eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 194
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Robert Jabłoński: Nikt nie jest cyborgiem
 2010-09-30 22:25:57  Patryk Rojek    inf.własna

Miniony sezon nie był dla Sebastiana Ułamka tak udany jakby sam sobie tego życzył. Sympatyczny zawodnik Jaskółek odniósł jednak sukces na innym froncie, jako kapitan zespołu walnie przyczynił się do wywalczenia przez Tauron Azoty Tarnów piątego miejsca w CenterNet Mobile Speedway Ekstralidze. O trudach minionego sezonu o planach na przyszłość opowiada menadżer zawodnika Robert Jabłoński.

Sezon 2009 był prawdziwym wyzwaniem dla Sebastiana. Starty w Grand Prix wymagały solidnego przygotowania do rozgrywek. W tym roku Seba nie startował już wśród najlepszych, czy nie zabrakło mu motywacji do tego, aby równie dobrze przepracować zimę?
- Sebastian bardzo zmobilizowany podszedł do tegorocznego sezonu. Przygotował się naprawdę solidnie, każdy szczegół starał się jak najlepiej dopracować. I faktycznie początek rozgrywek był bardzo udany. Świetny mecz na otwarcie sezonu z Zieloną Górą, niezłe występy w pozostałych turniejach.

Zakończenie sezonu ligowego nie było już tak dobre.
- Istotnie, końcówka roku nie była już tak dobra. Złożyło się na to kilka przyczyn, przede wszystkim motocykle nie spisywały się już tak dobrze. Sztandarowym przykładem może być pojedynek w Zielonej Górze. Zaraz po tym spotkaniu Seba udał się do Briana Kargera, aby wymienić wadliwe części. Oczywiście nie bez winy jest tutaj team, który nie dopilnował tej kwestii. Takie rzeczy nie mogą się powtarzać na przyszłość.

Przyczyny sprzętowe nie były chyba jednak jedynym problemem Sebastiana?
- Sebastian lubi intensywny tryb życia. Mógłby startować na okrągło, przez siedem dni w tygodniu. Niestety czas upływa nie ubłaganie, już nie ma 25 lat, tylko 30 kilka. Czasu nie da się oszukać. Przyznam szczerze, że nie poukładaliśmy wszystkich spraw logistycznych, tak jak należy. Chodzi tutaj w szczególności o występy w Hagfors, które jest jednym z najdalej wysuniętych na północ klubów. Na każde spotkanie jeździliśmy autem i to też odbiło się na wynikach Sebastiana. Organizmu nie da się oszukać, przecież nikt nie jest cyborgiem. Oczywiście są zawodnicy jak Tomasz Gollob, który swój najlepszy sezon ma w wieku 39 lat, ale to jest jednostka, wyjątek. Wracając do Hagfors to na pewno wyciągniemy z tego wnioski na przyszył sezon.

Po opuszczeniu drużyny przez Janusza Kołodzieja, funkcja kapitana przypadła właśnie Ułamkowi.
- Sebastian bardzo przejął się rolą kapitana zespołu. Postanowił zrobić wszystko, aby drużyna jechała jak najlepiej. Poniekąd poświęcił też swój wynik indywidualny. Starał się w każdym z wyścigów szukać kolegów z pary. Na pewno nie można powiedzieć o nim, że jest indywidualista. Pozwolił mnie, jako swojemu menadżerowi na poprowadzenie zespołu. Ponadto w razie potrzeby jego mechanicy pomagali kolegom z zespołu.

Jakby Pan ocenił poczynania swojego podopiecznego w rozrywkach ligowych?
- Mimo tej słabszej końcówki, Sebastian był wyróżniającym się zawodnikiem Tauron Azoty. Wspólnie z Krzysztofem Kasprzakiem mają praktycznie tą samą średnią. Co prawda Martin Vaculik plasuje się wyżej w klasyfikacji, jednak nie zapominajmy, że Słowak brał udział w każdym biegu juniorskim.

Czy w przyszłym sezonie Seba nadal będzie pełnił funkcję kapitana?
- Sebastianem targają pewne przemyślenia w tej kwestii. Przede wszystkim musi być nieco więcej zrozumienia dla funkcji kapitana zespołu. Nie może być tak, że wszystko oceniane jest przez pryzmat indywidualnego wyniku. W przeciwnym razie nikt nie będzie chciał podjąć się roli kapitana, każdy będzie patrzył jedynie na siebie.

Sezon ligowy 2010 dobiegł końca. Czy wszystkie należności zostały uregulowane względem Sebastiana?
- Pracowałem w kilku zespołach i zawsze były jakieś zaległości. Nie inaczej jest i tym razem. Nie uważam jednak żeby to był jakiś problem. Klubu sportowe działają nieco inaczej niż firmy prywatne. Powoli zbliża się okres licencyjny i klub musi wypłacić wszelkie należności. Śpimy spokojnie i czekamy na uregulowanie zobowiązań.

Nie dojdzie, więc do takiej sytuacji jak w ubiegłym sezonie w Częstochowie, kiedy Greg Hancock mimo ważnego kontraktu odszedł do innego zespołu?
Taka sytuacja w ogóle nie wchodzi w grę. Nie wyobrażam sobie, aby rozpoczynać nowy sezon z zaległościami finansowymi. W ubiegłym sezonie Greg Hancock został wypożyczony z Włókniarza, jednak Sebastian chce startować w Tarnowie i w żadnym wypadku nie myśli o tym, aby zmieniać klub.

Pełnił Pan funkcję menadżera zespołu przez ponad trzy miesiące. Jak ustosunkuje się pan do zarzutów, iż nawierzchnia tarnowskiego toru powinna zostać zmieniona?
- Jako menadżer zespołu mówię to z pełnym przekonaniem – dzięki tego typu nawierzchni jesteśmy nadal w CenterNet Mobile Speedway Ekstralidze. Nie oszukujmy się, przed sezonem to właśnie Tarnów i Częstochowa wymieniane były w gronie kandydatów do spadku. Nam udało się jednak osiągnąć dobry wynik i w dużej mierze zawdzięczamy to, takiemu a nie innemu przygotowaniu toru. Pokonaliśmy w końcu najlepszy zespół Speedway Ekstraligi.

Czy praca w roli menadżera zawodnika i menadżera zespołu da się ze sobą pogodzić?
- W żadnym wypadku nie są to wykluczające się wzajemnie funkcje. Cel wciąż pozostaje ten sam – zwycięstwo drużyny. Tak było choćby w Toruniu, gdzie Jacek Gajewski jednocześnie pełnił rolę menadżera Ryana Sullivana i całego zespołu. Dla mnie osobiście najpiękniejszym momentem w tej pracy był wyjazdowy mecz w Lesznie, gdy po kilku biegach prowadziliśmy z Unią 4-6 punktami, niezwykle głośny i dopingujący stadion w tym momencie zupełnie zamarł. Oczywiście nie udało nam się utrzymać tej przewagi, ale tych kilka chwil było naprawdę niezapomnianych.

Czy zostanie Pan na funkcji menadżera zespołu?

- To jest uzależnione od decyzji zarządu. Jeżeli nadal będzie chęć współpracy w takim systemie jak dotychczas, to bardzo chętnie. Jeżeli natomiast władze klubu widzą inną koncepcję prowadzenia zespołu, funkcji kapitana, to również nie widzę żadnego problemu. Po prostu skupię się na współpracy z Sebastianem. Wszystko zależy od zarządu.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Betard Sparta Wrocław  vs  Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs  Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Pres Toruń
niedziela 17:00

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 Moonfin Malesa Ostrów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00

 Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Apator Toruń  4 7 +36
3. Bayersystem GKM Grudziądz  4 6 +32
4. Betard Sparta Wrocław 4 4 +22
5  Gezet Stal Gorzów 4 3 -22
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 2 -6
7.  Innpro ROW Rybnik

4

2 -66
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  4

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 3 3 -2
6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 3 2 -18
7. Moonfin Malesa Ostrów 2 0 -10
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 6 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 3 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  24
2.  Daniel Bewley 18
3.  Andrzej Lebiediew 17
4.  Brady Kurtz 17
5.  Fredrik Lindgren 12
6.  Dominik Kubera 11
7. Robert Lambert 11
8.  Max Fricke 10
9. Jack Holder 8
10. LAnders Thomsen 7
11. Martin Vaculik 6
12.  Jan Kvech  5
13. Mikkel Michelsen 4
14.  Jason Doyle 3
15.  Kai Huckenbeck  1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu