eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 549
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Mikkel Michelsen: Jestem młody, przede mnę wiele sezonów
 2017-06-23 10:32:56  Stanisław Wrona    inf. własna

15 czerwca w niemieckim Olching odbył się jeden z półfinałów eliminacji do Speedway Grand Prix 2018. Jednym z zawodników, którzy próbowali wywalczyć awans do SGP Challenge w Togliatti był Mikkel Michelsen. Duńczyk jednak nie miał swojego dnia i zmagania zakończył na odległej, 13. pozycji, z 4 punktami na koncie.

Widać było wyraźnie, że wyjścia spod taśmy w tych zawodach nie były jego mocną stroną. Niemniej jednak w pierwszym swoim wyścigu przywiózł dwa punkty, po walce z dwoma rywalami, co mogło napawać go optymizmem. W dalszej fazie zawodów było jednak już raczej tylko gorzej. Mały zryw nastąpił w ostatnim biegu, jednak wówczas za późno było na włączenie się do rywalizacji  o wyższe pozycje. – Pierwszy bieg w tych zawodach był ok w moim wykonaniu, jednak nawet w nim ostatni wyszedłem spod taśmy. Na trasie czułem się dobrze, jednak nie do końca super. Zostawiłem motocykl, nie zmieniając nic, oczywiście przywiozłem w drugim biegu zero. Zmieniłem później sprzęt, kolejny nie był lepszy, na kolejny bieg wróciłem do tego pierwszego, w którym coś zmieniliśmy. Nadal nie było dobrze i wówczas tak naprawdę był koniec, ponieważ nie mogłem już awansować. Na ostatni wyścig wróciłem do drugiego motocykla, było już nieco lepiej, jednak nadal nie wystarczająco dobrze. Był to jeden z tych kiepskich dni, jechało wielu dobrych zawodników. Nie można wiele więcej powiedzieć. Oczywiście jestem rozczarowany, ale nic już teraz nie mogę z tym zrobić – mówił Michelsen, nieco sfrustrowany występem w Olching.

Dzień wcześniej na tym niemieckim torze odbył się trening. Nie wniósł on nic wielkiego do przygotowań Duńczyka, jednak minusem przy jego występie mógł być również fakt, że wylosował on pierwszy numer startowy, a zatem wyjeżdżał na tor, zawsze po przerwie na jego kosmetykę. – Brałem udział w treningu. Tor nie był w zawodach taki sam, ale to nie powinno być tłumaczenie. Był on taki sam dla wszystkich zawodników. Jest, jak jest, nie jest zbyt idealnie wyjeżdżać na tor za każdym razem po jego równaniu, ponieważ zawsze jest na nim wówczas dodatkowa woda. Nie mogę tego zmienić, muszę teraz patrzeć do przodu – dodał.

Być może wpływ na działanie sprzętu miała również temperatura, jaką zastali zawodnicy w Olching. Wcześniej w sezonie było bowiem raczej chłodno, a w Niemczech termometry wskazywały temperaturę powyżej 30 stopni Celsjusza. – Było całkiem ciepło, wilgotność była wysoka, ludzie sporo się pocili. Zdecydowanie pogoda odegrała również swoją rolę, jednak jak już mówiłem – warunki były dla każdego takie same. Nie wiedzieliśmy jak to uporządkować z teamem i wykonać swoją pracę właściwie. Taki jest zatem tego efekt. Na szczęście zdobyłem chociaż jakieś punkty, a nie zapisałem na swoim koncie pięciu zer. To oczywiście coś dobrego (uśmiech).

Michelsen musiał zatem przełknąć gorycz porażki. Niemniej jednak zawodnik ten nie zamierzał rozpaczać nad osiągniętym wynikiem, a kolejnej szansy w walce o awans do cyklu Speedway Grand Prix będzie upatrywał w następnym sezonie. – Dokładnie, nie zamierzałem siąść w samochodzie, wracając do mojego mieszkania w Rybniku i nad tym płakać. Nadal jestem młody, przede mną wciąż wiele sezonów. Muszę przyjąć to jako lekcję, nie wykonaliśmy naszej pracy wystarczająco dobrze. Muszę jechać dalej i poprawić się następnym razem. Jest, jak jest, teraz po prostu skupię się na występach w ligach – wyraźnie zaznaczył.

Do półfinału eliminacji Duńczyk został zaproszony z „dziką kartą”. Pomimo braku awansu do SGP Challenge w Togliatti obecny sezon w jego wykonaniu jest jednak bardzo udany. Dlatego tym bardziej pojedynczy, słabszy występ nie powinien rzutować na opinię o jego tegorocznej jeździe. – To jeden z moich najlepszy sezonów od roku 2015. Mam sporo dobrego sprzętu, dlatego nie mogę tłumaczyć braku awansu, problemami z nim. Sezon do tej pory idzie mi dobrze, jestem stabilny, wszędzie zdobywam punkty. Nawet, gdy mam złe zawody, nadal punktuję. Jak już mówiłem, to po prostu lekcja, muszę jechać dalej – powtórzył.

W bieżącym tygodniu reprezentant Kraju Hamleta miał do odjechania 3 mecze w polskiej lidze w ciągu 8 dni. Gdy dorzucimy do tego występy w Danii i Szwecji, kalendarz jest nieco bardziej „napięty” niż zwykle. Sam zainteresowany podkreśla, że taka sytuacja mu nie przeszkadza, dodatkowo na horyzoncie pojawia się już krótka przerwa od startów. – Należy przyjmować terminy, które są dostępne. Dla mnie nie ma to znaczenia, lubię być cały czas zajęty i sporo się ścigać, ponieważ, gdy to robię, jestem w formie. Myślę, że to w porządku, oczywiście dla mechaników jest to dosyć ciężkie, ponieważ mają sporo pracy do wykonania i wiele jazdy przed sobą. Jak w przypadku innych rzeczy, sytuacja jest taka sama dla wszystkich. Mam zajęty grafik, ze sporą ilością zawodów, w ciągu następnych trzech tygodni. To dobrze, wkrótce czeka nas letnia przerwa i ta na Drużynowy Puchar Świata. Jest w porządku – powiedział na zakończenie rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Mikkel Michelsen.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu