POLSKA
Motor Lublin wygrał wyjazdowe spotkanie przeciwko For Nature Solutions Apatorowi Toruń 42:48 i umocnił się na pozycji lidera tabeli PGE Ekstraligi. Po meczu swojego komentarza udzielili Jarosław Hampel ze strony gości oraz trener drużyny gospodarzy - Robert Sawina.
Jarosław Hampel (zawodnik Motoru Lublin): Toruń to bardzo trudny przeciwnik, przede wszystkim u siebie na torze. Po moich słabszych występach wcześniej, zawsze jest wiele wątpliwości i niewiadomych. To ciężka praca, żeby to wszystko poukładać. Bardzo mnie dzisiejszy występ cieszy. Mam nadzieję, że to będzie początek nowego rozdania dla mnie i będę mógł tak dalej występować. Mieliśmy przyjemność rozmawiać (z Tomaszem Gollobem, dop. red.). Dziękuję Tomkowi za tą rozmowę. Rozmawialiśmy dużo o sprzęcie, o pewności siebie i o tym, że mogę cały czas czuć się młodym zawodnikiem i to wykorzystywać. Mam doświadczenie i pewne rzeczy sprzętowe trzeba umieć poukładać. Czasami potrzeba na to więcej czasu. To są bardzo ważne aspekty. Myślę, że poszedłem dużym krokiem do przodu i chciałbym, żeby to się potwierdziło.
Można było gdzieś tu się napędzić czy przyciąć do krawężnika. Nawierzchnia nie była tak ciężka. Jeżeli ktoś zna te ścieżki, to można atakować gdzieś z tyłu. Mi to się nie udało, to były moje błędy.
Robert Sawina (trener For Nature Solutions Apatora Toruń): Od samego początku mamy ten sam sposób przygotowania toru. Z uwagi na to, że pogoda się zmieniać, może on odbiegać w lewo lub prawo, ale to są minimalne rozbieżności od tego co robimy od początku sezonu. Temat toru jest troszkę wyolbrzymiany. To będzie nieodłączny temat tego sezonu. Mamy taką, a nie inną nawierzchnię. Staramy się z nią zrobić to co potrafimy najlepiej i na tą chwilę nie ma innych możliwości. Możemy wrócić do przygotowania z ubiegłego sezonu, ale dla mnie tamten tor jest o wiele gorszym, jeżeli chodzi o możliwość wyprzedzania.
Brakuje nam piątego seniora. To jest nasza bolączka. Jeżeli ktoś przeanalizuje wszystkie biegi naszych seniorów, to oni nie mają pełnej sprawności w sześciu wyścigach. Sprzęt i oni nie są tacy sami jeśli mówimy po trzech czy czterech biegach, a także biegach nominowanych. Borykamy się także z różnego rodzaju problemami, jeżeli chodzi o juniorów. Dzisiaj nie wystąpił Krzysztof Lewandowski, który choć w połowie mógłby zrównoważyć siłę z pozycji juniora. To wszystko ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o presję, która jest wywarta na naszych seniorach. W każdym wyścigu muszą udowadniać, że tą średnią, którą zapisali sobie przez cały ubiegły sezon, muszą w każdym jednym biegu potwierdzić. To jest bardzo trudne zadanie. Gdybyśmy pomnożyli ilość startów razy średnią biegopunktową z ubiegłego roku, to przy każdym nazwisku byłoby po dwanaście punktów. Niestety tak nie jest, żużel jest o wiele trudniejszy. Trzeba zwracać uwagę na to, że czterech to nie jest to samo co pięciu.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów