eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 130
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Są decyzje w sprawie I i II ligi
 2010-08-31 23:49:35  Daniel Nowak    inf.prasowa

W Gnieźnie odbyło się kolejne posiedzenie przedstawicieli klubów I i II ligi. Spotkanie było kontynuacją narady środowiskowej zapoczątkowanej przed tygodniem w Opolu. Podjęto kluczowe dla rozgrywek I i II ligi decyzje w zakresie systemu rozgrywek oraz regulaminu finansowego.

System rozgrywek

Kluby I i II ligi wyraziły zgodę na powiększenie Speedway Ekstraligi w sezonie 2012 do dziesięciu zespołów. Według propozycji klubów I i II ligi w sezonie 2011 z I ligi do Ekstraligi bezpośrednio awansowałyby dwa zespoły. Trzeci zespół I ligi miałby pojechać baraż z ostatnim zespołem Speedway Ekstraligi. W sezonie 2011 z II ligi do I ligi awansują dwa zespoły. Trzeci zespół pojedzie spotkanie barażowe z ostatnim zespołem I ligi. Od sezonu 2012 Ekstraliga będzie liczyła 10 zespołów, I liga osiem zespołów, a w II lidze pojadą pozostałe drużyny. W sezonie 2012 z Ekstraligi spadnie dziesiąty zespół, a dziewiąta drużyna pojedzie baraż z drugim zespołem I ligi. Z I ligi spadnie ósmy zespół, a drużyna z siódmego miejsca spotka się w barażu z drugim zespołem z II ligi. Na ta propozycję musi z kolei wyrazić zgodę Ekstraliga Żużlowa i PZM

Kluby I ligi ustaliły, że w sezonie 2011 będzie obowiązywał ten sam system rozgrywek, co w sezonie 2010. Po rundzie zasadniczej drużyny zostaną podzielone na dwie czwórki, w których będą zaliczone tylko wyniki spotkań z zainteresowanymi drużynami.

Kluby II ligi postanowiły, że w sezonie 2011 ostateczna kolejność w klasyfikacji końcowej zostanie ustalona tylko na podstawie rundy zasadniczej.

Regulamin finansowy


Najbardziej rewolucyjnie brzmią propozycje związane z wprowadzeniem regulaminu finansowego dla zespołów I i II ligi. Ustalono wspólnie, że od sezonu 2011 w I i II lidze zespoły nie będą wypłacały zawodnikom pieniędzy stanowiących zwrot kosztów podróży. Przyjęto również odrębne założenia dla I i II ligi w zakresie wynagradzania zawodników.

W I lidze kwota za podpis pod kontraktem będzie uzależniona od średniej biegopunktowej uzyskanej w sezonie 2010. Przyjęto następujące widełki:
średnia 0 - 1,000 - 25.000 zł za podpis pod kontraktem
średnia 1,001 - 1,500 - 40.000 zł
średnia 1,501 - 2,000 - 60.000 zł
średnia 2,001 - 3,000 - 75.000 zł.

Podane stawki są kwotami netto. Ustalono, że do 15 marca zespoły będą zobowiązane do wypłaty minimum 50 procent kwoty na przygotowanie do sezonu. Pozostałe pieniądze będą musiały być wypłacone do 31 września. Zawodnicy niesklasyfikowani oraz po raz pierwszy biorący udział w rozgrywkach polskich lig będą zaliczani do najniższego przedziału średnich . W przypadku zmiany ligi przez zawodnika będzie stosowany ten sam przelicznik , który używany jest do obliczenia średnich przy ZZ.

Kluby I ligi jednogłośnie ustaliły również, że zawodnicy za punkt zdobyty w rozgrywkach ligowych otrzymają maksymalnie 800 zł. Dodatkowo za zwycięstwo w meczu zespół otrzyma do podziału 10.000 zł. Udział zawodników w tej kwocie będzie uzależniony od zdobyczy punktowej w meczu. Za zdobycie punktu bonusowego w drugiej rundzie rozgrywek, zespoły otrzymają do podziału 8.000 zł. Zespoły, które po rundzie zasadniczej spotkają się w grupie zespołów walczących o miejsca 5-8 za punkt będą mogły zapłacić zawodnikom maksymalnie 400 zł. Stawki za zwycięstwo i punkt bonusowy będą wynosiły odpowiednio 5.000 zł i 4.000 zł.

Z kolei w II lidze zawodnicy za podpis pod kontraktem, niezależnie od średniej biegopunktowej uzyskanej w sezonie 2010 będą mogli otrzymać maksymalnie 10.000 zł. Za każdy zdobyty punkt w meczu ligowym zawodnicy otrzymają maksymalnie 400 zł.

Miejsca reklamowe do dyspozycji klubów

Przedstawiciele klubów I i II ligi ustalili, że od sezonu 2011 wszystkie miejsca reklamowe na kevlarach i motocyklach zawodników w całości będą do dyspozycji klubów. Sponsorzy, którzy dotychczas indywidualnie wspierali zawodników, będą to mogli robić za pośrednictwem klubu. Ma to na celu wyeliminowanie sytuacji, w której zawodnicy oprócz pieniędzy otrzymywanych z klubu, mogliby otrzymywać również dodatkowe środki finansowe z indywidualnych umów sponsorskich.

Systemy kontroli klubów


Decyzje podjęte przez przedstawicieli klubów I i II ligi oznaczają dla nich duże oszczędności finansowe. Będą one możliwe tylko w sytuacji, gdy wszystkie kluby zastosują się do zapisów regulaminowych. Ustalono, że w ramach kontroli wszystkie kontrakty zawodników będą jawne i pozostałe kluby będą miały do nich wgląd. W przypadku pojawienia się wątpliwości co do uczciwości niektórych klubów, będzie można przeprowadzić kontrolę finansową we wskazanym klubie z urzędu lub na wniosek innego klubu. Taki klub będzie musiał wpłacić kaucję w wysokości 10.000 zł. Kaucja zostanie zwrócona w sytuacji, gdy wniosek zostanie rozstrzygnięty pozytywnie. W przypadku niezastosowania się do ustaleń regulaminowych kluby spotka kara finansowa w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych oraz możliwość wykluczenia z rozgrywek.

Inne propozycje regulaminowe

Zaproponowano, aby przy Głównej Komisji Sportu Żużlowego powołano do życia spółkę, której zadaniem byłyby wspólne działania promocyjne i marketingowe. Spółka byłaby również odpowiedzialna za pozyskiwanie sponsorów ligi.

Kluby I i II ligi wyraziły zaniepokojenie poziomem sędziowania. Zaproponowano, aby po każdych zawodach kierownicy drużyn mieli możliwość przyznania w protokole zawodów noty dla sędziego. Noty miałyby wpływ na klasyfikację sędziów, na podstawie której ci byliby wyznaczani na spotkania ligowe.

Ustalono również, że kolejna narada środowiskowa przedstawicieli klubów I i II ligi będzie miała miejsce w październiku w łotewskim Daugavpils.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Pres Toruń
w
torek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vsGezet Stal Gorzów 
niedziela 17:00

Betard Sparta Wrocław vsOrlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Fogo Unia Leszno vs Abramczyk Polonia Bydgoszcz 
niedziela 13:00

Cellfast Wilki Krosno vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu