Inne
W czwartek w Mildurze odbył się trening przed finałem Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów. Większość z obecnych po raz pierwszy gościła na tym obiekcie. Po treningu krótkich komentarzy udzielili naszemu portalowi Mikkel Michelsen, Piotr Pawlicki, Paweł Przedpełski, Erik Riss oraz Rafał Dobrucki.
Jesteśmy w Mildurze po raz pierwszy, z okazji organizacji finału Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów. Jakie są pierwsze wrażenia związane z tym miejscem? Zapoznaliście się z torem, jakie są Wasze odczucia z nim związane?
Mikkel Michelsen (Dania): - Stadion jest całkiem dobry. Byłem tu wcześniej przed pięcioma laty, dlatego znam to miejsce. Od tamtej pory wiele się zmieniło, jednak to nadal fajne miejsce z ładnym stadionem. Naprawdę podoba mi się tutaj. Tor również jest całkiem przyjemny. Nie sądzę jednak, że będzie na nim zbyt wiele ścieżek do wyprzedzania. Tor jest bardzo śliski i twardy, dlatego start będzie odgrywał bardzo dużą rolę. A jeżeli jest coś, co my Duńczycy robimy dobrze, to są to wyjścia spod taśmy.
Piotr Pawlicki (Polska): – Ten tor jest dla nas obcy. Pierwszy raz tutaj startujemy. Objechaliśmy pierwsze kółka, nie należy on do najłatwiejszych. Jest to tor, na którym dużo trzeba się namęczyć na łukach, ponieważ są one bardzo ostre. Myślę, że damy radę (uśmiech). Wydaje mi się, że jeśli chodzi o temperaturę, to żadnej różnicy nie było, tym bardziej, że czasami też mamy taką temperaturę w Polsce. Na treningu nie było już tak ciepło. Jedynie musieliśmy się wjechać, ponieważ długo nie siedzieliśmy na motocyklach.
Paweł Przedpełski (Polska): - Na początku jak wyszliśmy i popatrzyliśmy na niego tak z punktu widza, jest to taka „agrafka”. Trzeba mocno nawijać i jest on krótki. Tor ten jest bardzo techniczny, można powiedzieć, że jest „angielski”. Jak na niego wyjechałem, to okazało się, że nie jest tak źle. Mimo tego, że miałem 5 tygodni przerwy, jechało mi się fajnie. Zobaczymy, jak to będzie spod taśmy, bo wiadomo, że wtedy jest troszeczkę inaczej. Jeśli chodzi o wyprzedzanie, to ciężko powiedzieć. Nigdy nie widziałem tutaj zawodów. Generalnie jak się jedzie, to wydaje się bardzo wąsko, więc nie wiem, czy będzie tu dużo mijanek.
Erik Riss (Niemcy): - Ten tor jest dosyć ciasny. Są na nim wąskie łuki, dlatego jest on nieco podobny do angielskich torów. To nawet fajnie, ponieważ startowałem również w Anglii. Podobają mi się tego typu tory. Można był zauważyć, że Polacy są jakby z wyższej klasy, byli bardzo szybcy. Tor był w porządku. Sądzę, że będzie bardzo ciężko na nim wyprzedzać. Uważam, że jest tylko jedna ścieżka, szersze wejście w łuk i szybki zjazd do krawężnika. Jak już wspomniałem, tor ten jest dosyć ciasny i nie ma zbyt dużo miejsca na wyprzedzenie kogoś. Wiele zatem będzie zależeć od startu.
Rafał Dobrucki (Trener reprezentacji Polski): -– Ten tor jest bardzo ciekawy. Zdecydowanie inny od tych, które mamy w Polsce, trudny technicznie. Muszę jednak powiedzieć, że chłopcy sobie świetnie poradzili. Naprawdę pojechali dobrze. Geometria tego toru jest bardzo, bardzo ciasna. Nie chcę jednak zapeszać (uśmiech).
Czy ten tor przypomina któryś ze znanych wcześniej, europejskich torów?
Mikkel Michelsen (Dania): - Nam Duńczykom przypomina on nieco duńskie tory. Mieliśmy dwie dobre sesje treningowe. Teraz musimy wyczyścić głowy, poukładać pewne sprawy, zrelaksować się i być gotowym na sobotę.
Piotr Pawlicki (Polska): – Nie ma chyba takiego toru na świecie. Przynajmniej ja na takim nigdy nie jeździłem.
Paweł Przedpełski (Polska): - Do polskich na pewno nie. Jak ja jeżdżę w Toruniu, to podejrzewam, że ten tor by się zmieścił w środku toruńskiego. Łuki są strasznie ostre, więc trzeba mocno zakręcać.
Erik Riss (Niemcy): – Jest on podobny do kilku angielskich torów, jak choćby w Newcastle lub Edynburgu. W Niemczech nie mamy jednak torów, takich jak ten. Myślę, że w Polsce również nie ma takich obiektów. Jest on wyjątkowy.
Rafał Dobrucki (Trener reprezentacji Polski): - Myślę, że Norrköping w Szwecji jest podobnym torem do tego, jeśli chodzi o europejskie. W Polsce nie znajduję takiego, na 100% nie ma nawet podobnego do niego. Myślę, że to wszystko.
Główny cel Waszej drużyny na sobotni finał Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów?
Mikkel Michelsen (Dania): - Oczywiście celem na sobotę będzie odebranie złota Polakom. Wygląda na to, że wszyscy zawodnicy prezentowali się na torze dobrze. Start na nim może być bardzo ważny podczas sobotnich zawodów.
Piotr Pawlicki (Polska): – Na to pytanie można sobie samemu odpowiedzieć (śmiech). Oczywiście celem jest zwycięstwo i obrona trofeum za zdobycie Drużynowego Mistrza Świata Juniorów.
Paweł Przedpełski (Polska): - Oczywiście bronimy złota, które wywalczyliśmy przed rokiem.
Erik Riss (Niemcy): - Tak naprawdę nie zakładamy sobie celów. Po raz pierwszy wystąpimy w finale Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów. Chcemy po prostu zobaczyć, jak dobrzy jesteśmy, na jakim poziomie w stosunku do pozostałych ekip. Zobaczymy, jak nam pójdzie.
Rafał Dobrucki (Trener reprezentacji Polski): - Cel jest jeden. Wiadomo, że przyjechaliśmy tutaj po złoty medal. Będziemy się starać, żeby te wspólne oczekiwania spełnić.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów