POLSKA
Patryk Dolny w zeszłym roku zdał egzamin na licencją żużlową, i w kilku zawodach pokazał, że ma "papiery na jazdę". Jednak ten sezon zaczął się dla niego wyjątkowo pechowo, gdyż podczas MDMW w Lesznie w swoim pierwszym biegu upadł tak nieszczęśliwie, że zakończyło się to kontuzją i co najmniej pięcioma tygodniami przerwy w startach.
Pierwsze i zarazem najważniejsze pytanie jak zdrowie po
upadku? Jak się czujesz?
- Z dnia na dzień jest coraz lepiej, ból ustaje, mogę ruszać
ręką, ale i tak jeszcze nie jest w pełni sprawna. Mam zerwane więzadła trzeba poczekać przynajmniej z miesiąc na powrót do treningów.
A jak doszło do tego wypadku?
- W większej części to była moja wina, gdyż źle wybrałem
ścieżkę, zły pomysł na jazdę i stało się jak się stało. Przygotowanie toru jednak
też trochę zawiniło, były małe dziury, ale tak czy inaczej głównie jest to moja
wina.
A jak ocenisz swoje przygotowanie do tego sezonu? Jesteś
zadowolony czy jednak jest jakiś element, nad którym mógłbyś więcej popracować?
- Nie, myślę, że wszystko jest w jak najlepszym porządku,
zarówno fizycznie i sprzętowo jestem dobrze przygotowany, nie mam problemów z
jazdą, kondycyjnie tak samo, tylko muszę jeszcze popracować nad sobą, głową.
A właśnie. Jak wygląda twoje przygotowanie sprzętowe do tego
sezonu?
- Jest bardzo dobrze, na pewno jest o wiele lepiej niż w
zeszłym sezonie, czuć, że te motory teraz jadą, no, ale jeszcze muszę się
trochę nauczyć, żeby w pełni je wykorzystywać.
Powiedz jak udaje ci się godzić naukę z uprawianiem sportu?
Nie masz z tym żadnych problemów?
- Nie, nauczyciele są dobrze nastawieni do sportu przeze mnie
uprawianego i nie mają żadnych przeciwwskazań, wszystko jest w jak najlepszym
porządku?
A na ten sezon masz jakieś konkretne cele, czy po prostu
jeździć dużo, bezkolizyjnie i dowozić jak najwięcej punktów, czy jednak masz
jakieś sprecyzowane oczekiwania wobec siebie w tym sezonie?
- Raczej nie, bo w sumie, co ja mogę wymagać od siebie,
przecież jeszcze tak naprawdę nic nie umiem. Na pewno będę się chciał cały czas
uczyć, podglądać starszych, bardziej doświadczonych zawodników i iść do przodu.
Jak wiadomo na torze w Pile była niedawno wymieniana nawierzchnia, czy po
tym zabiegu coś się zmieniło w tym torze?
- Według mnie tor minimalnie się zmienił nie ma jakiejś
diametralnej różnicy, może jest ciut przyczepniej, ale to nie jest praktycznie w
ogóle odczuwalne w ustawieniach.
Rok temu tor w Pile to był praktycznie ser szwajcarski. Czy
po wymianie nawierzchni jest już lepiej?
- Na pewno, została dosypana ta mączka i cały tor związał
się i teraz na pewno jest dużo lepiej przygotowany i dzięki temu nie robią się
dziury, ani żadne koleiny i wszystko jest ładnie zrobione.
A jakie masz przewidywania odnośnie tego sezonu, nowy
sponsor, nowe wzmocnienia. Myślisz, że Piła ma w tym sezonie szansę awansować
do I Ligi?
- Jeżeli wszystko będzie grało, skład będzie jechał to
myślę, że jest duża szansa na awans, najważniejsze jest to żeby wszyscy
zawodnicy jechali, a nie tylko np. dwóch.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów