SGP-SON-U21
W najbliższy poniedziałek na torze w brytyjskim King's Lynn, reprezentacja Polski powalczy w półfinale Drużynowego Pucharu Świata o bezpośredni awans do finału z Wielka Brytanią, Czechami i Rosją. Sporą zagadką zawodów będzie tor, na którym wystartują zawodnicy.
- Zarówno tor, jak i infrastruktura obiektu są w porządku. Co prawda nasi zawodnicy, z wyjątkiem Krzysztofa Kasprzaka, od wielu lat nie mieli okazji startować na tym torze, jednak są na tyle doświadczeni, że wystarczy im kilkanaście okrążeń podczas treningu i szybko spasują się z nowym torem - mówi trener kadry Marek Cieślak. - Damy sobie radę, nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Naszym celem jest bezpośredni awans do finału w Gorzowie Wielkopolskim i to zadanie musimy jutro wykonać - dodaje.
Duże doświadczenie na trudnych angielskich torach ma Krzysztof Kasprzak. Zawodnicy w Anglii rywalizują na krótkich torach o bardzo ostrych profilowanych łukach, co wymaga od żużlowca specyficznej techniki jazdy. - Jest to dość długi, przyczepny tor o łukach podobnych do tych, jakie są w Toruniu. Uważam, że powinien nam wszystkim odpowiadać - przyznaje Krzysztof Kasprzak. - Oczywiście jeżeli koledzy będą potrzebować moich rad, to chętnie im podpowiem jakie wybrać ustawienia, ale to są bardzo doświadczeni żużlowcy, którzy po kilku treningowych okrążeniach będą wszystko wiedzieli o tym torze - przekonuje.
Tomasz Gollob i Piotr Protasiewicz ostatni raz startowali na tym torze kilkanaście lat temu. - Jeździłem tam bodajże czternaście lat temu i niewiele pamiętam, jednak od tego mamy trening, aby zapoznać się z torem i odpowiednio dopasować swój sprzęt. Nasze doświadczenie powinno w tym momencie zaprocentować - mówi kapitan reprezentacji Tomasz Gollob. - Ostatni raz startowałem w King’s Lynn trzynaście lat temu, a to kawał czasu. Nie martwię jednak się tym, ponieważ czeka nas trening na Wyspach i będę mieć okazję, aby jak najlepiej przystosować swoje silniki do tamtejszego toru - mówi Piotr Protasiewicz.
Popularny Koldi jest przekonany, że drużyna poradzi sobie bez większych problemów. - Byłem w King’s Lynn, ale nie jeździłem na tamtejszym torze, pomagałem wtedy swojemu koledze. Mamy trening, na którym możemy się dopasować i oczywiście każdy z nas może liczyć na pomoc kolegów z reprezentacji. Myślę, że nie będziemy mieć większych problemów z torem na Wyspach Brytyjskich - zakończył Janusz Kołodziej.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów