eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 96
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Tomasz Gollob: Najgorszy jest ten drenaż portfela
 2011-06-22 12:09:20  Redakcja    Przegląd Sportowy

70 tysięcy złotych wydał Tomasz Gollob na przygotowania do Grand Prix Wielkiej Brytanii. - Serce boli, ale bez tego nie miałbym szans na dobry wynik - mówi Tomasz Gollob. Mistrz Świata regularnie uszczupla swoje konto. Siedemdziesiąt tysięcy złotych wydał już na przygotowania do zakończonego zwycięstwem turnieju o Grand Prix Danii. Teraz sytuacja się powtarza. Wszystko przez nowe tłumiki.

– Cena za ich wprowadzenie jest straszna. Z rewolucją technologiczną jest bowiem tak, że pociąga ona za sobą nie tylko zmiany w stylu jazdy, ale przede wszystkim koszty. Ja już nawet boję się liczyć, ile mnie to wszystko kosztuje, bo pewnie wiele siwych włosów by mi przybyło. Zresztą pal licho te siwe włosy, bo ich już i tak mam sporo. Najgorszy jest ten drenaż portfela, bo przecież nie mogę siedzieć z założonymi rękami i liczyć na uśmiech losu. Kilka miesięcy temu nikt nas, zawodników, nie pytał o koszty. Od nas wymaga się dobrej jazdy i wyniku, ale teraz jest tak, że jak się człowiek nie zatroszczy o fundusze, to nie ma ani jednego, ani drugiego – kwituje Gollob.

Nasz najlepszy żużlowiec już zimą wydał na tuning silników blisko 400 tysięcy złotych. Większa część tej sumy została przelana na rachunek Szweda Jana Anderssona, który przygotowywał dziesięć jednostek napędowych (minimalny koszt tuningu jednej to 25 tysięcy złotych). Pięć kolejnych trafiło w ręce innych specjalistów od sprzętu. Między innymi do Ryszarda Kowalskiego i Henryka Romańskiego. Jeden silnik znalazł się też u Joachima Kugelmanna.

Z informacji Przeglądu Sportowego wynika, że Tomasz sprawdził jak funkcjonuje urządzenie Niemca w meczu ligi szwedzkiej pomiędzy Hammarby i Dackarną Malilla (45:39). Gollob zdobył w tym spotkaniu osiem punktów, wygrał dwa biegi, ale był średnio zadowolony z pracy tego silnika. Natomiast te zrobione przez Anderssona za nic w świecie nie chciały zgodnie współpracować z nowymi tłumikami. Polski mistrz próbował różnych ustawień, by jakoś dopasować sprzęt, ale ostatecznie dał za wygraną. Tamte silniki poszły w kąt, bo Gollob ostatecznie zdał sobie sprawę z tego, że tylko wymiana całego parku maszyn da mu kolejny tytuł.

Na całość poszedł przed zawodami w Kopenhadze. Zupełnie zrezygnował z silnika, który dał mu podium w sezonie 2010 i ostatecznie do zawodów zgłosił trzy nowiutkie urządzenia. W Cardiff zrobi tak samo. – Silnik, który całkiem nieźle sprawował się w ubiegłorocznym turnieju, na pewno mi się nie przyda, bo na pewno nie uda mi się go zgrać z nowymi tłumikami. Usunąłem co prawda usterkę związaną z elektryką, ale to niczego nie zmienia. W tym tygodniu odbieram dwa nowe silniki. Jeden przygotowałem już wcześniej. Zatem znowu mam kompletnie nowy park maszyn. Mam nadzieję, że na testach podczas piątkowego treningu wszystko co mam będzie działało bez zarzutu – mówi.

Gollob rocznie wydaje na sprzęt około dwóch milionów złotych. W tym sezonie na pewno przekroczy tę kwotę. To musi boleć, ale dla kibiców liczy się przede wszystkim to, że nasz zawodnik jest w grze o złoto. Najbardziej imponujące jest tempo, w jakim żużlowiec uporał się z problemami, które zrodziły się po wprowadzeniu nowych tłumików. Aby to osiągnąć, zmienił nie tylko park maszyn, ale i sylwetkę na starcie oraz wynalazł specjalną nakładkę na widelec przedniego koła, dzięki której jest teraz zdecydowanie szybszy od przeciwników na prostej startowej.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu