SZWECJA
Promotor cyklu TAURON Speedway Euro Championship One Sport, wraz z FIM Europe poinformowali, że Wielki Finał przyszłorocznych Indywidualnych Mistrzostw Europy odbędzie się na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Żużel powróci do „Kotła Czarownic" po pięciu latach przerwy.
TAURON Speedway Euro Championship to czterorundowy cykl zmagań, w którym zawodnicy walczą o tytuł Indywidualnego Mistrza Europy oraz o miejsce w stawce FIM Speedway Grand Prix. Po dwóch turniejach które odbyły się w latach 2018-2019 organizatorzy zadecydowali, że Stadion Śląski ponownie ugości najlepszych zawodników Starego Kontynentu w ramach finałowej rundy TAURON SEC.
- Wracamy na Stadion Śląski, ponieważ Indywidualny Mistrz Europy zasługuje na to, by odebrać trofeum na oczach dziesiątek tysięcy kibiców. Śląsk to region, w którym kibice żyją żużlem, dlatego idea, by zebrać ich wszystkich na trybunach legendarnego stadionu wydaje się trafiona. Mając za sobą dwa finały rozegrane na Stadionie Śląskim jesteśmy przekonani, że przyszłoroczne zmagania, zarówno pod względem sportowym, jak i organizacyjnym odbędą się na najwyższym możliwym poziomie - powiedział Karol Lejman.
Oba turnieje rozegrane na Stadionie Śląskim na zawsze wpisały się w historię Indywidualnych Mistrzostw Europy ze względu na wydarzenia, które miały tam miejsce. W 2018 roku kibice zgromadzeni na trybunach, jak i przed telewizorami byli świadkami perfekcyjnego występu Leona Madsena, który przypieczętował swój pierwszy tytuł mistrzowski zdobywając komplet punktów.
- To fantastyczna wiadomość, że Speedway Euro Championship po pięciu latach ponownie wraca na Stadion Śląski. To legendarne miejsce dla polskiego żużla. To właśnie w Chorzowie, 50 lat temu pierwszy złoty medal dla Polski zdobywał nieodżałowany Jerzy Szczakiel. Jestem naprawdę zbudowany tą informacją, ponieważ pamiętam imprezy SEC z 2018 i 2019 roku. Cieszę się, że cykl SEC ciągle się rozwija, a Promotorzy szukają możliwości, aby dostarczyć Kibicom i zawodnikom niezapomnianych wspomnień. Już nie mogę się doczekać 21 września - powiedział Prezydent FIM Europe, Michał Sikora.
Rok później zobaczyliśmy kapitalne pojedynki o medale, które stoczyli Mikkel Michelsen z Grigorijem Lagutą oraz Leon Madsen z Kacprem Woryną. Ówczesny obrońca tytułu zmierzył się z Polakiem w wyścigu dodatkowym o brązowy medal. Woryna prowadził przez trzy okrążenia, jednak defekt odebrał mu szansę walki z Duńczykiem. W wyścigu o złoto Michelsen wykorzystał błąd Laguty, wyprzedził go i został złotym medalistą cyklu TAURON SEC 2019.
- To było wielkie przeżycie móc jeździć przy tak licznie zgromadzonej publiczności. Nawierzchnia toru została bardzo dobrze przygotowana, dzięki czemu mogliśmy ścigać się bez problemów. Pomysł powrotu na Stadion Śląski oceniam jako świetny - mówił po jednym z turniejów na „Śląskim" Michelsen.
Wielki Finał TAURON Speedway Euro Championship 2024 odbędzie się 21 września na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Bilety na to wydarzenie w cenie od 29 zł dostępne są na www.ebilet.pl oraz speedwayeuro.com. Program zawodów: 25 zł. Osobom niepełnosprawnym wraz z opiekunem przysługuje bilet w cenie 58 zł (2x29 PLN). O przyznaniu biletu dla osoby niepełnosprawnej decyduje zaświadczenie o niepełnosprawności przesłane do eBilet.
Trzy etapy sprzedaży biletów:
Kategorie oraz ceny biletów na Żużel na Śląskim 2024 od 11.12.2023 do 31.03.2024:
Kategoria I - od 29 PLN
Kategoria II - od 49 PLN
Kategoria III - od 69 PLN
Kategoria IV - od 89 PLN
Kategoria V - od 109 PLN
Kategoria VI - od 129 PLN
Bilet VIP - 999 PLN
Kategorie oraz ceny biletów na Żużel na Śląskim 2024 od 01.04.2024 do 31.08.2024:
Kategoria I - od 49 PLN
Kategoria II - od 69 PLN
Kategoria III - od 89 PLN
Kategoria IV - od 109 PLN
Kategoria V - od 129 PLN
Kategoria VI - od 149 PLN
Bilet VIP - 999 PLN
Kategorie oraz ceny biletów na Żużel na Śląskim 2024 od 01.09.2024 do dnia zawodów:
Kategoria I - od 69 PLN
Kategoria II - od 89 PLN
Kategoria III - od 109 PLN
Kategoria IV - od 129 PLN
Kategoria V - od 149 PLN
Kategoria VI - od 169 PLN
Bilet VIP - 999 PLN
Pakiety
I etap: (69, 89, 109, 129 PLN)
1+2 (170 PLN, 220 PLN, 270 PLN, 320 PLN)
2+2 (220 PLN, 300 PLN, 380 PLN, 450 PLN)
2+3 (290 PLN, 380 PLN, 490 PLN, 580 PLN
2+4 (360 PLN, 460 PLN, 580 PLN, 700 PLN)
II etap (89, 109, 129, 149 PLN)
1+2 (220 PLN, 270 PLN, 320 PLN, 390 PLN)
2+2 (300 PLN, 380 PLN, 450 PLN, 530 PLN)
2+3 (380 PLN, 490 PLN, 580 PLN, 650 PLN)
2+4 (460 PLN, 580 PLN, 700 PLN, 800 PLN)
III etap (109, 129, 149, 169 PLN)
1+2 (270 PLN, 320 PLN, 390 PLN, 450 PLN)
2+2 (380 PLN, 450 PLN, 530 PLN, 600 PLN)
2+3 (490 PLN, 580 PLN, 650 PLN, 730 PLN)
2+4 (580 PLN, 700 PLN, 800 PLN, 900 PLN)
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów