SGP-SON-U21
Zarząd FIM z Armando Castagną na czele 9 września przesłał do zawodników startujących w cyklu Speedway Grand Prix informację o zakazie używania opon marki Anlas. Przypomnijmy, że zawodnicy po pierwszych dwóch rundach zgłosili protest na owe ogumienie, gdyż zawodnicy startujący na oponach tureckiej firmy uzyskiwali lepsza przyczepność dzięki większej miękkości ogumienia.
W związku z tym podczas najbliższego weekendu Grand Prix w Gorzowie Wlkp. zawodnicy zjawia się najprawdopodobniej na posiadającej homologację FIM oponie czeskiego Mitasa.
Zawodnicy po pierwszych dwóch rundach Grand Prix we Wrocławiu narzekali na to, że opony Anlasa są zbyt miękkie, dzięki czemu zawodnik korzystający z tych opon osiąga lepszą przyczepność, a zarazem prędkość motocykla. Na oponach Anlas startowali zwycięzcy obu rund: Artem Laguta i Maciej Janowski.
FIM zabrała opony do kontroli, lecz jak na razie nie ujawniła wyników badań. Rozesłano natomiast maile do zawodników informujące o zakazie korzystania z opon tureckiego producenta.
PGE Ekstraliga
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 |
2 |
+28 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +12 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +8 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +8 |
5 | ![]() |
1 | 0 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -8 |
7. | ![]() |
1 |
0 | -12 |
8. | ![]() |
1 |
0 |
-28 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +37 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +20 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
4. | ![]() |
1 | 1 | 0 |
5. | ![]() |
1 | 1 | 0 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -20 |
8. | ![]() |
1 |
0 |
-37 |
![]() |
||||
1 |
|
1 | 2 | +4 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7 | Speedway Kraków | |||
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów