SGP-SON-U21
Dzięki wspaniałej końcówce sezonu Rune Holta zapewnił sobie miejsce w przyszłorocznym cyklu Grand Prix. Problem tylko w tym, że „Holtański” wcale nie jest pewien swojej przyszłości w Mistrzostwach Świata. Jak sam zaznacza nie interesuje go jazda o miejsce w ósemce i chce walczyć o najwyższe cele. Wszystko uzależnione jest więc od rozmów ze sponsorami.
Rune bardzo dobrze zaprezentował się podczas sobotniego Grand Prix Polski w Bydgoszczy. Zawodnik Stali Gorzów był jednym najlepszym zawodników rundy zasadniczej i pewnie wywalczył awans do fazy finałowej. W półfinale przeciął linię mety jako pierwszy i należał do głównych h faworytów wielkiego finału. Niestety ostatni wyścig wieczoru nie poszedł po jego myśli Holty. - W finale miałem pewne problemy z silnikiem, zaczął się dziwnie zachowywać. Już w trakcie półfinału zaczęły się pewne kłopoty, silnik miał zbyt wiele drgań. Tak się dzieje kiedy bieg jest trzykrotnie powtarzany to olbrzymia eksploatacja motocykla. Zaryzykowałem jednak i nic nie zmieniałem gdyż ten egzemplarz był wyjątkowo dopasowany do tej nawierzchni toru. No cóż trudno jestem odrobinę rozczarowany ale z drugiej strony wykonałem tytaniczną pracę awansując z dziesiątej pozycji na siódmą - uważa Holta.
Początek sezonu był wybitnie nieudany dla „Ryśka”. W połowie rozgrywek nic nie wskazywało, że utrzyma się on wśród najlepszych. A jednak! Piorunująca końcówka okraszona miejscami na podium w Vojens, Krsko i Bydgoszczy pozwoliła Holcie cieszyć się z siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej. Skąd taka metamorfoza w jeździe Rune?
- Zawsze się tak dzieje. Początek sezonu mam mizerny i dopiero w trakcie rozgrywek się rozkręcam. Mocna końcówka to moja specjalność. Tak się dzieje co roku. Nie wiem z czego to wynika. W tym sezonie próbowaliśmy coś zrobić aby ten początek był równie dobry niestety nic z tego nie wyszło. Gdybym początek sezonu miał równie dobry co końcówkę mógłbym zajechać naprawdę daleko - twierdzi Rune.
Holta zapewnił sobie miejsce w przyszłorocznym cyklu Grand Prix jednak wciąż nie jest pewny swojego udziału w Mistrzostwach Świata. Wszystko uzależnia od rozmów ze sponsorami. - Nie jestem pewien czy w przyszłym sezonie będę startował w Grand Prix. Daje sobie miesiąc czasu na podjęcie decyzji. Wszystko uzależnione jest od rozmów ze sponsorami. Nie satysfakcjonuje mnie jazda o utrzymanie w cyklu chcę być na szczycie, a do tego potrzebny jest więcej sprzętu i większy team. Oczywiście wiąże się to z większym budżetem, jeśli uda nam się takowy zgromadzić to może zmienię decyzję - zakończył Holtański.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów