DANIA
Niels-Kristian Iversen postanowił zrezygnować ze startów w Elite League w przyszłym sezonie. Zawodnik długo rozważał możliwość powrotu, jednak ostatecznie odpocznie od jazdy na Wyspach Brytyjskich. Swoją decyzję argumentuje on głównie zbyt dużą ilością występów w ciągu roku.
Podstaw takiego rozwiązania jest jednak kilka. Z powodu ciągłych podróży, Duńczyk, który wrócił w sezonie 2014 po kontuzji z poprzedniego roku, nie miał zbyt wiele wolnego czasu na testowanie sprzętu. – W tym roku mieliśmy inne tłumiki i kilka rzeczy z ustawieniami motocykli nie szło właściwie. Miałem trochę pracy, gdy zacząłem sezon, jednak widziałem, że brakuje mi na to czasu, powodu kalendarza. Jedyne momenty, które miałem na testy musiały być w czasie zawodów, nie sądzę jednak, że to właściwy sposób, aby to robić, ponieważ kosztuje to stratę punktów. To nie jest idealne rozwiązanie – przyznał Iversen.
Brak czasu na testy to jedno, niemniej jednak główny wpływ na taki obrót sprawy, miało również zmęczenie fizyczne zawodnika. Nie jest bowiem tajemnicą, że pełny sezon na Wyspach Brytyjskich wymaga nie lada poświęceń. Jak przyznaje PUK, rezygnacja z występów na Wyspach Brytyjskich nie przyszła mu łatwo. – Czułem się wykończony i nie mogłem tego dłużej ciągnąć. Nie sądzę, aby to było jakkolwiek dobre dla mojego zdrowia. W pewnym sensie byłem wypalony i nie mogłem z takim grafikiem oraz przygotowaniami występować najlepiej, jak potrafię. Przez ostatnie kilka miesięcy starałem się przyjrzeć różnym rozwiązaniom, jak mógłbym dalej ścigać się w Anglii. Cokolwiek jednak sprawdzałem, nadal miałbym napięty harmonogram, ponieważ jest tam zbyt dużo spotkań. Sprawdzałem każdą możliwą opcję. Przyglądałem się, czy mógłbym startować nieco mniej w innych krajach, ale może dojść kilka dodatkowych spotkań w Szwecji, jeśli awansujemy do Play-off, mogło się to zatem zakończyć większą liczbą spotkań, niż miałem w tym roku – dodał.
W takim wypadku, z trudnością wybrał on rozwiązanie, którego nie spodziewali się fani King's Lynn Stars. Reprezentant Danii przyznał jednak, że w ubiegłym sezonie wystąpił w niemal 100 imprezach, a taki wynik nie mógł się powtórzyć w roku 2016. – Nie znalazłem innego rozwiązania, jak opuszczenie startów w Wielkiej Brytanii. W tym roku wystąpiłem w 98 imprezach i to bez treningów. To więcej niż zrobiłem przez ostatnich kilka lat. Nadal kocham ścigać się na Wyspach Brytyjskich i bronić barw King’s Lynn. Jednak napięty kalendarz zabiera sporo energii. W tym sezonie było 12 turniejów Grand Prix, a to 24 dni w roku, ponieważ trzeba liczyć treningi. Ciężko jest być przygotowanym pod każdym względem i to powoduje spadek formy – stwierdził.
Iversen przyznaje, że bycie ojcem dla swojej córki Nicole również wymaga od niego poświęconego czasu. Dla zawodnika rodzina jest bowiem najważniejsza. – Nie można robić wszystkiego, co się chce, zwłaszcza teraz, gdy mamy Nicole. Nie odpoczywam w ten sam sposób w domu. Ona ma już dwa lata i za każdym razem, gdy wracam, chce się bawić, a ja również chcę z nią spędzać swój czas. Tak wygląda życie, gdy ma się małe dziecko. Ona zajmuje sporo czasu, a sam chcę jej poświęcaj swój, gdy jestem w domu, ponieważ często bywam w rozjazdach – zaznaczył.
Jeśli PUK miałby szansę jeździć w połowie meczów zespołu King’s Lynn i dzielić terminarz z innym czołowym zawodnikiem, wówczas z pewnością zdecydowałby się na ponowne ściganie w Wielkiej Brytanii. – Nadal kocham tam jeździć i wciąż chciałbym być tego częścią. To nie byłoby tak wymagające, gdyby podzielić mecze pomiędzy dwóch zawodników, jednak nie do mnie należy decyzja odnośnie regulaminu. Nie mogę w tej sprawie nic zmienić, to zależy już od innych ludzi. Nie wiem, dlaczego nie wprowadzono tego w tym roku, jednak myślę, że można się temu przyjrzeć. Nie sądzę, że pojechałem swoje ostatnie spotkanie w Anglii lub ostatni mecz w King’s Lynn. Chcę tam wrócić, jednak to dobra chwila na trochę przerwy. To dla mnie też pewnego rodzaju loteria – nie dowiem się, czy coś zrobiłem dobrze, zanim rzeczywiście tego nie wykonam – zakończył Niels-Kristian Iversen.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów