Aktualności
Martin Málek, dwukrotny medalista młodzieżowych indywidualnych mistrzostw Czech, w rozmowie z czeskim portalem speedwaya-z.cz zauważa, że wyniki tak na prawdę zależą od psychiki zawodników, a nie od przygotowania technicznego. Czech nawiązuje do nadchodzącego sezonu, a także opowiada o zeszłorocznych problemach zdrowotnych.
Poprzedni sezon dla Martina nie był zbytnio udany. Już na jego początku nabawił się dość groźnej kontuzji. Wszystko zaczęło się od decyzji startu Czecha w pardubickiej rundzie Indywidualnych Mistrzostw Czech Juniorów. Atmosfera w teamie zawodnika była bardzo chaotyczna i nerwowa. - Nie byłem gotowy technicznie. Czekałem na nowe ramy. Bardzo wiele zainwestowałem w technologię, zaczęły się małe problemy finansowe. Musiałem zarabiać pieniądze jak tylko mogłem. Wówczas sezon rozpoczął się, potrzebowałem rozjeżdżenia. Pierwsze zawody w Pardubicach potraktowałem jak trening. Potem musiałem zdobywać dobre wyniki. Niestety, zanotowałem upadek. Na praskiej Markecie złamałem kostkę i kość strzałkową. To była chwila... Motocykl spadł mi na nogę, wiedziałem, że jest bardzo źle. - wspomina swój upadek.
Kontuzja okazała się na tyle poważna, że wykluczyła Malka ze sportu żużlowego na trzy miesiące. Rehabilitacja przebiegła pomyślnie i zawodnik wrócił do uprawiania swojej ukochanej dyscypliny w dość dobrym stylu. - Złamanie było bardzo groźne. Na szczęście wszystko zrastało się dobrze. Noga była sztywna i obolała. Miałem motywację, aby wrócić jak najszybciej na tor. To nie było takie łatwe, żeby przejść do sezonu, kiedy inni już rozpoczęli swoje starty pięć miesięcy temu. - relacjonuje.
W zeszłym sezonie Martin Malek reprezentował pierwszoligowy klub z Czech - AK Mitas Brezolupy. Zawodnik przyznaje, że wartość zeszłorocznych rozgrywek ceni sobie wysoko - Myślę, że w ubiegłym roku poziom ligi diametralnie wzrósł. Bardzo lubiłem zeszłoroczną Premier League. - stwierdza.
Czech przyznaje, że współpracuje z czeską marką Shupe, która zajmuje się produkcją motocyki żużlowych, przede wszystkim o pojemności 125 cc. Teraz, wraz z producentem Jawa planują podnieść się z dna. - To co się dzieje ostatnio z silnikami jest dość irytujące. Kolejnym faktem jest to, że sytuacja w Jawie nie jest najlepsza. Jeszcze dużo pracy, aby poprawić jakość. Walczę o obniżenie cen. Od kilku lat fabryka nie ma klientów. Ten sport jest coraz droższy. Shupe jest małą firmą. Teraz mamy razem kilka wspólnych projektów i współpraca będzie przebiegać jeszcze intensywniej. - mówi zawodnik.
Na koniec, zapytany o sprawy sprzętowe oraz firmę GM odpowiada interesującym sformuowaniem. - Wyniki nie zależą od silników, ale od psychiki zawodnika.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów