eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 94
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  Mikkel Bech: Miałem już kilka telefonów
 2017-05-11 10:48:17  Stanisław Wrona    inf. własna

1 maja w węgierskim Nagyhalász odbył się jeden z „półfinałów” do tegorocznego Challenge Indywidualnych Mistrzostw Europy. W zmaganiach tych wziął udział Mikkel Bech, który zanotował bardzo dobry występ i gromadząc 14 punktów, zajął drugie miejsce, dając sygnał o tym, że jego forma jest całkiem niezła.

Choć połowa obsady węgierskiej eliminacji nie prezentowała się zbyt okazale, widniały na niej również znane nazwiska. Tym bardziej awans z 2. miejsca powinien cieszyć tego młodego zawodnika. – Czułem, że w tym turnieju jechali naprawdę mocni zawodnicy, bardzo miło było zatem zdobyć sporo punktów i awansować dalej. Na tym torze startowałem pierwszy raz i jazda na nim to było coś specjalnego. Czułem się na nim jednak bardzo dobrze – podkreślił w rozmowie z naszym portalem, Mikkel Bech.

Owal w Nagyhalász jest znacznie krótszy od tych, które spotykamy w Polsce. Długość zaledwie 300 metrów pozwala na więcej walki w kontakcie, a lepiej radzą sobie na nim zawodnicy o wyższym sprycie technicznym. – Myślę, że to dobrze, że ten tor jest taki mały. Pozwala to na więcej walki, ponieważ, gdy jedzie się na dużych owalach, chodzi głównie o to, żeby być szybkim. Ten przeznaczony jest dla sprytnych i dobrych zawodników. Uważam zatem, że był on sprzyjający, a zawody mogły bardzo podobać się kibicom – dodał.

Zawody na Węgrzech przyciągnęły sporą rzeszę kibiców, a wolnych miejsc na stadionie było niewiele. To z pewnością dobrze rokuje dla tego stosunkowo nowego obiektu (do tej pory odbyły się na nim tylko cztery imprezy – jedna w 2014, jedna w 2015 i dwie w 2017 – przyp. red.). Nasz rozmówca poszedł znacznie dalej i chciałby, aby właśnie w Nagyhalász w przyszłości udało się zorganizować jedną z rund Indywidualnych Mistrzostw Świata. – Mam nadzieję, że którego dnia uda im się zorganizować Grand Prix w ty m miejscu. Myślę, że mógłby tam odbyć się dobry turniej, z zawodnikami, radzącymi sobie świetnie na małych torach. Ściganie się na tym torze jest bardzo bliskie, w kontakcie. Nie jedzie się bardzo szybko, a po prostu każdy ma podobną prędkość. Trzeba po prostu być odpowiednio sprytnym, aby obrać właściwą ścieżkę. Mam nadzieję, że pewnego dnia oni dostaną możliwość zorganizowania turnieju Grand Prix w Nagyhalász – przyznał z nadzieją.

Duńczyk, po przegranym biegu dodatkowym z Przemysławem Pawlickim nie miał powodu do narzekań. Finał eliminacji Challenge odbędzie się już 20 maja w chorwackim Goričan, gdzie pojawił się on do tej pory tylko symbolicznie. Trudno zatem mówić o większej znajomości tamtego obiektu, tym jednak nie zawraca on sobie głowy przed wspomnianymi zawodami. – W Goričan startowałem do tej pory tylko raz, jakieś 5 lat temu. W tej chwili nie wiem zatem zbyt wiele o tamtym torze. To jednak tylko owal i trzeba będzie na nim normalnie pojechać. Zobaczymy, co się wydarzy.

Do cyklu 4 finałów Indywidualnych Mistrzostw Europy z chorwackiego finału eliminacji awans uzyska aż 7 żużlowców, czyli niemal połowa stawki. W świetle turniejów półfinałowych, z których dalej przechodziło tylko 3 lub 4 zawodników, promocję można wywalczyć zatem znacznie łatwiej. – Było ciężko awansować, to prawda. Z drugiej strony zorganizowano wiele półfinałów, sądzę zatem, że będzie dobrze spróbować swoich sił w finale eliminacji. Na Węgrzech osiągnąłem dobry wynik, dlatego cieszę się z tego i jestem gotowy na Challenge – zaznaczył stanowczo.

Na koniec zapytaliśmy reprezentanta Danii, czy tak dobrym występem, jak na Węgrzech nie dał sygnału polskim działaczom, którzy w majowym okienku transferowym, mogliby spróbować go zakontraktować. Okazuje się, że otrzymywał on już kilka sygnałów o zainteresowaniu jego osobą, w rozmowie z naszym portalem nie był jednak w stanie zapewnić, czy zdecyduje się na angaż w kraju nad Wisłą już w najbliższym czasie. – Miałem już kilka telefonów, jednak nie wiem jeszcze do końca, co robić. Sezon jest jeszcze długi, a ja nadal pracuję, aby wszystko odpowiednio pracowało i abym był tak szybki, jak w roku 2012. Przyjmę wszystko na spokojnie i zobaczę, co nastąpi. Na tę chwilę mam podpisane kontrakty tylko w lidze duńskiej oraz w szwedzkiej Allsvenskan – powiedział na koniec rozmowy, Mikkel Bech.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu