SGP-SON-U21
Mistrzostwa świata par, w których Polacy, jako gospodarze turnieju brali udział zakończyły się zwycięstwem Rosjan. Podopieczni Marka Cieślaka musieli zadowolić się wywalczeniem trzeciego miejsca w tych zawodach. Jak jednak pokazała dwudniowa rywalizacja, walka o lokatę na podium trwała do samego końca.
Polacy przystąpili do finałowego sobotniego starcia w nie najlepszych nastrojach. Pierwszy dzień rywalizacji obnażył bowiem ich słabości. Orły uciułały raptem 15 punktów, tracąc aż 13 oczek do przewodzącej stawce reprezentacji Wielkiej Brytanii. O komentarz do piątkowych rozważań po zawodach poprosiliśmy Patryka Dudka. Czy szkoleniowiec Cieślak przeprowadził z zawodnikami rozmowę motywacyjną po nieudanym występie? - Wczoraj (przyp. red. w piątek) nie było klimatu do rozmowy. Po kolacji każdy poszedł spać. Wiemy, co mamy robić. Jedziemy z dnia na dzień, czasami jest lepiej, czasami gorzej. Najważniejsze, że się dzisiaj (przyp. red. w sobotę) pozbieraliśmy. To, co był wczoraj, to już jest historia. Mamy wywalczony brązowy medal i z tego się cieszymy - powiedział Patryk Dudek.
Sobota w wykonaniu biało-czerwonych wyglądała znacznie lepiej. Polacy odrobili straty do rywali i ostatecznie znaleźli się w strefie medalowej. Duzers przyznał, że w osiągnięciu korzystniejszych rezultatów pomogła mu tego dnia zamiana pól startowych. Zielonogórzanin, dysponując dobrymi wyjściami spod taśmy maszyny startowej, zyskiwał cenne metry tuż po jej zwolnieniu, z wewnętrznych pól startowych. - Wczoraj (przyp. red. w piątek) był horror. Dzisiaj (przyp. red. w sobotę) podnieśliśmy się z kolan. Walczyliśmy do ostatniego biegu. Przed zawodami pomyśleliśmy sobie z tatą, że dobrze by było, żebym pierwszy bieg pojechał z pierwszego pola na przełamanie. Tego zabrakło mi wczoraj (przyp. red. w piątek). W pierwszym wyścigu wjechałem w taśmę i to wybiło mnie z rytmu. Trener się na to zgodził i pojechaliśmy idealnie. Dodatkowo Fredka został wykluczony z tego wyścigu. Później komunikowaliśmy się z Maćkiem w sprawie pól startowych. Po tych pierwszych dwóch biegach bardzo dobrze czułem się ze startu. W każdej chwili szukaliśmy zmian. Maciek jednak stwierdził, że zostaje na polach zewnętrznych. Byliśmy zgrani pod tym względem. Jechaliśmy na tych samych motorach, co wczoraj, a całkowicie inaczej się one zachowywały. To pokazuje, że żużel w tych czasach jest bardzo trudny.
Okazuje się, że porównując piątkowe i sobotnie zawody Dudek jechał na tym sprzęcie, dokonując drobnych poprawek, jeśli chodzi o przełożenia. Dyspozycja Duzersa w sobotę była jednak znacznie lepsza. Jak to jest możliwe? - Miałem trochę inne ustawienia. Nie wiem, czy to ta pogoda coś zmieniła. Nie mam pojęcia. Nie rozumiem sportu żużlowego w tych czasach. To jest aż nie do pomyślenia.
Orły mogą mówić o sporym pechu, który im towarzyszył pod koniec rywalizacji, bowiem w biegu półfinałowym przeciwko reprezentacji Rosji na starcie Dudek lekko się ruszył, za co otrzymał upomnienie od sędziego. Ponieważ było to jego drugie ostrzeżenie (wcześniejsze otrzymał w pierwszym dniu zawodów), żużlowiec został wykluczony z powtórki wyścigu. - Dowiedziałem się po ostatnim moim starcie, że zostałem wykluczony. Byłem tą decyzją zaskoczony. Dowiedziałem się wtedy, że wynikało to z piątkowego wykluczenia za wjechanie w taśmę i jednocześnie ostrzeżenia, jakie za to dostałem. Uważam, że pod tym względem coś tu jest nie tak. Ukarałem się za wjechanie w taśmę, dodatkowo otrzymałem ostrzeżenie - tym samym otrzymałem podwójną karę. Tak nie powinno być.
Po spotkaniu Marek Cieślak zapytany o to, czy poinformował swoich zawodników o przejściu ostrzeżeń z pierwszego dnia rywalizacji na drugi, udzielił odpowiedź twierdzącą. Czy zatem Duzers nie nie otrzymał takiej informacji? - Nie wiedziałem o tym, może nie usłyszałem. Te dwa dni były naprawdę trudne. Przepływ informacji przeze mnie nie przechodził czy też do mnie nie docierał.
Zawodnik zasugerował, iż dobrym rozwiązaniem na kolejne edycje Speedway of Nations byłoby wprowadzenie ostrzeżeń umieszczanych na tablicach informacyjnych, które pokazuje się zawodnikom na linii startowej tuż przed biegiem. - Żółta kreska przy dziewczynach rzuca się w oczy. Taki jest jednak regulamin. To dla nas lekcja na przyszłość. Szkoda, bo Maciek pokazał w powtórce, że wygrał start i pognał po zwycięstwo. Przed tym wyścigiem czułem, że jesteśmy na fali wznoszącej. Pierwsze koty za płoty.
Podsumowując SoN, żużlowiec widzi potencjał w takiej formule rozgrywania tego turnieju. - Podobała mi się ta koncepcja. Było niby dużo za i przeciw. Te biegi pokazywały jednak, że niektórzy się oglądają na siebie i ta współpraca jest ważna. Nie narzekam. Moim zdaniem było ok - spuentował Patryk Dudek.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów