POLSKA
Najlepszy junior eWinner 1. Ligi, najlepszy polski zawodnik tych rozgrywek ze średnią 2,200 pkt/bieg - tak można podsumować występy Wiktora Przyjemskiego w ubiegłym sezonie. Tak dobrych wyników - pomimo wielkiego talentu zawodnika - nie byłoby jednak bez dobrze przygotowanego sprzętu. Menedżer Wiktora Przyjemskiego, Marek Ziębicki w rozmowie z polskizuzel.pl ujawnił, ile kosztował 17-latka poprzedni rok startów oraz opowiedział o przygotowaniu fizycznym do sezonu.
Żużlowa reprezentacja Polski na żużlu przebywa obecnie na zgrupowaniu na Malcie. Wśród obecnych jest również Wiktor Przyjemski, lecz jak mówi menedżer zawodnika, aktywne przygotowania do startu rozgrywek Przyjemski rozpoczął już przed wyjazdem na Maltę. - Wcześniej był w Sardynii, gdzie spędził pełne dwa tygodnie. To był intensywny czas, bo zaliczył 10 mocnych jednostek treningowych na crossie. Za każdym razem to trwało prawie cały dzień. Wiktor pracował pod okiem trenera Kowalskiego z Gdańska i po fakcie mówił, że nauczył się tyle, co przez kilka wcześniejszych sezonów. Podkreślał też, że wrócił mu już luz i głód motocyklowy. Te treningi miały jasny cel. Chodzi o rozwój Wiktora pod kątem torów przyczepnych. To znany problem z sezonu 2022. Chcemy z niego uczynić zawodnika bardziej wszechstronnego. - mówi Marek Ziębicki.
Jak przekonuje menedżer, młodzieżowiec Abramczyk Polonii Bydgoszcz będzie mógł liczyć na dobre zaplecze sprzętowe w nadchodzących rozgrywkach. - W tym roku będziemy dysponować pięcioma kompletnymi podwoziami. Silników będzie od ośmiu do dziewięciu. One mają oczywiście różną charakterystykę i dobieramy je w zależności od tego, gdzie udajemy się na zawody. Mogę też zdradzić, że nadal zamierzamy jechać ze stajnią RK Racing - informuje menedżer żużlowca.
Na koniec menedżer 17-latka zdradził, ile kosztowało Wiktora Przyjemskiego przejechanie poprzedniego sezonu. - Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie koszty, to w sezonie 2022 przekroczyliśmy milion złotych. Na pewno nastąpi pod tym względem jakiś progres, bo wszystko drożeje. Wystarczy powiedzieć, że w 2020 roku opona Mitas kosztowała około 180 zł netto. Teraz za Anlasa trzeba zapłacić powyżej 400 zł netto. Wzrost jest zatem ogromny - kończy Marek Ziębicki.
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
8 |
17 |
+124 |
2. | ![]() |
8 | 9 | +26 |
3. | ![]() |
7 | 9 | -46 |
4. | ![]() |
8 | 9 | +19 |
5 | ![]() |
8 | 4 | -9 |
6. | ![]() |
7 | 6 | -37 |
7. | ![]() |
8 |
4 | -84 |
8. | ![]() |
7 |
4 |
-81 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
7 | 10 | +75 |
2. | ![]() |
7 | 10 | +28 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +16 |
4. | ![]() |
7 | 8 | +2 |
5. | ![]() |
6 | 7 | -12 |
6. | ![]() |
7 | 4 | -6 |
7. | ![]() |
7 | 4 | -46 |
8. | ![]() |
6 |
1 |
-57 |
![]() |
||||
1 | ![]() |
4 | 6 | +18 |
2. | ![]() |
5 | 6 | -25 |
3. | ![]() |
4 | 4 | +37 |
4. | ![]() |
5 | 4 | -7 |
5. | ![]() |
4 | 4 | -20 |
6. | ![]() |
4 | 2 | --3 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 |
|
|
2. | ![]() |
1 | ||
3. | ![]() |
1 |
|
|
4. | ![]() |
1 |
|
|
5. | ![]() |
1 |
|
|
6. | ![]() |
1 | ||
7. | ![]() |
1 |
SGB Premiership
1. | ![]() |
3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +5 |
4. | ![]() |
1 | 2 | -4 |
5. | ![]() |
1 | 1 | -4 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -5 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -12 |
1. | ![]() |
66 |
2. | ![]() |
54 |
3. | ![]() |
53 |
4. | ![]() |
47 |
5. | ![]() |
47 |
6. | ![]() |
47 |
7. | ![]() |
44 |
8. | ![]() |
39 |
9. | ![]() |
33 |
10. | ![]() |
32 |
11. | ![]() |
32 |
12. | ![]() |
27 |
13. | ![]() |
22 |
14. | ![]() |
17 |
15. | ![]() |
13 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
50 |
2. |
![]() |
35+3 |
3. | ![]() |
35+2 |
4. | ![]() |
30 |
5. | ![]() |
28 |
6. | ![]() |
25 |
7. | ![]() |
25 |
8. | ![]() |
23 |
9. | ![]() |
19 |
10. | ![]() |
17 |
11. | ![]() |
15 |
12. | ![]() |
14 |
13. | ![]() |
14 |
14. | ![]() |
14 |
15. | ![]() |
11 |
16. | ![]() |
10 |
17. | ![]() |
6 |
18. | ![]() |
6 |
19. | ![]() |
1 |
20. | ![]() |
1 |
21. | ![]() |
1 |
22. | ![]() |
0 |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów