eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 217
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Tony Briggs: Bandy doczekały się postępu
 2016-02-18 07:45:44  Redakcja    Przegląd Sportowy

Komisja Wyścigów Torowych FIM, kierowana przez Włocha Armando Castagnę, dopiero po straszliwym wypadku Darcy’ego Warda zdecydowała się wziąć formalnie za sprawy bezpieczeństwa. Prace panelu wspiera Tony Briggs. To syn Barry’ego, czterokrotnego złotego medalisty IMŚ.

Sam musiał przerwać doskonale zapowiadającą się karierę (srebrny medal indywidualnych mistrzostw świata juniorów) po poważnym wypadku na torze w Coventry. – Miałem uraz tego samego kręgu co Darcy. Mogę więc mówić, że mimo wszystko jestem szczęściarzem – powiedział Nowozelandczyk.

– Nie jestem oficjalnie członkiem panelu FIM, a jedynie próbuję pomagać jego członkom swoim doświadczeniem i wiedzą. Wiem, że mają wiele pomysłów, ale moim zdaniem są zawsze trochę spóźnieni we wprowadzaniu zmian – przekonuje. Wydaje się mieć dużo racji, bo najświeższy projekt przynoszący postęp powstał z dala od centrum speedwaya. Nowy model bandy skonstruowali Finowie z klubu w Varkaus.

Jak się okazuje, nowy model jest w stanie poradzić sobie również z przypadkami uderzeń o twardą podstawę bandy żużlowców wślizgujących się pod nią. – Dzięki temu, że jest wyższa, może być głębiej wkopana w tor – wyjaśnia Briggs.

Konstruktor odniósł się też do niedawnego pomysłu Hansa Nielsena, który proponuje przedłużenie pneumatycznych band o kilka lub kilkanaście metrów na wyjściach z wiraży. – Mówiąc szczerze, nie jestem wielkim entuzjastą tej idei, mimo że mogłoby to poprawić sprzedaż moich modułów do band. Nie wierzę, że poprawiłoby to bezpieczeństwo, a wręcz mogłoby zwiększyć zagrożenie. Sądzę, że da się coś poprawić na tych odcinkach toru, ale to nie musi być wcale dmuchana banda. Przy uderzeniu w nią pod bardzo małym kątem, można się co najwyżej zaplątać w konstrukcję. Dla takiego kąta natarcia lepsze wydaje się być odbicie od zamortyzowanej bandy z twardych materiałów. Lub przynajmniej czegoś pomiędzy bandą twardą a dmuchaną – rozważa Briggs.

Co dalej? – Wykonałem już kilka modeli poprawiających bezpieczeństwo w tych miejscach, ale oczekuję następnych działań FIM, zanim posunę się dalej. A jeśli chodzi o model A+, to moim zdaniem zamiast odgórnego nakazu zmian, myślę że organizatorzy meczów mogliby przechodzić na nie stopniowo, kiedy wygaśnie termin użytkowania dotychczasowych osłon. Tak się robi w Szwecji i wierzę, że panowie Witkowski, Szymański i Stępniewski takie rozwiązanie uznają za właściwe – uważa wieloletni ekspert Speedway Grand Prix.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu