eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 569
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Tai Woffinden: Widocznie musiało mnie zabraknąć w finale
 2013-09-18 22:44:02  Stanisław Wrona    inf.własna

10 punktów i piąte miejsce, to dorobek Taia Woffindena z trzeciego finału Indywidualnych Mistrzostw Europy, który odbył się w ubiegłą sobotę w Gorican. Brytyjczyk dzięki dobremu występowi w Chorwacji i absencji kontuzjowanego Emila Sajfutdinowa, awansował na drugie miejsce klasyfikacji cyklu.

Przed ostatnim turniejem, który odbędzie się 29 września na torze w Rzeszowie, w czołówce klasyfikacji nie doszło jednak do zmian, ponieważ zarówno obecny lider Nicki Pedersen, jak również trzeci zawodnik cyklu, czyli Tomasz Gollob, zdobyli po 10 oczek. Różnica pomiędzy wymienioną trójką pozostała zatem taka sama, jak przed turniejem w Gorican, a to według Brytyjczyka doda smaczku rywalizacji w ostatnim finale. - To nie ma znaczenia, dobrze będzie jechać w ostatnim turnieju, wszyscy są blisko siebie i walczą o Mistrzostwo Europy. Ja sam nie zacząłem zawodów dosyć dobrze, po moim drugim starcie byłem zmuszony zmienić motocykl. Miałem na nim znacznie więcej szybkości, było lepiej, jednak wciąż nie było idealnie. To były ciężkie zawody, jak zawsze, wszyscy jechali bardzo dobrze. Gratulacje dla Krzysztofa, widziałem, że był bardzo szczęśliwy, dobrze to widzieć – powiedział po zawodach Woffinden.

W pierwszej fazie zawodów wyraźnie lepszymi były pola pierwsze i czwarte, dlatego Woffinden w biegu „ostatniej szansy”, wybierając jako drugi wybrał kask czerwony. Ostatecznie nie udało mu się jednak awansować do wielkiego finału turnieju w Gorican. - Nie miałem najlepszego startu z pierwszego pola, a na tym poziomie nie można popełnić nawet małego błędu. Starałem się najlepiej jak mogłem, ale widocznie musiało mnie zabraknąć w finale. Pola pierwsze i czwarte były dobre wcześniej, ale później w czasie zawodów również było podobnie. Ale taki jest speedway, tak to bywa, a ja patrzę już w stronę Sztokholmu – dodał Brytyjczyk.


Woffinden starał się jak mógł w Gorican i skończył rywalizację na piątej pozycji

Niewielka różnica w klasyfikacji Indywidualnych Mistrzostw Europy spowoduje zapewne, że ostatnie zawody w Rzeszowie będą bardzo interesujące, a ostatecznych rozstrzygnięć można się spodziewać dopiero pod koniec turnieju. - Tak, czekam na ten turniej, to będą ciężkie zawody, tak jak te w Gorican. Lubię tor w Rzeszowie, jednak, jak wspomniałem, speedway jest ciężkim sportem i wszystko może się zdarzyć. Muszę się skupić na tym, co jest w moich rękach i miejmy nadzieję, że to wystarczy, aby zostać Mistrzem Europy – podkreślił stanowczo.

W najbliższą sobotę przed Woffindenem ogromna szansa na zdobycie tytułu Indywidualnego Mistrza Świata. Wystarczy bowiem, że zajmie on wyższą pozycję od Jarosława Hampela oraz od Nickiego Pedersena, a już w Sztokholmie, na stadionie Friends Arena, będzie mógł świętować pierwszy od trzynastu lat tytuł IMŚ dla Wielkiej Brytanii. - Czekam już na Grand Prix w Sztokholmie, muszę skupić się na każdym z biegów i zdobyć tyle punktów ile tylko zdołam. Zobaczymy, dokąd mnie to zaprowadzi – powiedział asekuracyjnie.

W tym sezonie Woffinden startuje zarówno w Speedway Grand Prix, jak i w Indywidualnych Mistrzostwach Europy. Według niego jest jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, że do podobnej sytuacji dojdzie w przyszłym sezonie. - Musimy zobaczyć, co się stanie. Chciałbym jeździć w obydwu turniejach, jednak nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, być może pojadę w Szwecji i będzie wiele imprez. Jednak dobrze jest być zajętym, to wygląda w porządku – twierdzi reprezentant Wielkiej Brytanii.

Niektórzy twierdzą, że w całym sezonie zbyt wiele jest imprez mistrzowskich, a bardzo napięty kalendarz potrafi sprawić niektórym zawodnikom problemy. Dodatkowo nie należy zapominać o domniemanym konflikcie interesów, pomiędzy organizatorami cyklów SGP oraz SEC. Tai uważa, że obie te imprezy można ze sobą pogodzić. - Tak, można zmieścić obydwa cykle, jednak jeśli Mistrzostwa Europy nie są rozgrywane w tym samym dniu, a są rozgrywane pomiędzy turniejami Grand Prix. Jazda w każdy weekend jest dla mnie idealna – kończy Tai Woffinden.


Brytyjczyk jest obecnie wiceliderem Indywidualnych Mistrzostw Europy.
Do prowadzącego Pedersena traci zaledwie jeden punkt

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu