się naprawdę nieźle. Oczywiście mogło być znacznie lepiej, miałem otwartą drogę do finału, nawet szanse na podium, ale zakończyłem ją wcześniej. Nadal jestem w czołowej ósemce, a to jest najważniejsze. Za dwa tygodnie ostatni turniej. Postaram się zdobyć jak najwięcej punktów i oczywiście mam apetyt na finał. Miłe by było też Super Prix, ale po tych wszystkich problemach, jakie mieliśmy w tym roku w Grand Prix, wiem, że będzie trudno. Co nie znaczy, że nie spróbuję!

Tomasz Gollob:
Jestem zadowolony, ale szkoda, że tak się stało. Półfinał był wygrany i tak naprawdę, nie wiadomo co mogłoby się zdarzyć w finale. Wcale nie mówię, że chciałbym w nim wygrać, ale po prostu chciałem zwiększyć przewagę nad Hancockiem, co się nie udało. Nie ma co oceniać sytuacji z półfinału, ale ewidentnie widać brak konsekwencji u sędziego, dlatego że w jednej sytuacji wyklucza zawodnika znajdującego się po zewnętrznej części toru, a w drugiej sprawie wyklucza mnie. Nie wiem zupełnie jak się na to zapatrywać. Cały czas się uczę, żeby  W drugiej części zawodów spasowałem się z torem, sprzęt świetnie współgrał ze wszystkim i nawet to trzecie, niekorzystne pole, zostało odczarowane. Dlatego teraz zostaje tym większy niedosyt, bo można powiedzieć, że jechałem naprawdę o pewne zwycięstwo.

Scott Nicholls:
Jestem bardzo zawiedziony, że nie dostałem się do półfinałów i finału. Po raz kolejny było tak blisko. Niestety, pierwszy bieg kosztował mniewiele. Gollob się ruszał, ja zwariowałem, puściłem sprzęgło… i bum! Głupi bląd z mojej strony. Co się stało w biegu z Drymlem? Nie zostawił mi miejsca! Zatrzymał mnie. Rozumiem, że można walczyć na maxa, ale powinno się zostawić trochę miejsca dla rywala. To była głupia jazda, ale było- minęło. I tak w końcu z nim wygrałem, a to najważniejsze. DO Niemiec pojadę pozytywnie nastawiony. Mam 3 punkty straty do Holty i będę robił wszystko, co w mojej mocy, by wywalczyć o 4 oczka więcej od niego. Na początku sezony miałem ogromne problemy z silnikami- zrobiłem wielkie zmiany i teraz wszystko chodzi tak, jak powinno. Mam tylko jednego tunera- Marcela Gerharda i jestem bardzo zadowolony z pracy silników, jakie dla mnie przygotowuje. Jest to dobry prognostyk na końcówkę sezonu, jak i na następny.

Krzysztof Kasprzak:

W Daugavpils zabrakł mi jeden punkt do półfinału, gdzie usnąłem na mecie w starciu z Nichollsem i dziś się to powtórzyło. To właśnie w biegu z nim straciłem najbardziej, ale też skutecznie przeszkadzał mi Dryl. Myślę, że byłem szybszy od Drymla, który jednak mocno hamował, co momentalnie wykorzystał Nicholls. Szkoda, bo łuk wcześniej mogłem zrobić przycinkę, wyprzedzić Drymla i byłby półfinał. Też w biegu z Tomkiem Gollobem mogło się to wszystko inaczej rozegrać, bo start miałem nienajgorszy, ale przede mną stanął Hans i już rywali mi uciekli. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że w półfinale jechało ośmiu zawodników, z których pokonałem aż siedmiu i z tego mogę być zadowolony. Pod koniec sezonu jest coraz lepiej- mam więcej jazdy i to widać, ale też psychicznie jestem bardziej wyluzowany. Do końca cyklu została nam tylko jedna runda, znów na sztucznym torze i będę próbował pokazać się z jak najlepszej strony. Chciałbym wrócić do Grand Prix jak najszybciej, nawet już w 2010 roku, ale wiadomo, że nie będzie łatwo. Żałuję tego sezonu w Grand Prix, bo staraliśmy się o to 7 lat, a oddałem to wszystko właściwie bez walki.

Niels Kristian Iversen:
Nie po to tu przyjechałem, żeby być w końcówce stawki. Przyjechałem tu co najmniej po to, by znaleźć się w półfinałach. Jestem zawiedzony.Nie można zrzucać winy na tor, bo był on taki sam dla wszystkich. ChoćMyślę, że był on dziś trochę nierówny. Robiłem dziś wszystko, co tylko mogłem zrobić i tylko siebie mogę winić za to, że nie zdobyłem więcej punktów. Na ostatnią już rundę Grand Prix mam tylko jedno marzenie- być tam i go wygrać, tak po prostu.


wypowiedzi zebrał Patryk Rojek

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu