eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 142
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ICE Speedway

  Możemy być liderami w Europie (cz.2)
 2010-01-14 10:43:42  Redakcja    inf.własna

W przededniu sanockich zawodów prezentujemy drugą część wywiadu z Włodzimierzem Szkudlarkiem, promotorem ICE Racingu w Polsce, menadżerem Jasona Crumpa oraz prezesem zarządu firmy Actiw sp z o.o. O fenomenie ICE Racingu w Rosji, perspektywach i problemach rozwojowych dyscypliny w Polsce oraz tegorocznych zawodach w Sanoku rozmawia Wojciech Jankowski.

Co więc należy zrobić, aby spopularyzować ICE Racing w Europie?
- Kilka elementów musi się zgrać jednocześnie. Potrzebna jest koordynacja działań wszystkich krajów, które są obecne w żużlu na lodzie. Bo my nie doceniamy roli krajów niemieckojęzycznych. Najlepszym wyznacznikiem popularności dyscypliny w Austrii jest organizacja turnieju w Innsbrucku w tym roku. W Austrii jeździ Franky Zorn, brązowy medalista mistrzostw świata z ubiegłego roku. Jeden zawodnik to jednak za mało, aby zagrozić dominacji Rosjan. W Niemczech jest Bauer. Jeśli w tych krajach powstałaby baza z prawdziwego zdarzenia, to na lodzie wystartowałoby też więcej zawodników. A tak zamykamy się w pewnym kręgu Rosjan.

To skąd wziąć tych zawodników? W Polsce mamy pewne próby i chociażby w Cielimowie k. Gniezna trenowało już kilku zawodników wywodzących się z innych dyscyplin motocyklowych niż żużel.
- Na zawody w ICE Racingu przychodzą w Polsce kibice żużla. Natomiast zawodnicy stanowią odrębny temat. Nie zawsze zawodnik dobry w żużlu klasycznym będzie dobry na lodzie. Szukanie zawodników w innych dyscyplinach motocyklowych wydaje się być optymalnym rozwiązaniem.

W Cielimowie trenował np.: Łukasz Bembenik z Wałbrzycha, mistrz Polski w motocrossie.
- To dobry kierunek. Proszę spojrzeć na styl jazdy Krasnikowa. Mówiłem już o tym Grzegorzowi Knappowi. W ICE Racingu mamy zupełnie inny styl jazdy na motocyklu. Można uznać, że motocykl jest podobny, ale już technika jazdy jest bardziej podobna do wyścigów szosowych. Proszę zauważyć, że klasyczny żużlowiec ma na wejściu w łuk tendencję do odchylania się w zupełnie inną stronę. W ten sposób traci prędkość. Dlaczego Krasnikow tak bardzo dominuje w żużlu na lodzie? On ma zdecydowanie większą prędkość na wyjściach z łuków niż pozostali. Wystarczy spojrzeć, jak długo Krasnikow jedzie położony na motocyklu, jak nisko ma głowę. Tego nawyku brakuje niektórym zawodnikom z klasycznego żużla.

Jak Pan postrzega szanse Grzegorza w tych tegorocznych zawodach w Sanoku?
- Grzegorz zrobił bardzo duże postępy. W ubiegłym roku w Assen zajął siódme miejsce, a po zawodach podszedł do niego sam Krasnikow i pochwalił technikę jazdy. Grzegorzowi brakuje dzisiaj treningów. Nie mamy w Polsce kadry, nie mamy trenera, nie mamy wielu motocykli. Gdyby w kraju była większa konkurencja, Grzegorz wiele zyskałby, trenując nawet w Cielimowie. Ja jednak muszę wyrazić swoje słowa podziwu dla Grzegorza za to, że dalej ma motywację do rozwoju. Jednego jestem pewien. W tym roku w Sanoku będziemy mieli wspaniałe zawody. Najlepsze w historii w Polsce. Stawka zawodników jest bardzo silna. Udało wytworzyć się pozytywną atmosferę wokół zawodów, które nabrały charakteru cyklicznego. Dużym sukcesem jest zainteresowanie mediów, a szczególnie telewizji.

Czyli dostrzega Pan efekty swojej pracy, zaangażowania Pawła Ruszkiewicza? Jest warto poświęcać na to tyle czasu?
- Oczywiście. Doprowadziliśmy do tego, że Grzegorz Knapp otrzyma dziką kartę na Grand Prix. Zawodom w Sanoku udało się nadać odpowiednią rangę. Bardzo ważne jest to, że sobotnie zawody będą miały charakter eliminacji do mistrzostw świata. Dzięki temu uwaga całego świata motocyklowego zwrócona będzie 16. stycznia na Sanok.

Co dalej? Sanok Cup rzeczywiście na stałe wpisał się już w kalendarz Polskiego Związku Motorowego. Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Jakie będą następne kroki w kierunku promocji ICE Racingu w Polsce?
- Musimy iść do przodu. Wierzę, że po tegorocznych zawodach uda nam się zebrać grupę osób, która wejdzie w skład profesjonalnej spółki akcyjnej i obejmie swoim patronatem kadrę narodową. Zadaniem takiej spółki nie byłoby jedynie zorganizowanie kadry, ale przede wszystkim jej utrzymanie. Kadra to nie tylko zawodnicy i motory, ale także trener, mechanicy, kevlary, narzędzia. Ja dostrzegam dużą rolę trenera – selekcjonera, który byłby odpowiedzialny za dobór zawodników. Później dopiero możemy myśleć o szkółce. Proszę też zauważyć, że nasze stadiony żużlowe zimą są w ogóle niewykorzystane. One są puste, nieużytkowane. A jakim problemem jest organizacja gali lodowej na stadionie typowo żużlowym? Koszt ułożenia toru jest pewną barierą. W Berlinie w przeliczeniu na złotówki układane jest takie lodowisko za 150 tysięcy złotych. Nie mnie oceniać, czy jest to dużo, czy mało. Gdyby udało się takie zawody przeprowadzić na pięknym stadionie dedykowanym typowo do żużla, bylibyśmy liderami w Europie.

Dziękuję za rozmowę
!
- Dziękuję i zapraszam wszystkich do Sanoka!

 

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  111
2. Robert Lambert 90
3.   Fredrik Lindgren 88
4.  Jack Holder 87
5. Mikkel Michelsen 87
6. Martin Vaculik 75
7. Daniel Bewley 73
8.  Dominik Kubera 68
9. Leon Madsen 60
10.  Szymon Woźniak 50
11.  Jason Doyle 47
12.  Kai Huckenbeck  43
13.  Andrzej Lebiediew 43
14.  Jan Kvech  28
15.  Tai Woffinden  23
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu