POLSKA
Sezon 2013 jak na razie jest kompletnie nieudany dla Patryka Malitowskiego. Mimo tytanicznej pracy, jaką wykonuje junior Betard Sparty Wrocław zarówno na torze, jak i w warsztacie, efektów na razie zbytnio nie widać. Kiedy już udaje się odpowiednio przygotować sprzęt na zawody, ten odmawia posłuszeństwa.
Podobnie było w niedzielnym starciu Spartan z PGE Marmą Rzeszów. Po pierwszym starcie w pierwszym biegu wydawało się, że juniorska para gospodarzy pewnie pojedzie po wygraną w stosunku 5:1. Niestety, wtedy to na tor upadł Marco Gashka. W powtórce zaś najlepszy silnik Mality uległ zniszczeniu. - Można powiedzieć, jak zwykle. Ten pech nie opuszcza mnie jakoś od początku. Praktycznie od połowy tamtego sezonu praktycznie cały czas coś mi się dzieje. W każdym meczu, w którym nie jadę, nie ma praktycznie wyścigu, w którym by się coś nie działo. W tym drugim biegu w pierwszej odsłonie wygrałem start, myślałem, że już będzie ok. Oczywiście, jak zwykle ktoś musiał się przewrócić. W powtórce rozleciał się mój najlepszy silnik. Przesiadłem się na drugi motor. Z tych zewnętrznych pól nie mogłem się na początku zebrać. Tak to wszystko wyszło, iż wynik jest, jaki jest.
Przed rokiem gdy Nicki Pedersen występował w barwach Wybrzeża Gdańsk Malitowskiemu udało się dojechać do mety przed trzykrotnym Indywidualnym Mistrzem Świata. Czy przed niedzielnym startem młodzieżowiec miał podobne plany? - Była duża chęć, tym bardziej, że miałem go znowu po prawej stronie. Całkiem dobrze to wyglądało do wyjścia z pierwszego łuku. Później przelecieli obok mnie trzej zawodnicy jak koło pachoła. Nie jest dobrze. Trzeba się głęboko zastanawiać, co dalej robić, bo takie wyniki, jakie osiągam, to na razie doprowadzają do końca niż do dobrego wyniku. Zobaczymy, jest jeszcze kilka meczy, będziemy pracować. Jak nic nie wyjdzie, wtedy będziemy myśleć, co dalej robić.
Skoro młodzieżowiec zmaga się z tak ogromnymi problemami sprzętowymi, być może warto byłoby zastanowić się nad kupnem sprzętu u najlepszego obecnie tunera, Petera Johnsa. Malita rozważał taką opcję, jednakże w obecnym położeniiu, w jakim się znajduje, nie stać go na zakup silników. - Chciałbym zdobyć chociaż silnik. Niestety, pieniędzy na to nie ma i nie będzie. Przynajmniej tak to na razie wygląda. Zrobiłem sobie jeden silnik za wszystkie pieniądze, które miałem i w drugim biegu wszystko poszło do kosza. To był dzisiaj gwóźdź do trumny. Nie wiem, czy to silniki zawiniły, czy ja. Robię wszystko, co mogę. Brzydko mówiąc, wymiotuję już tym żużlem. Dalej nie przynosi tych efektów, jakich bym oczekiwał. Mam nadzieję, że w końcu coś ruszy. Tak naprawdę nie wiem, co mam zrobić, żeby te wyniki były lepsze.
W dniu dzisiejszym na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu rozegrana zostanie IV runda Ligi Juniorów. Czy ewentualne zwycięstwa podbudują jeźdźca, by nadal mimo obecnie niesprzyjających warunków ciężko pracował nad poprawą osiąganych rezultatów? - Ciężko powiedzieć. Wiadomo, jak niektórzy chłopacy prezentują poziom na młodzieżówkach. Może nie chodzi oto, że są słabsi, ale niektórzy biorą na te zawody po prostu słabszy sprzęt niż jest to meczach ekstraligowych. Na pewno jakieś wygrane biegu podbudowują, ale zawody młodzieżowe to jest zupełnie inna bajka. Tam sprzęt można sobie testować chociaż ja za bardzo nie mam co testować. Jest kicha.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów