POLSKA
Główna Komisja Sportu Żużlowego ogłosiła, że nominację do dzikiej karty na Finał IMŚ na długim torze, który 10 sierpnia odbędzie się na Stadionie Miejskim w Rzeszowie otrzymał Stanisław Burza. Wychowanek tarnowskiej Unii przyznał, że może to być ciekawym doświadczeniem i równocześnie zaapelował o pomoc w przygotowaniach do występu.
Popularny Stanley cały czas szuka dodatkowych okazji do startów. Różnice między klasycznym żużlem a longtrackiem nie stanowiły dla niego bariery – Jeżdżę już wiele lat na klasycznych torach, teraz nadarzyła się okazja, żeby spróbować czegoś nowego. Zdecydowałem się więc na start w Rzeszowie i sam zgłosiłem chęć udziału w zawodach. Odbędą się na torze znanym mi z klasycznych zawodów, dlatego nie powinienem mieć z tym większych problemów, jakie mogłyby się pojawić w przypadku owali o większych długościach – wyjaśnia.
Zawodnik Kolejarza Opole jeszcze nie miał okazji próbować swoich sił w tej odmianie żużla, dlatego w najbliższym czasie musi skompletować sprzęt różniący się od tego, którego używa się na torach klasycznych, a także poznać tajniki tej dyscypliny. – W weekend wybieram się do Niemiec po sprzęt, później mam mecz ligowy w Krakowie, a przez następny tydzień będę trenował na tym motorze w Rzeszowie. W tym czasie muszę nauczyć się nowej techniki jazdy, dopasować silnik i dowiedzieć się jakie przełożenia potrzebne są mi w tej odmianie żużla – tłumaczy Burza.
Stanisław jest pierwszym Polakiem od szesnastu lat, który weźmie udział w Finale IMŚ na długim torze. Można zatem powiedzieć, że jest w pewnym sensie pionierem, a Ci często nie mają łatwo. Tak jest w także w tym przypadku. Przygotowanie do imprezy wymaga wkładu finansowego. – Cały czas szukam sponsorów. Liczę na pomoc ludzi dobrego serca, którzy wesprą mój udział. Start w tych zawodach wiąże się z kosztami, dlatego każde wsparcie jest mile widziane – apeluje.
W ubiegłym roku na długim torze z powodzeniem prezentował się Grzegorz Knapp startujący głównie na lodzie. Kilka lat temu na sanockim torze Błonie możliwość treningu miał również Stanley. – Nie miałem zbyt wielu okazji do jazdy na motorze lodowym. Tak właściwie to udało mi się zaliczyć tylko jeden wyjazd po treningu przed jednymi z zawodów w Sanoku. Kolejny raz już mi nie było to dane, bo brakło czasu. Organizatorzy musieli zacząć przygotować tor na kolejny dzień. Wyścigi na lodzie są wymagającą dyscypliną. W ustawieniach motoru dochodzi regulacja tylnego zawieszenia, które jest bardzo ważne. Podczas zawodów robią się bardzo głębokie koleiny. Ogólnie to temperatury podczas zawodów w tym sporcie są dość niskie. Marznięcie odbiera przyjemność z jazdy, dlatego wolę spróbować sił na długim torze (śmiech) – mówi.
Zanim Staszek wystartuje w IV Finale IMŚ na długim torze czeka go jeszcze mecz ligowy w Krakowie, gdzie jego Kolejarz Opole zmierzy się z miejscową Speedway Wandą Instal – Trzeba podejść do tego meczu w pełni skoncentrowanym. Jest on dla nas bardzo ważny, bo poza Rybnikiem, który trochę odskoczył, jest bardzo ciasno w tabeli. Kraków na pewno tak samo podejdzie do tego spotkania, dlatego będzie ono ciężkie. Punkty zdobyte w tym spotkaniu mogę okazać się bardzo cenne – kończy.
Stanisław Burza liczy na pomoc sponsorów w związku z występem na długim torze
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów