eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 92
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  SEC: Złoto „leży” na torze
 2017-10-12 12:52:41  redakcja    inf.prasowa

Tysiące kilometrów, 780 okrążeń, 195 wyścigów, 177 dni, dziewięć rund w dziewięciu krajach – tyle w sezonie 2017 potrzeba, by poznać najlepszego żużlowca „Starego kontynentu”. 14 października, około godziny 22, dowiemy się, kto został nowym królem europejskiego speedway’a.


Od węgierskiego Nagyhalasz, przez Mureck, Terrenazno, francuskie Lamothe-Landerron po chorwackie Gorican - 72 zawodników walczyło o siedem przepustek uprawniających do walki o tytuł najlepszego zawodnika w Europie. Po Challenge’u zostało ich piętnastu. Piątka sprzed roku, siódemka z kwalifikacji i trzech, którzy od organizatorów otrzymali „dzikie karty”.
Główna „karta walk” rozpoczęła się w Toruniu.

Na Motoarenie, kibice byli świadkami wszystkiego, co w żużlu może się wydarzyć. Od potężnych karamboli przez spektakularne akcje na torze. Toruńskie zawody zapewniły także emocje na następne rundy, dzięki wyrównanym wynikom czołowych zawodników. Spośród „stałej” stawki zawodników najlepiej wypadł srebrny medalista sprzed roku – Vaclav Milik, który uzbierał 12 punktów. Tuż za nim, z jednym „oczkiem” mniej, znalazł się obecny lider cyklu – Andzejs Lebedevs. Z występu na Motoarenie, nie mógł być zadowolony Duńczyk, Leon Madsen. Piąty zawodnik SEC 2016 zajął odległe, trzynaste miejsce i już od początku cyklu postawił się w trudnej sytuacji. Dobrze wypadli debiutanci. Mateusz Szczepaniak pokazał, że jego awans do cyklu SEC nie był przypadkowy, a dziewięć punktów pozwalało myśleć o kolejnych rundach z optymizmem. Jeszcze lepiej wypadł Andreas Jonsson. Szwed, który startuje w tegorocznych zmagań o tytuł mistrza Europy dzięki „dzikiej karcie”, popisywał się skutecznymi szarżami, a swoje konto punktowe zasilił o dziesięć „oczek”.

Druga runda tegorocznych zmagań odbyła się w Güstrow. Niemiecki owal zapewnia emocje, a zgromadzeni kibice zawsze są świadkami wielu mijanek. Nie inaczej było i tym razem. W Niemczech, jako lider pojawił się Milik, jednak po 22 wyścigach jego pozycja uległa zmianie. Świetne zawody zaliczył pechowiec z Torunia – Artem Laguta. Rosjanin zdobył 15 punktów, w finale pokonując Andzejsa Lebedevsa, który popełnił błąd i spadł na drugą lokatę. Dzięki kolejnemu udanemu występowi, Łotysz został samodzielnym liderem klasyfikacji przejściowej cyklu. Do „czołówki” dołączył brązowy medalista SEC 2016, Krzysztof Kasprzak. „KK” „zbierał” punkt po punkcie, i z 11 „oczkami” uplasował się na trzecim miejscu. Nieco dalej sklasyfikowany został Andreas Jonsson. Szwed, w Güstrow zajął dziewiąte miejsce i wydawało się, że w SEC 2017, nie odegra już pierwszoplanowej roli. Niemcy to także kolejny dobry występ Mateusza Szczepaniaka, który dotarł do wyścigu barażowego, a także niespodziewanie udane zawody w wykonaniu Andreyia Kudryashova, który zdobył dziewięć punktów.

Runda w Hallstavik była kolejną dawką emocji. Opady deszczu sprawiły, że na torze pojawił się sprzęt, który diametralnie zmienił nawierzchnię, z którą zawodnicy zdążyli się zapoznać na treningu. W Szwecji najlepiej wypadł reprezentant gospodarzy – Andreas Jonsson. Wydawało się, że po Güstrow, Szwed nie będzie liczył się w walce o najwyższe cele, a dzięki 14 punktom i słabszemu występowi Artem Laguty, „AJ” awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji przejściowej cyklu. Na czele nie nastąpiły żadne zmiany, pomimo zwycięstwa Vaclava Milika. Zarówno Czech, jak i Łotysz, zdobyli po 13 „oczek” i w statystykach wciąż dzielą ich cztery punkty. Hallstavik to także popis dwóch pozostałych Szwedów. Świetnie wypadł jadący z „dziką kartą” Jacob Thorssel, który awansował do finału, a nie gorzej zaprezentował się rezerwowy, Pontus Aspgren, który zastąpił Adriana Miedzińskiego, który z zawodów wycofał się po porannym treningu. Zdecydowanie słabiej wypadł Polak, Mateusz Szczepaniak, przez co jego szanse na pierwszą „piątkę”, która daje awans do przyszłorocznego cyklu, nieco osłabły.

Finałowa runda, która odbędzie się w Lublinie zapowiada się niezwykle emocjonująco z wielu względów – walka o złoto, walka o brąz oraz polska batalia o piąte miejsce są tymi elementami, na które wielu kibiców już teraz zaciera ręce. Jednak jeśli dogłębniej spojrzymy w klasyfikację przejściową, zauważymy, że aż dziewięciu zawodników walczy „o coś”. Nawet znajdujący się na dziewiątej lokacie, Kacper Gomólski, w wypadku świetnej jazdy oraz błędów rywali, wciąż ma teoretyczne szanse na utrzymanie się w cyklu SEC. Do walki o złoto gotowi są już Andzejs Lebedevs oraz Vaclav Milik. Z jednej strony Łotysz ma już cztery punkty przewagi nad Czechem i aż sześć nad znajdującymi się na trzecim miejscu  Andreasem Jonssonem i Artemem Lagutą, a z drugiej strony, przy dobrym „układzie”, to właśnie Rosjanin lub Szwed może zostać nowym Indywidualnym Mistrzem Europy. Sześć punktów starty do podium ma obrońca brązowego medalu, Krzysztof Kasprzak.

Kibice, którzy 14 października, o godzinie 18:30 pojawią się na stadionie, na którym na co dzień startują zawodnicy Speed Caru Motoru Lublin, z pewnością będą świadkami wielu zaskakujących rozstrzygnięć. Mamy nadzieję, że najważniejsze z nich, rozegrają się na ostatnich metrach 780 okrążenia tegorocznego cyklu.

Bilety na wielki finał tegorocznego cyklu SEC, który odbędzie się z 14 października w Lublinie, są cały czas w sprzedaży. Wejściówki zakupić można w Internecie: bit.ly/SEC_final_Lublin_tickets oraz w sieci sklepów Empik, Media Markt oraz salonach STS. Transmisję z zawodów przeprowadzi stacja Eurosport. Wszystkie bilety zakupione na pierwotny termin finału SEC zachowują ważność. Dodajmy, iż wejściówki można nabyć także na stadionie, w kasie głównej, od godz. 15 do godz. 19, codziennie do najbliższego piątku. W piątek, sprzedaż prowadzona będzie od godz. 11 do godz. 19. W dniu zawodów, w sobotę, sprzedaż na stadionie prowadzona będzie od godziny 11.

Ceny biletów:
Normalny 55 PLN
Ulgowy 40 PLN
Program zawodów: 10 PLN

Lista startowa finałowej rundy SEC, Lublin, 14.10
1. #507 Krzysztof Kasprzak (Polska)
2. #58 Mateusz Szczepaniak (Polska)

3. #84 Martin Smolinski (Niemcy)
4. #91 Kenneth Bjerre (Dania)
5. #129 Andzejs Lebedevs (Łotwa)
6. #9 Andrey Kudryashov (Rosja)
7. #13 Vaclav Milik (Czechy)
8. #2 Artem Laguta (Rosja)
9. #59 Przemysław Pawlicki (Polska)
10. #19 Jurica Pavlic (Czechy)
11. #16 Daniel Jeleniewski (Polska)
12. #52 Michael Jepsen Jensen (Dania)
13. #66 Leon Madsen (Dania)
14. #100Andreas Jonsson (Szwecja)
15. #177 Mikkel Bech (Dania)
16. #44 Kacper Gomólski (Polska)

17. Oskar Bober (Polska)
18. Paweł Miesiąc (Polska)

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu