eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 563
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Monster Energy World Speedway Invitational (relacja)
 2012-12-30 08:11:39  Dominika Adamek    inf.własna

Prawdziwa promocja speedway'a. Tak można pokrótce podsumować zawody Monster Energy World Speedway Invitational, które odbyły się w City of Industry. Kibicom bowiem nie brakowało emocji zarówno tych związanych z fantastycznym ściganiem, jak i tym wynikającym z karamboli, jakich uczestnikami byli żużlowcy.

Tor w Industry był prawdziwym wyzwaniem dla prawie wszystkich zawodników startujących na co dzień na europejskich owalach. Dlaczego? Niespotykana geometria, a ponadto długość - około 200 metrów. W pierwszych wyścigach obserwowaliśmy zaznajamianie się żużlowców z tamtejszą nawierzchnią. Po ponad dwóch miesiącach braku jazdy zawodnicy musieli początkowo ponownie złapać wlaściwy rytm jazdy.

Najlepiej i najszybciej amerykański tor rozpracowali Brytyjczycy, Scott Nicholls oraz Edward Kennett, którzy od najmłodszych lat byli przygotowywani do jazdy na trudnych, technicznych owalach. Już w pierwszych biegach Brytyjczycy nie oddawali pola pozostałym rywalom.

Owal nie wypaczał błędów. Jedno małe zawahanie i zawodnik jadący na pierwszej pozycji lądował na ostatnim miejscu. Przykładowo Maciej Janowski, który prowadził w gonitwie szesnastej, po drobnym błędzie na wyjściu z drugiego łuku, został wyprzedzony przez wszystkich swoich rywali. 

O trudnościach, jakie sprawiała nawierzchnia w The Grand Arena, pomiędzy poszczególnymi wyścigami opowiadali sami żużlowcy m.in. Greg Hancock. Były Indywidualny Mistrz Świata przyznał, że mimo iż ścigał się w swojej ojczyźnie sam na początku miał olbrzymie problemy z przystosowaniem się do panujących warunków. 

O wymaganiach, jakie stawiał ten tor, świadczą także liczne upadki, w których żużlowcy uczestniczyli. Bączki, świece, uślizgi - prawdziwy alfabet karamboli. Ale w City of Industry upadali nie tylko czołowi zawodnicy światowego speedway'a. Pomiędzy poszczególnymi rundami wyścigów na torze zmagali się bowiem także młodzieżowcy. Warto zaznaczyć, że o miano najlepszego jeźdźca nie walczyli tylko chłopcy, również dziewczęta próbowały swoich sił.

Runda zasadnicza obfitowała w liczne mijanki, wyprzedzenia. Po pierwszych dwudziestu wyścigach wydawało się bezapelacyjnym zwycięzcą w całych zawodach zostanie Ricky Wells. Amerykanin bowiem po pięciu seriach startów zgubił zaledwie jedno oczko i to w dodatku po swoim drobnym błędzie na trasie. 

Ostatacznie do biegów półfinałowych udało się przedrzeć zaledwie trzem Europejczykom, wyżej wspomnianemu duetowi Nicholls-Kennett, a także Antoniowi Lindbaeckowi. Stawkę uzupełniło aż pięciu reprezentantów Stanów Zjednoczonych.

Finał ku ciesze fanów zgromadzonych na The Grand Arena całkowicie zdominowali reprezentanci gospodarze. W półfinałach bowiem po gorszych wyjściach spod taśmy maszyny startowej przedstawiciele Europy nie mieli szans powalczyć o czołowe lokaty. W ostatniej gonitwie górą okazał się Billy Janniro, który pod koniec zawodów nie miał sobie równych. Druga lokata przypadła Gregowi Hancockowi. Trzecie miejsce po znakomitym ataku na ostatnim wirażu wywalczył sobie Ricky Wells.

Niestety, zawody nie obyły się także bez kontuzji. Zaraz po zakończonej imprezie na uciążliwy ból w barku uskarżał się Jimmy Fishback. Nie wiadomo jeszcze jednak, co dokładnie dolega Amerykaninowi.

Klasyfikacja ogólna:
1. Billy Janniro (1,2,3,3,3,3,6) 21
2. Greg Hancock (1,3,2,3,1,2,4) 16
3. Ricky Wells (3,3,3,3,2,2,2) 18
4. Billy Hamill (2,1,3,1,3,3,0) 13
5. Scott Nicholls (3,3,U/W,2,2,1) 11
6. Charlie Venegas (3,0,3,0,3,1) 10
7. Edward Kennett (D,3,2,3,2,0) 10
8. Antonio Lindbaeck (2,2,2,2,U/W,0) 8
9. Bryan Yarrow (0,2,1,1,3) 7
10. Hans Andersen (1,2,2,2,D) 7
11. Austin Novratil (3,1,0,1,1) 6
12. Tyson Burmeister (2,1,1,2,0) 6
13. Fredrik Lindgren (2,U/W,D,1,1) 4
14. Maciej Janowski (U,D,1,0,2) 3
15. Gino Manzares (U/W,U/W,1,U/W,-) 1
16. Tomasz Gollob (1,0,D,0,-) 1 - wycofał się z zawodów
17. Jimmy Fishback (0,1,U/W,-,0) 1 
18. Rocco Scopellite (0,0,0,1,0) 1

Bieg po biegu:
1. Venegas, Hamill, Janniro, Yarrow
2. Wells, Lindgren, Andersen, Fishback
3. Nicholls, Lindbaeck, Hancock, Kennett (D)
4. Novratil (Manzares - U/W), Burmeister, Gollob, Janowski (U)
5. Nicholls, Yarrow, Novratil (Lindgren - U/W), Scopellite (Manzares - U/W)
6. Wells, Lindbaeck, Burmeister, Venegas
7. Kennett, Janniro, Fishback, Janowski (D)
8. Hancock, Andersen, Hamill, Gollob
9. Wells, Kennett, Yarrow, Gollob (D)
10. Venegas, Hancock, Janowski, Lindgren (D)
11. Janniro, Andersen, Burmeister, Scopellite (Nicholls - U/W)
12. Hamill, Lindbaeck, Manzares, Novratil (Fishback - U/W)
13. Hancock, Burmeister, Yarrow,  Scopellite
14. Kennett, Andersen, Novratil, Venegas
15. Janniro, Lindbaeck, Lindgren, Gollob
16. Wells, Nicholls, Hamill, Janowski
17. Yarrow, Janowski, Scopellite (Lindbaeck - U/W), Andersen (D)
18. Venegas, Nicholls, Novratil, Fishback
19. Janniro, Wells, Hancock, Scopellite
20. Hamill, Kennett, Lindgren, Burmeister

Półfinał 1: Hamill, Wells, Venegas, Kennett
Półfinał 2: Janniro, Hancock, Nicholls, Lindbaeck

Finał: Janniro, Hancock, Wells, Hamill

 

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu