eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 211
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Otwarci na rynek …czyli wielka szansa dla polskiego speedwaya?
 2005-11-24 22:09:33  Mikołaj Szłapka    Inf.własna
Jak dobrze wiemy od przyszłego sezonu rynek żużlowy jest otwarty dla wszystkich. Mamy tu na myśli starty zawodników zagranicznych w polskich zespołach żużlowych bez tak zwanych ograniczeń. Na pewno zyska atrakcyjność rozgrywek oraz poziom tej emocjonującej dyscypliny, jednak może dojść do sytuacji, że poza juniorami w meczu nie ujrzymy na własne oczy rodowitego Polaka. Można powiedzieć, że w ostatnich dniach przeżywaliśmy prawdziwą karuzelę decyzji co do systemu rozgrywek w sezonie 2006. Wydaje się, że ta sprawa przyjęła ostateczną wersję i już na najbliższym zebraniu zostanie uchwalony system rozgrywek na sezon 2006. Najważniejsza zmiana to dopuszczenie nieograniczonej ilości obcokrajowców startującej w polskiej drużynie żużlowej. Poszliśmy tutaj w ślady Szwecji, która bardzo zyskała po wprowadzeniu również podobnego regulaminu. Wiadomo, że każdy regulamin ma swoje plusy i minusy jednak speedway w Polsce powinien dążyć do profesjonalizmu a ciągłe zmiany w systemach i pewne niejasności w regulaminie powodują, że bardzo często oddalamy się od tego upragnionego celu. Nie wiem czy istnieje taka dyscyplina w której co sezon jesteśmy świadkami tak wielu zmian. Jednak nie na tym chciałem się skupić. Głównym aspektem tego artykułu jest popularyzacja sportu żużlowego w Polsce pod kątem regulaminu z wolnym rynkiem transferowym. Wiadomo nie od dziś, iż polski speedway od wielu wielu lat poszukuje tytularnego sponsora i niestety tego celu nigdy nie udało się osiągnąć. Jaka jest tego przyczyna? Prosta. Ciągłe zawirowania , niejasności w regulaminie oraz relacje telewizyjne wpłynęły na to, że żużel mimo popularności w Polsce to nie zdołał sobie zaskarbić popularności poprzez media. Tutaj nasuwa mi się myśl, że po wprowadzeniu nowego regulaminu w każdym meczu będziemy oglądać sporo pojedynków na najwyższym poziomie co zwiększy atrakcyjność pojedynków drużyn żużlowych. Jeżeli w danej dyscyplinie mamy wielu przedstawicieli światowego formatu to również media popatrzą na speedway inaczej. Wydaje mi się , że żużel w Polsce ma dużą szansę zaistnieć w końcu na szklanych ekranach i to nie tylko na kanałach kodowanych ale również w telewizji publicznej do której każdy ma dostęp. W tym momencie łatwiej będzie o pozyskanie strategicznego sponsora dla całej ligi i zmiany nazwy rozgrywek. Miejmy tylko nadzieję, że w przypadku nadarzonej się szansy znów na drodze nie staną władze polskiego speedwaya bo jak wiadomo z tymi problemami bywało różnie. Można powiedzieć wszystko pięknie ale co z zawodnikami krajowymi? Jednak proszę na tą sprawę spojrzeć inaczej. Popatrzmy przez pryzmat Szwedów , gdzie mamy podobny regulamin a jak wiadomo mają bardzo dobrą kadrę na czele z fenomenalnym Tony Rickardssonem. Kolejnym takim zawodnikiem , który się nasuwa na myśl jest Andreas Jonsson, który po odejściu Rickiego będzie głównym kandydatem do zastąpienia mistrza. Mamy szybkie wyjaśnienie sprawy naszych zawodników krajowych , bo większość kibiców uważa iż przez ten system zniszczymy polskie talenty jednak niekoniecznie bo obecnie posiadamy paru klasowych zawodników, których stać na równorzędną walkę w cyklu Grand Prix. Uważam, że jeżeli dany zawodnik będzie miał predyspozycje ścigania się z najlepszymi to nawet taki regulamin mu tego nie utrudni bo nie jest powiedziane, że w meczu musi jechać 4 czy 5 obcokrajowców. Może jechać również jeden ale reszta Polaków musi prezentować podobny poziom sportowy, co przy starym regulaminie nie zawsze miało miejsce. Podsumowując ten artykuł stwierdzam , że na ocenę końcową nowego regulaminu oraz szansy jaka się wytworzyła będziemy mogli porozmawiać pod koniec przyszłego sezonu gdzie będziemy już po wielkich miejmy nadzieję emocjach i pierwszym całym sezonie w trybie „bez ograniczeń” a na dzień dzisiejszy pozostawiam Państwu ocenę nowego regulaminu , który będzie obowiązywał w nowym sezonie żużlowym Anno Domini 2006.
Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

14

31

+162

2.  Betard Sparta Wrocław 14 19 +30
3. ebut.pl Stal Gorzów 14 19 -37
4.  KS Apator Toruń 14 15 -7
5  ZOOleszcz GKM Grudziądz 14 14 -58
6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra  14 13 -33
7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

14

12 -50
8. Fogo Unia Leszno 14

11

-87
 2. Speedway Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów 14 28 +128
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 27 +162
3. Innpro ROW Rybnik 14 23 +63
4. Cellfast Wilki Krosno 14 19 -20
5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  14 18 -16
6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 13 -54
7. Texom Stal Rzeszów 14 9 -80
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 

14

3

-182
Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno   10 21 +94
2.  Unia Tarnów  10 15 +55
3.  Polonia Piła 10 11 +18
4.  OK Kolejarz Opole 10 11 -39
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 10 10 -23
6. Trans MF Landshut Devils 10 6 --105





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

1


 

2. Dackarna Malilla 1

3. Indianerna Kumla  1

 

4. Lejonen Gislaved 1

 


5. Piraterna Motala 1

 

6. Rospiggarna Hallstavik 1

7. Smederna Eskilstuna

1



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  111
2. Robert Lambert 90
3.   Fredrik Lindgren 88
4.  Jack Holder 87
5. Mikkel Michelsen 87
6. Martin Vaculik 75
7. Daniel Bewley 73
8.  Dominik Kubera 68
9. Leon Madsen 60
10.  Szymon Woźniak 50
11.  Jason Doyle 47
12.  Kai Huckenbeck  43
13.  Andrzej Lebiediew 43
14.  Jan Kvech  28
15.  Tai Woffinden  23
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu