eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 95
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Rune Holta: To jest częścią tej gry
 2011-05-03 09:14:26  Patryk Rojek    inf.własna

Na kilka dni przed inauguracyjnym turniejem Grand Prix 2011, Rune Holta wziął udział w poważnym upadku podczas zawodów ligowych w Rzeszowie, mocno ucierpiała prawa dłoń reprezentanta Polski. Mimo to urodzony w Stavanger żużlowiec zacisnął zęby i wystąpił w Lesznie. Dziewięć punktów i ósme miejsce to naprawdę doskonały wynik zważywszy na poważny uraz Holty.

W fazie zasadniczej turnieju Holta jechał na tyle skutecznie, że awansował do półfinałów. Niestety w rywalizacji z Hampelem, Sajfutdinowem i Hancockiem nie było już tak dobrze. Wynik reprezentanta Polski musi budzić jednak uznanie. - Muszę przyznać, że po tym groźnym karambolu w Rzeszowie, jestem naprawdę szczęśliwy, że mogłem wystąpić w tych zawodach. To naprawdę niewiarygodne, że zdołałem się na tyle wyleczyć, aby podjąć dziś rywalizację - mówi Holta. - Ciągle odczuwam spory ból, jednak mam na tyle siły, aby utrzymać kierownicę. Mimo to nie czuję się zbyt komfortowo w trakcie jazdy, nie mogę ułożyć ciała tak jakbym tego chciał. Dziewięć punktów to jednak dobry początek - dodaje.

Występy z niezaleczoną kontuzją to „specjalność” Holty. W ubiegłym sezonie zmagał się z poważną kontuzją kolana mimo to nie opuścił żadnego turnieju Grand Prix. Co więcej w końcowej klasyfikacji zajął czwarte miejsce. - Dla mnie szczególnie ważne jest, aby po kontuzji w miarę szybko wrócić na tor. W innym przypadku tracę formę, nad która pracowałem w przerwie zimowej. Później bardzo trudno jest złapać odpowiedni rytm. Jeśli chce się być w czołówce Grand Prix czasem trzeba wsiadać na motocykl mimo kontuzji, to jest częścią tej gry. Gdybym zrobił sobie przerwę dwu-trzy tygodniową miałbym problemy ze skuteczną jazdą - podkreśla żużlowiec Unibaxu. - Mam dobrych lekarzy i odpowiednie leki, które pomogą mi w zaleczeniu tej kontuzji. Z dnia na dzień widzę poprawę i myślę, że wkrótce będę już w pełni sił - dodaje Holta.

Grand Prix w Lesznie miało być pierwszym sprawdzianem dla nowych tłumików. Mimo wszystko test wypadł chyba pomyślnie, wbrew obawom części zawodników obeszło się bez upadków i niespodziewanych defektów. - Podkreślałem to od samego początku, że nowe tłumiki nie są takie straszne, że można na nich startować. Dzisiejsze zawody tylko potwierdziły tę kwestię. W końcu wszystkie rozgrywki ligowe, za wyjątkiem tych w Polsce są rozgrywane właśnie na nowych tłumikach. Swoją drogą to trochę niedorzeczne, że dziś startujemy na nowych tłumikach, a już następnego dnia musimy przesiadać się na stare - mówi Holta.

Reprezentant Polski chciałby aby jeszcze w tym sezonie zmieniono regulamin w Polsce. - Logicznym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie obowiązku korzystanie z nowych tłumików również podczas rozgrywek Speedway Ekstraligi. Chciałbym żeby to nastąpiło najszybciej jak to tylko możliwe to znacznie ułatwiłoby nam jazdę. Grand Prix Europy było pierwszym turniejem, podczas którego korzystaliśmy z nowych tłumików, obyło się bez żadnych upadków, niebezpiecznych sytuacji, które wynikałyby z wprowadzenia nowszego modelu tłumika - dodaje Rune.

Kolejnym przystankiem w rywalizacji o mistrzostwo świata jest Grand Prix Szwecji, które zostanie rozegrane na Ullevi Stadium. - Mam szczególne wspomnienia związane z Goeteborgiem. To właśnie tam po raz pierwszy stanąłem na najwyższym stopniu podium podczas turnieju Grand Prix. Mam nadzieję, że do tego czasu zdołam się już całkowicie wyleczyć i będę mógł rywalizować na sto procent - mówi Holta. - Celem zawsze jest start w wielkim finale i miejsce na podium - podkreśla.

W ubiegłym sezonie Holta zajął czwarte miejsce w końcowej klasyfikacji. Teraz chciałby poprawić ten wynik. - Tak to jest moim marzeniem. Chciałbym znaleźć się pośród tej trójki, która w Gorzowie odbierać będzie medale mistrzostw świata. Przed nami jednak jeszcze dziesięć turniejów i naprawdę wiele może się zdarzyć - zakończył.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils


7 Speedway Kraków


 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu