SGP-SON-U21
Nicki Pedersen zakończył sezon 2016 poważną kontuzją, wskutek wypadku, do którego doszło 18 września na torze w Pardubicach. W czasie, poprzedzającym to zdarzenie, prezentował się on na torze jednak znacznie lepiej niż we wcześniejszej części roku, odzyskując szybkość, do której wszystkich przyzwyczaił.
Przez uraz, którego nabawił się na torze w Czechach, zmuszony był on opuścić trzy ostatnie rundy cyklu Speedway Grand Prix, rozegrane w Sztokholmie, Toruniu i Melbourne. Zdarzenie to było swoistym punktem kulminacyjnym frustrującego sezonu trzykrotnego czempiona globu, niemniej jednak wcześniej widać było pozytywne znaki, jak choćby wywalczenie tytuły Indywidualnego Mistrza Europy.
Duńczyk, w zmaganiach o tytuł Mistrza Świata w sezonie 2016, tylko raz zameldował się w finale, na 8 turniejów, w których wystąpił. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że pod koniec startów, odzyskał odpowiedni rytm, jest on przekonany, że nadal może liczyć się w walce o podium cyklu SGP w kolejnym roku, jeśli tylko będzie miał do dyspozycji odpowiedni sprzęt. – Łatwo powiedzieć, że nie miałem motocykli, które chciałem, aby móc rywalizować w Indywidualnych Mistrzostwach Świata lub w rozgrywkach ligowych. To nie było to, co do tej pory. Przez cały sezon zmagałem się z szukaniem odpowiednich ustawień, a moja szybkość spadała. W końcu tunerzy nas posłuchali i ustalili, w czym tkwił problem. Następnie silnik, który przygotowano, wykorzystałem w finale Indywidualnych Mistrzostw Europy w Rybniku. Podczas startu w moim trzecim wyścigu, czułem, że to było coś zupełnie innego, niż to, na czym startowałem przez cały sezon. Wszystko pasowało mi bardzo dobrze. Następnego dnia, gdy zanotowałem upadek w Pardubicach, w finale ze startu byłem ostatni. Pole nr 5 spod taśmy było najgorsze, jednak wyprzedziłem wszystkich, poza Emilem Sajfutdinowem. Następnie przydarzył mi się ten upadek. To było straszne, jednak byłoby znacznie gorzej, gdybym doznał tej kontuzji, nadal nie wiedząc, co zrobić ze swoimi silnikami – przyznał Nicki Pedersen.
Duńczyk przyzwyczaił swoich kibiców, że jego celem każdego roku w Speedway Grand Prix jest zajęcie miejsca na podium. W zbliżającym się sezonie jego głównym założeniem będzie jednak utrzymać maksymalną szybkość w swoich motocyklach. – Jak zawsze mówiłem, miejsce w pierwszej trójce jest miłe. Jednak ważniejszą rzeczą jest mieć właściwy sprzęt w odpowiednim czasie i być pewnym, że zawsze ma się do dyspozycji to, co najlepsze. Ja mogę tylko robić to, co do mnie należy. Jeśli coś nie pracuje odpowiednio, nic nie można zdziałać. Dlatego chcemy być skupieni bardziej na tym. Wiem, że nadal odczuwam głód i wciąż potrafię jeździć na żużlowym motocyklu. Nie ma co do tego wątpliwości i to nie ja musze robić coś innego, jak to miało miejsce przed 10 laty. Muszę wrócić do podstaw, odzyskać formę i czuję niesamowity głód sukcesu. Chcę po prostu cieszyć się swoją jazdą – podkreślił.
Zawodnik m.in. Fogo Unii Leszno w kwietniu skończy 40 lat i jest jednym z najbardziej doświadczonych jeźdźców cyklu Speedway Grand Prix. Ma zatem nadzieję, że to da mu odpowiednią przewagę nad młodszymi rywalami, jeśli chodzi o konsekwencję w swojej jeździe. – Ja widzę to tak, że w tym roku jest naprawdę świetna stawka, z wieloma dobrymi zawodnikami. Jednak stabilność jest głównym kluczem, o czym wszyscy wiemy. Każdy może zrobić coś jednego dnia, jednak trzeba to powtarzać przez cały sezon oraz unikać urazów i tego typu rzeczy. Rok jest bardzo długi i trzeba być cały czas stabilnym i konsekwentnym. Nie myślę jednak o tym, że jestem doświadczonym zawodnikiem. Patrzę po prostu na to, co robię. Wiem, że jeśli mam wszystko na właściwym miejscu i działa to odpowiednio, wówczas jestem w stanie coś osiągnąć. Nieważne kim jest dany zawodnik. Jeśli mój sprzęt nie działa, wszyscy mogą mnie pokonać. Jednak jeśli wszystko pracuje odpowiednio, ja mogę wygrać z każdym. To takie proste. Muszę patrzeć na siebie, a nie na kogokolwiek innego – zakończył aktualny Indywidualny Mistrz Europy, Nicki Pedersen.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów