SGP-SON-U21
15 czerwca w niemieckim Olching odbył się jeden z półfinałów eliminacji do Speedway Grand Prix 2018. Jednym z zawodników, którzy próbowali wywalczyć awans do SGP Challenge w Togliatti był Mikkel Michelsen. Duńczyk jednak nie miał swojego dnia i zmagania zakończył na odległej, 13. pozycji, z 4 punktami na koncie.
Widać było
wyraźnie, że wyjścia spod taśmy w tych zawodach nie były jego mocną
stroną. Niemniej jednak w pierwszym swoim wyścigu przywiózł dwa punkty,
po walce z dwoma rywalami, co mogło napawać go optymizmem. W dalszej
fazie zawodów było jednak już raczej tylko gorzej. Mały zryw nastąpił w
ostatnim biegu, jednak wówczas za późno było na włączenie się do
rywalizacji o wyższe pozycje. – Pierwszy bieg w tych zawodach był ok w
moim wykonaniu, jednak nawet w nim ostatni wyszedłem spod taśmy. Na
trasie czułem się dobrze, jednak nie do końca super. Zostawiłem
motocykl, nie zmieniając nic, oczywiście przywiozłem w drugim biegu
zero. Zmieniłem później sprzęt, kolejny nie był lepszy, na kolejny bieg
wróciłem do tego pierwszego, w którym coś zmieniliśmy. Nadal nie było
dobrze i wówczas tak naprawdę był koniec, ponieważ nie mogłem już
awansować. Na ostatni wyścig wróciłem do drugiego motocykla, było już
nieco lepiej, jednak nadal nie wystarczająco dobrze. Był to jeden z tych
kiepskich dni, jechało wielu dobrych zawodników. Nie można wiele więcej
powiedzieć. Oczywiście jestem rozczarowany, ale nic już teraz nie mogę z
tym zrobić – mówił Michelsen, nieco sfrustrowany występem w Olching.
Dzień
wcześniej na tym niemieckim torze odbył się trening. Nie wniósł on nic
wielkiego do przygotowań Duńczyka, jednak minusem przy jego występie
mógł być również fakt, że wylosował on pierwszy numer startowy, a zatem
wyjeżdżał na tor, zawsze po przerwie na jego kosmetykę. – Brałem udział w
treningu. Tor nie był w zawodach taki sam, ale to nie powinno być
tłumaczenie. Był on taki sam dla wszystkich zawodników. Jest, jak jest,
nie jest zbyt idealnie wyjeżdżać na tor za każdym razem po jego
równaniu, ponieważ zawsze jest na nim wówczas dodatkowa woda. Nie mogę
tego zmienić, muszę teraz patrzeć do przodu – dodał.
Być może
wpływ na działanie sprzętu miała również temperatura, jaką zastali
zawodnicy w Olching. Wcześniej w sezonie było bowiem raczej chłodno, a w
Niemczech termometry wskazywały temperaturę powyżej 30 stopni
Celsjusza. – Było całkiem ciepło, wilgotność była wysoka, ludzie sporo
się pocili. Zdecydowanie pogoda odegrała również swoją rolę, jednak jak
już mówiłem – warunki były dla każdego takie same. Nie wiedzieliśmy jak
to uporządkować z teamem i wykonać swoją pracę właściwie. Taki jest
zatem tego efekt. Na szczęście zdobyłem chociaż jakieś punkty, a nie
zapisałem na swoim koncie pięciu zer. To oczywiście coś dobrego
(uśmiech).
Michelsen musiał zatem przełknąć gorycz porażki.
Niemniej jednak zawodnik ten nie zamierzał rozpaczać nad osiągniętym
wynikiem, a kolejnej szansy w walce o awans do cyklu Speedway Grand Prix będzie upatrywał w następnym sezonie. – Dokładnie, nie zamierzałem
siąść w samochodzie, wracając do mojego mieszkania w Rybniku i nad tym
płakać. Nadal jestem młody, przede mną wciąż wiele sezonów. Muszę przyjąć to
jako lekcję, nie wykonaliśmy naszej pracy wystarczająco dobrze. Muszę
jechać dalej i poprawić się następnym razem. Jest, jak jest, teraz po
prostu skupię się na występach w ligach – wyraźnie zaznaczył.
Do
półfinału eliminacji Duńczyk został zaproszony z „dziką kartą”. Pomimo
braku awansu do SGP Challenge w Togliatti obecny sezon w jego wykonaniu
jest jednak bardzo udany. Dlatego tym bardziej pojedynczy, słabszy
występ nie powinien rzutować na opinię o jego tegorocznej jeździe. – To
jeden z moich najlepszy sezonów od roku 2015. Mam sporo dobrego sprzętu,
dlatego nie mogę tłumaczyć braku awansu, problemami z nim. Sezon do tej
pory idzie mi dobrze, jestem stabilny, wszędzie zdobywam punkty. Nawet,
gdy mam złe zawody, nadal punktuję. Jak już mówiłem, to po prostu
lekcja, muszę jechać dalej – powtórzył.
W bieżącym tygodniu
reprezentant Kraju Hamleta miał do odjechania 3 mecze w polskiej lidze w
ciągu 8 dni. Gdy dorzucimy do tego występy w Danii i Szwecji, kalendarz
jest nieco bardziej „napięty” niż zwykle. Sam zainteresowany podkreśla,
że taka sytuacja mu nie przeszkadza, dodatkowo na horyzoncie pojawia
się już krótka przerwa od startów. – Należy przyjmować terminy, które są
dostępne. Dla mnie nie ma to znaczenia, lubię być cały czas zajęty i
sporo się ścigać, ponieważ, gdy to robię, jestem w formie. Myślę, że to w
porządku, oczywiście dla mechaników jest to dosyć ciężkie, ponieważ
mają sporo pracy do wykonania i wiele jazdy przed sobą. Jak w przypadku
innych rzeczy, sytuacja jest taka sama dla wszystkich. Mam zajęty
grafik, ze sporą ilością zawodów, w ciągu następnych trzech tygodni. To
dobrze, wkrótce czeka nas letnia przerwa i ta na Drużynowy Puchar
Świata. Jest w porządku – powiedział na zakończenie rozmowy z portalem
eSpeedway.pl, Mikkel Michelsen.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów