POLSKA
W pierwszym spotkaniu finałowym Nice 1. Ligi Żużlowej, Zdunek Wybrzeże Gdańsk pokonało Grupa Azoty Unię Tarnów w stosunku 40:32, a mecz przerwano po 12. biegach. W tak trudnych warunkach pogodowych i torowych czołowy junior gości, Patryk Rolnicki wywalczył 5 punktów w czterech wyścigach.
Po zawodach przyznał on, że nie rywalizował jeszcze na tak mokrym owalu, przy ciągle padającym deszczu. W tym momencie można się zatem zastanawiać, czy ciągnięcie tych zawodów „na siłę” było słuszne. Ostatecznie widowisko w finale na zapleczu „najlepszej” ligi świata było bowiem mizerne, a warunki mogły stworzyć niebezpieczne sytuacje. – Szczerze mówiąc, pierwszy raz jeździłem na takim torze. Może nie był on wymagający, ale bardzo śliski, bo cały czas w trakcie meczu, padało. Po raz pierwszy jeździłem w takich warunkach. W biegu młodzieżowym było jeszcze w miarę ok, bo przyjechałem drugi. Później się przewróciłem, bo już było dosyć ślisko. W ostatnim biegu to była już loteria – wygrałem start, pojechałem do przodu. Tak w sumie wyglądały już poprzednie biegi. Dobrze, że przerwaliśmy te zawody, bo powiedzmy, że to nie byłoby fair – mówił po niedzielnym spotkaniu finałowym, Patryk Rolnicki.
W drugim ze swoich biegów nasz rozmówca zapoznał się z nawierzchnią gdańskiego owalu. Jadąc na końcu stawki zanotował on upadek i przy prowadzeniu Kennetha Bjerre starał się szybko usunąć motocykl w stronę murawy. Niestety próba ta zakończyła się fiaskiem, sędzia przegrał bieg, ale na szczęście Duńczyk wygrał powtórkę. – Gdy przewróciłem się, zanim się zatrzymałem, już chciałem motor podnosić, a on jeszcze był na obrotach. Podniosłem go zatem, on mi uciekł, bo wyrwało mi go z rąk. Później, zanim zdążyłem zejść z toru, to sędzia już przerwał bieg. Kenneth w powtórce na szczęście wygrał – skwitował.
Sporą niespodzianką było być może wygranie przez Rolnickiego wyścigu nr 12. Wówczas to z rezerwy taktycznej pojechał Bjerre, który na dystansie musiał uporać się z gdańskim juniorem. Z przodu natomiast od samego początku znajdował się młodzieżowiec Grupa Azoty Unii, który przyznał, że korekt dokonał już przed wcześniejszymi występami. – Tak naprawdę po biegu młodzieżowym zmieniliśmy coś w ustawieniach. Do końca już jechałem tak samo. To, że nie robiłem punktów wynikało z moich błędów, czy braku doświadczenia na takich torach.
8 punktów straty to przed rewanżem i dużo i mało – w zależności od punktu widzenia. Jaskółki jednak do tej pory w tym sezonie, na własnym owalu tylko z Orłem Łódź wygrali niższą różnicą punktową i miało to miejsce w rundzie zasadniczej (48:41). Wówczas jednak, jak również w półfinale Play-off, spotkanie poprzedziły opady deszczu. W optymalnych, „normalnych” warunkach, liderzy Nice 1. Ligi Żużlowej powinni mieć zdecydowanie łatwiejsze zadanie i są faworytem do awansu po rewanżowym pojedynku. – Będziemy u siebie, z atutem własnego toru. Mam nadzieję, że pogoda będzie lepsza i nie zmusi nas do dopasowywania się od nowa. Potrenujemy tylko dzień wcześniej, czy dwa. Chcielibyśmy, aby taki sam tor był na zawodach i abyśmy nie męczyli się tak, jak w tym meczu w Gdańsku – dodał, na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Patryk Rolnicki.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów