eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 148
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SZWECJA

  P. Ljung: Rzeczą, którą bym zmienił, jest formuła zawodów
 2015-05-06 06:55:46  Stanisław Wrona    inf. własna

W drugim turnieju World Speedway League, który został rozegrany 25 kwietnia w Gorzowie Wielkopolskim triumfowała ekipa VMS Elit Vetlandy. Jednym z zawodników, którzy po ostatnim biegu mogli cieszyć się ze zwycięstwa był powracający do ekipy mistrza Szwecji Peter Ljung, zdobywca 6 punktów.

Szwed w pierwszych dwóch biegach zaskoczył chyba niektórych z zebranych na stadionie kibiców, ponieważ dwukrotnie linię mety mijał jako pierwszy. W kolejnych wyścigach nie wywalczył już punktu, jednak w trzecim starcie stoczył piękną walkę o pierwsze miejsce, która niestety zakończyła się jego upadkiem na ostatnim łuku. Na szczęście zawodnik szybko podniósł się z toru i dojechał do mety. – Pierwsze dwa biegi w moim wykonaniu były dobre. W trzecim czułem się naprawdę szybki, z czwartego miejsca wyprzedziłem dwóch zawodników i czułem, że wyprzedzam Linusa na prostej. Jednak on ponownie pojawił się przede mną i znalazłem się w sytuacji, w której mogłem uderzyć w niego lub położyć motocykl, wybrałem tą drugą opcję. Mogłem zostać na drugim miejscu, jednak jeśli przechodzi się z ostatniej na drugą pozycję, to chce się również wygrać. To dopiero początek sezonu, więc nie chciałem również jakiegoś poważniejszego upadku. Reszta biegów była w porządku, może ostatni był gorszy od pozostałych. Jednak nie nawodniono odpowiednio toru i był on bardzo śliski, na co nie byłem do końca gotowy. Ślizgałem się przez cały wyścig, przyjechałem ostatni, bo motocykl był chyba nieco za mocny. Jednak ogólnie było całkiem dobrze - mówił Ljung po World Speedway League.

Wprawdzie reprezentant Szwecji w ubiegłym roku nie startował w barwach drużynowego mistrza Szwecji, jednak jest to jego domowy klub. Nie ukrywa zatem zadowolenia z faktu wystąpienia w drużynie, do której wraca po kilku latach przerwy. Dodaje również, że jego zdaniem nieco inna formuła rozgrywania WSL byłaby korzystniejsza. – Nie startowałem w Vetlandzie w ubiegłym roku, jednak to mój pierwszy klub i wracam do tego zespołu po kilku latach przerwy. Uważam, że cały ten pomysł jest w porządku, to dobra rzecz. Dużym wyzwaniem jest zwyciężyć w tych zawodach, kibicom również może się to podobać, ponieważ mają swoje własne zespoły, którym kibicują. Jedyną rzeczą, którą ja bym zmienił, to formuła zawodów, które powinny być rozgrywane jak spotkania ligowe. Jazda w parach, tak jak w lidze, to jest moje zdanie. Drużynowy Puchar Świata powinien wyglądać podobnie. Zawodnicy przyzwyczajeni są do jazdy razem, w Pucharze Świata trzeba walczyć indywidualnie, podobnie w tych zawodach – normalnie jeździ się w parze, a tutaj startujemy osobno. Jest to nieco dziwne, jednak sam pomysł uważam za dobry - zaznaczył.

Aby nieco bardziej wypromować rozgrywki pomiędzy drużynowymi mistrzami Szwecji, Polski, Danii i Wielkiej Brytanii mówi się o zakazie startów dla zawodników w ilości lig większej niż dwie. Wszyscy z zainteresowanych jednak zgodnie wypowiadają się, że ten pomysł nie ma raczej racji bytu. W żużlu nie ma bowiem dużej ilości zawodników prezentujących odpowiedni poziom. – Nie wiem dlaczego miałoby to wejść w życie, nie widzę w tym sensu. Jeśli dobrzy zawodnicy chcą podróżować po Europie i ścigać się wszędzie, to dobrze. To przyciąga kibiców na stadiony, oni chcą oglądać dobrych zawodników. Wówczas młodzi zawodnicy się pokazują, jak na przykład Bartosz Zmarzlik, który jest tak dobry jak inni, a ma dopiero dwadzieścia lat. Można to zrobić, jednak nie będzie wystarczająco wielu dobrych zawodników w ligach - dodał Szwed.

W pierwszym spotkaniu PGE Ekstraligi, polski klub Ljunga uległ na torze w Zielonej Górze 40:50. Szwed zdobył dla PGE Stali Rzeszów 6 punktów i zaprezentował się z dobrej strony. Tym większe było jego zdziwienie, gdy nie zaproszono go na kolejny pojedynek, który rzeszowianie odjechali 26 kwietnia przed własną publicznością z Betardem Spartą Wrocław. – Było naprawdę dobrze. Zielona Góra na wyjeździe to według mnie jeden z najtrudniejszych meczów. Byłem zadowolony z występu, mogłem zdobyć kilka punktów więcej. Mam dobry początek sezonu, w tych zawodach tylko upadłem, ale jak mówiłem – mogłem być drugi, wówczas utrzymałbym się na motocyklu. Jestem zadowolony ze swojej formy, jednak zadzwonili do mnie (w czasie rozmowy zawodnik odebrał telefon - przyp. red.), że nie pojadę w kolejnym spotkaniu. To bardzo rozczarowujące, ponieważ radzę sobie dobrze - stwierdził nieco zmieszany zaistniałą sytuacją.

W przerwie między sezonami do użytku wróciły przelotowe tłumiki. Zawodnicy przyznają, że jeszcze próbują ustawień na różnego rodzaju urządzeniach, jednak Szwed bardziej skłania się do używania tych od wybranego już przez siebie producenta. – Używam głównie Kinga. Trudno powiedzieć, który jest najlepszy, nadal stosujemy w pewnym stopniu również tłumików Poldemu. Sądzę, że obydwa rodzaje działają dobrze, chodzi tylko o zdecydowanie, których używać. Wszystko zmienia się cały czas i można być nieco zdezorientowanym - podkreślił Peter Ljung na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl .

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu