SZWECJA
Przypomnijmy - pierwotnie mecz pomiędzy Hammarby a Rospiggarną miał zostać rozegrany 5 sierpnia. Niestety ze względu na fatalne warunki atmosferyczne został przełożony na czwartek 14 sierpnia. Przy drugim podejściu aura także nie okazał się łaskawa. Spotkanie po raz kolejny zostało więc przesunięte. Dziś ustalono, iż pojedynek Hammarby - Rospiggarna zostanie rozegrany w czwartek 28 sierpnia. Ta data zuepłnie nie odpowiada trenerowi Rospiggarny - Michaelowi Messingowi.
- Hammarby „dobrze" to zorganizowała. Mieliśmy cały zeszły tydzień na rozegranie tego meczu, a teraz jesteśmy zmuszeni wystartować w terminie, który zupełnie nam nie odpowiada.
Włodarze Hammarby tłumaczą, iż mogą startować jedynie we wtorki lub czawrtki, jednak Messinga to nie przekonuje - To bardzo dziwne. Svemo musi wywrzeć jakąś presje na Hammarby jeśli chcą dalej ścigać się w Elitserein. Przecież muszą mieć możliwość jazdy również w innym dniu tygodnia. Co jeśli lato byłoby bardzo deszczowe? Wówczas istniałoby realne zagrożenie, że terminy czwarkowe będą nie wystarczające.
To bardzo ważne spotkanie dla Rospiggarny, która jest co raz bliżej zapewnienia sobie udziału w fazie Play Off. W jakim składzie wystąpi zespół z Hallstavik w meczu przeciwko Hammarby? - Tego jeszcze nie wiem. Zobaczymy. Najpierw czeka nas wtorkowe spotkanie ze Smederną. Planuję powiadomić Grega Hancocka, iż zastosujemy za niego zastępstwo zawodnika. Oczywiście, iż Gregowi nic nie jest, ale skoro inne drużyny mogą stosować ten wybieg bez poświadczenia lekarskiego, to dlaczego my byśmy nie mieli z tego skorzystać? - powiedział Mikael Messing.
Kierownictwo Hammarby zaproponowało wynajęcie awionetki, która przetransportowałaby Hancocka i Nichollsa na Łotwę tak aby spokojnie zdążyli wziąść udział w treningu przed turniejem Grand Prix. Sceptycznie do tego pomysłu podchodzi trener Rospiggarny - Tak rozmawialiśmy na ten temat ale czy powinienem wywierać presję na jednym z najlepszych żużlowców Świata i sadzać go w dwuosobowym samolocie? To nie jest najlepsze rozwiązanie.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
14 |
31 |
+162 |
2. | Betard Sparta Wrocław | 14 | 19 | +30 |
3. | ebut.pl Stal Gorzów | 14 | 19 | -37 |
4. | KS Apator Toruń | 14 | 15 | -7 |
5 | ZOOleszcz GKM Grudziądz | 14 | 14 | -58 |
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | 14 | 13 | -33 |
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
14 |
12 | -50 |
8. | Fogo Unia Leszno | 14 |
11 |
-87 |
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | 14 | 28 | +128 |
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | 14 | 27 | +162 |
3. | Innpro ROW Rybnik | 14 | 23 | +63 |
4. | Cellfast Wilki Krosno | 14 | 19 | -20 |
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | 14 | 18 | -16 |
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | 14 | 13 | -54 |
7. | Texom Stal Rzeszów | 14 | 9 | -80 |
8. | Energa Wybrzeże Gdańsk |
14 |
3 |
-182 |
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | 10 | 21 | +94 |
2. | Unia Tarnów | 10 | 15 | +55 |
3. | Polonia Piła | 10 | 11 | +18 |
4. | OK Kolejarz Opole | 10 | 11 | -39 |
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 10 | 10 | -23 |
6. | Trans MF Landshut Devils | 10 | 6 | --105 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
1 |
|
|
2. | Dackarna Malilla | 1 | ||
3. | Indianerna Kumla | 1 |
|
|
4. | Lejonen Gislaved | 1 |
|
|
5. | Piraterna Motala | 1 |
|
|
6. | Rospiggarna Hallstavik | 1 | ||
7. | Smederna Eskilstuna |
1 |
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 111 |
2. | Robert Lambert | 90 |
3. | Fredrik Lindgren | 88 |
4. | Jack Holder | 87 |
5. | Mikkel Michelsen | 87 |
6. | Martin Vaculik | 75 |
7. | Daniel Bewley | 73 |
8. | Dominik Kubera | 68 |
9. | Leon Madsen | 60 |
10. | Szymon Woźniak | 50 |
11. | Jason Doyle | 47 |
12. | Kai Huckenbeck | 43 |
13. | Andrzej Lebiediew | 43 |
14. | Jan Kvech | 28 |
15. | Tai Woffinden | 23 |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów