ANGLIA
Matej Zagar w wywiadzie dla speedwaygp.com przyznał, że przed sezonem pojawiły się dla Niego oferty na starty w SGB Premiership. W przeszłości na łamach Twittera słoweński żużlowiec oznajmił, że nie wyklucza powroty do ligi brytyjskiej pod warunkiem, że liga będzie rozgrywana w stałe dni tygodnia. Niestety zawodnik ostatecznie nie związał się z żadnym klubem. Dlaczego?
Dzięki wprowadzeniu Speedway Slot System reguła wejdzie w życie od sezonu 2018 i brytyjska elita będzie jeździła w poniedziałki oraz środy. Reprezentant Słowenii mógł więc liczyć na zainteresowanie ze strony kilku klubów, jednak zablokowała Go inna kwestia regulaminowa. Z uwagi na status stałego uczestnika cyklu Grand Prix CMA żużlowca poszybowała do poziomu 9, a każda z drużyn może mieć w swoim składzie tylko jednego takiego jeźdźca (z CMA równym lub wyższym niż 8 - przyp. aut.). - Od razu dostałem oferty i byłem zainteresowany powrotem. Wtedy znowu zmieniła się zasada dotycząca zawodników z Grand Prix. To sprawiło, że pozyskanie mnie stało się dla klubów trudniejsze. - powiedział w wywiadzie Matej Zagar.
- Wspomniany przepis nie wpływa raczej pozytywnie na poziom ligi, blokując możliwość jazdy w niej silniejszym jednostkom. Nie mogę powiedzieć czy to dobrze, czy źle. Są ludzie, którzy ustalają zasady i są zawodnicy. Oczywiście nasze głosy zaczynają liczyć się coraz bardziej, ponieważ brytyjski żużel nie idzie ostatnio we właściwą stronę. Zawodnicy chcą jeździć we Wielkiej Brytanii, również Ci z Grand Prix. Myślę zatem, że to niedobrze, iż hamuje ich się przepisami. Każdy ma jednak swój własny rozsądek i plan, a dokąd to zaprowadzi, zobaczymy. - dodaje Słoweniec.
Doświadczony Słoweniec nie wyklucza jednak możliwości powrotu do Premiership w przyszłości. - Jeśli chodzi o mnie, to nie zamykam drzwi do jazdy we Wielkiej Brytanii. To był pierwszy kraj, w którym profesjonalnie się ścigałem, więc czuję do niego sentyment. Zawsze dobrze się tam czułem i nadal tak jest. Nie jestem jednak typem zawodnika, który wskakuje i wyskakuje. Lubię mieć wszystko zaplanowane przed sezonem. - mówi 35-letni uczestnik cyklu Grand Prix, startujący na co dzień w forBET Włókniarzu Częstochowa.
Słoweniec poza startami w cyklu Speedway Grand Prix i PGE Ekstralidze - nie ma więcej umów. Ponadto fiaskiem zakończyły się negocjacje Zagara ze Smederną Eskilstuna. 35-latek w zeszłym sezonie był jednym z liderów Smederny, która zdobyła tytuł mistrzowski.
W przeszłości Zagar startował w lidze brytyjskiej kolejno w barwach: Trelawny Tigers (2003), Reading Racers (2004-2007), Swindon Robins (2009), Eastbourne Eagles (2010) i Belle Vue Aces (2013-2016).
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów