eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 511
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ICE Speedway

  Paweł Ruszkiewicz: Nie ma czasu na odpoczynek (cz.2)
 2010-05-12 23:11:38  Redakcja    inf.własna

W drugiej części wywiadu-rzeki promotor wyścigów motocyklowych na lodzie w Polsce oraz opiekun ICE Racing Team Polska, Paweł Ruszkiewicz opowiada o nowych miejscach, w których można rozegrać zawody lodowe. Jak sam podkreśla, głównym warunkiem w naszym kraju jest jednak odpowiednia temperatura.

Flagową imprezą kolejnej zimy będą ponownie sanockie zawody. Jeśli tylko aura pozwoli, zorganizowany zostanie również turniej w Poznaniu. Obecnie trwają prace nad nowymi lokalizacjami, z których kilka może stanowić dużą niespodziankę dla kibiców. Z Pawłem Ruszkiewiczem rozmawia Wojciech Jankowski.

- Do tej pory w Polsce udawało się zorganizować tylko jeden turniej w przeciągu sezonu. W tym roku, dzięki bardzo mroźnej zimie, byliśmy o krok od organizacji turnieju na torze regatowym Malta w Poznaniu. Czego zabrakło?
- Temat odwołanej imprezy w Poznaniu bardzo boli naszą całą grupę (tzn. Włodzimierza Szkudlarka, Piotra Włodarczyka, Bronisława Hahna, Tomasza Hermana, Jacka Grabowskiego i mnie). Malta była perfekcyjnie przygotowana pod każdym względem poza… lodem. Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji z wielkim entuzjazmem przyjęły naszą propozycję organizacji ICE Racingu na Malcie. Szybko dogadaliśmy się w kwestiach finansowych i organizacyjnych, poszukaliśmy wielu sponsorów, w tym bardzo prestiżowe i ważne marki jak Porsche, Pachura, Toyota Ukleja czy Tasomix. Cóż z tego, kiedy od środy poprzedzającej zawody w Wielkopolsce miała miejsce odwilż. Każdego dnia traciliśmy około 10-15 cm warstwy lodowej. Było w tym okresie po prostu za ciepło i zamiast warstwy grubości 40-50 cm w dniu imprezy było tylko 10 cm lodu. To zrozumiałe, że nie mogliśmy ryzykować, by zawodnicy narażali się na niebezpieczeństwo. Byliśmy zmuszeni odwołać zawody. Była to bardzo trudna decyzja, bo zainteresowanie kibiców, sponsorów, mediów i zawodników przerosło nasze oczekiwania. Szykowało się wielkie wydarzenie na Malcie. Przegraliśmy jednak z pogodą. Nie załamujemy rąk i na pewno turniej o Złote Koziołki zorganizujemy zimą 2010/2011.

- Zimy w Polsce są jednak nieprzewidywalne. Na ile realne jest rozegranie zawodów o Złote Koziołki w przyszłym roku?
- Wszystko zależy od warunków atmosferycznych. Organizacja zawodów na torach naturalnych zawsze niesie ze sobą ryzyko, bo tak naprawdę pogody nie da się przewidzieć na 100%. Planujemy organizację turnieju o Złote Koziołki w grudniu, styczniu lub lutym. Procedury wynajęcia toru regatowego na Malcie obligują nas byśmy termin ustalili kilka tygodni wcześniej. Będziemy sprawdzać długoterminowe prognozy pogody, tak jak robimy to od lat przed zawodami w Sanoku. Opinie meteorologów zadecydują o terminie organizacji imprezy w Poznaniu. W przypadku srogiej zimy, na co liczymy, może będzie to nawet cykl imprez na torach naturalnych, których finałem byłby turniej o Złote Koziołki. Proszę, by wszyscy fani lodowego speedwaya śledzili naszą stronę internetową iceracing.pl, bo tam właśnie umieszczać będziemy, począwszy od września, pierwsze informacje na temat terminów i lokalizacji imprez ICE Racingu w Polsce. Wiemy już, że V ICE RACING SANOK CUP oraz eliminacja do IMŚ w Sanoku odbędą się 21 i 22 stycznia. Sanocki tor jest sztucznie mrożony, dlatego terminy już są znane. Na ustalenia dotyczące zawodów w Poznaniu trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. Jedno jest pewne - na pewno na torze regatowym Malta zawarczą w przyszłości motocykle żużlowe.

- Zaraz po Nowym Roku w Cielimowie k. Gniezna odbyły się treningi ICE Racing Team Polska. Czy w Cielimowie jest możliwe rozegranie towarzyskich zawodów?
- Tak jak zawody w Poznaniu, tak i tory treningowe na żwirowni braci Krawczyków w Cielimowie koło Gniezna, będą gotowe do jazdy tylko pod warunkiem silnego mrozu. Tegoroczne treningi pokazały nam, że lodu musi być minimum 20 cm, a do tego potrzebny jest silny mróz rzędu -10 stopni i to przez kilka dni. Liczymy na taką pogodę i tym samym składem organizatorów jak w przypadku zawodów w Poznaniu jesteśmy przygotowani do organizacji turniejów w Cielimowie. Umożliwia nam to baza techniczna spełniająca wymogi regulaminowe PZM, którą stworzyliśmy dzięki firmom HAHN, HERTOM, JACK-BUD i PAROC. W przypadku silnego mrozu do Cielimowa zjadą tiry z bandami oraz zabezpieczeniem elektrycznym (maszyna startowa, światła sygnalizacyjne, pulpit startowy itp.) i  możemy rozegrać tam zawody. Zainteresowanie kibiców na naszych treningach przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Podczas każdego treningu kibiców w Cielimowie było około 300. Właściciele terenu, który idealnie nadaje się do jazdy na lodzie, zgadzają się by zimą żwirownia w Cielimowie była nie tylko bazą treningową dla nas, ale również areną zmagań żużlowców z kilku państw. Chcemy najbliższej zimy takie zawody zorganizować. Cielimowo to szczególnie cenny teren pod kątem szkolenia nowych adeptów jazdy na kolcach. Trenowało tam tej zimy sześciu nowych zawodników. Dwóch z nich w kolejny sezon chce wejść „na poważnie” czyli ze sprzętem i startami na torach całej Europy. Kolejni chcący spróbować jazdy na lodzie już zapowiadają przyjazd do Cielimowa. Musimy teraz tylko modlić się o srogą zimę, a będzie na pewno dużo się działo na terenie żwirowni koło Gniezna.

- Jakie alternatywne lokalizacje mogą być jeszcze brane pod uwagę w Polsce?
- Te nowe lokalizacje to nie są jakieś szalone pomysły. Podczas całego sezonu lodowego zbieramy liczne sygnały o zainteresowaniu organizacją zawodów na torach naturalnych. Pojawiły się też sugestie, że ICE Racing można organizować na innych sztucznie mrożonych torach poza Sanokiem. Sanok to nasza flagowa i prestiżowa impreza. Sukces tego podkarpackiego miasta i organizowanych tam zawodów w żużlu na lodzie spowodował, że zapytania na temat możliwości ułożenia toru lodowego napływają z innych ośrodków. Jest to bardzo drogie przedsięwzięcie i niewielu na nie stać. Rozmowy jednak trwają i już do końca czerwca powinno być wiadomo, gdzie potencjalnie ścigać się będą lodowi żużlowcy w naszym kraju w sezonie 2010/11. Na pewno naturalne tory lodowe w Świętochłowicach czy Zielonej Górze w przypadku odpowiedniej temperatury powinny być gotowe do jazdy już najbliższej zimy.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu