POLSKA
Zawodnik Falubazu Zielona Góra Piotr Protasiewicz razem z kolegami z drużyny między 7 a 9 marca szlifował formę na torze w chorwackim Gorican przed zbliżającym się sezonem. 10. marca miał się odbyć ostatni trening z jazdą spod taśmy, jednak na przeszkodzie stanęły warunki pogodowe, zaczął padać śnieg. Dla Drużynowych Mistrzów Polski były to pierwsze okazje do startów po zimowej przerwie.
Do inauguracji Speedway Ekstraligi pozostał niecały miesiąc. Ostatnie tygodnie żużlowcy muszą dobrze przepracować, bo w 2010 roku mają za zadanie obronić tytuł. Z tego względu korzystne warunki atmosferyczne i możliwość treningów w Polsce są dla nich istotne. - Cieszę się, że udało nam się w końcu wyjechać na tor. Nie ma za bardzo o czym opowiadać, bo to były bardzo luźne, pierwsze jazdy. Trzeba było się przyzwyczaić po zimie do motocykla i związanego z jazdą wysiłku. Po tych pierwszych treningach mogę jednak stwierdzić, że czuję się już pewnie na motorze. Szkoda, że nie będzie ciągłości startów, bo teraz tego potrzebujemy. Na razie nie będziemy jeździć, bo za bardzo nie ma gdzie, a i pogoda nie pozwala. Martwi mnie też problem z naszym stadionem. Trwa na nim przebudowa łuku i to teraz plac budowy, a nie tor do ścigania. Będziemy musieli korzystać z uprzejmości innych klubów, by odbywać kolejne treningi. To mało komfortowa sytuacja! Zrobimy jednak wszystko, by przygotować się do pierwszych spotkań jak najlepiej - mówi Piotr Protasiewicz.
Od jakiegoś czasu w mediach pojawiają się informacje na temat wprowadzenia do sportu żużlowego nowych tłumików. Wszyscy żużlowcy, którzy mieli okazję spróbować jazdy z nowym wydechem byli mocno rozczarowani. Widać wyraźny spadek mocy silnika, są też problemy z odprowadzaniem ciepła. Motocykl reaguje z opóźnieniem na manetkę gazu, co nie tylko oznacza mniejszą prędkość na prostych, ale także może prowadzić do powstawania niebezpiecznych sytuacji. Co o tłumikach sądzi sam zawodnik Falubazu? - Jeździłem na tych tłumikach i tylko na nich, więc trudno mi wypowiadać się o różnicach, bo nie testowałem ich w porównaniu ze starymi. Robili to koledzy i mówili, że spadek mocy jest zauważalny. Jest tylko trochę ciszej, ale problemem jest to, że tłumiki mocno się grzeją! Jeździliśmy, gdy temperatura wynosiła kilka stopni, a one były gorące. Możemy sobie tylko wyobrażać co będzie się działo, gdy przyjdzie nam rywalizować w trzydziestostopniowych upałach, jadąc bieg po biegu! Wprowadzenie tych tłumików to moim zdaniem błąd. Jeszcze nikt nie ścigał się na nich w żadnym meczu, a już jest z nimi tyle problemów. Stowarzyszenie Metanol podjęło kroki, by doprowadzić do tego, by tłumiki nie były obowiązkowe i mam nadzieję, że uda się to osiągnąć. Inaczej może być jakaś katastrofa jeśli chodzi o awaryjność sprzętu.
Już w najbliższy piątek, 19 marca zielonogórski klub organizuje Pierwszy Oficjalny Bal Falubazu, jak poinformował zawodnik na swojej stronie internetowej nie weźmie w nim udziału. - Z całym szacunkiem dla organizatorów i sponsorów, którzy będą bawić się na tym balu, ale ja już dziś zapowiadam, że nie będę brał w nim udziału. To już chyba piąta impreza tej zimy, a moje myśli i działania ukierunkowane są już tylko i wyłącznie na nadchodzący sezon. W tym czasie mam zaplanowane wizyty u mechaników i tunerów, bo to jest czas, by zajmować się sprzętem, a nie zabawą - dodał Pepe.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów