ICE Speedway
Do czterech Szwedów należało decydujące rozdanie Finału Nordyckiego w wyścigach motocyklowych na lodzie, który w sobotnie, wczesne popołudnie odbył się w fińskim Varkaus. Najlepszy był bezbłędny Martin Haarahiltunen, pokonując w finale Niclasa i Stefana Svenssonów oraz Jonasa Anderssona.
Dla Haarahiltunena był to kolejny sukces w ostatnich tygodniach. Przypomnijmy, że młody Szwed, który przebojem wdarł się na "salony" Indywidualnych Mistrzostw Świata Gladiatorów i dwukrotnie w tym sezonie stawał już na podium tej rywalizacji, 24 stycznia został czempionem swojego kraju. W sobotę do kolekcji dołożył kolejne trofeum.
Zawodom towarzyszyła piękna, słoneczna pogoda. Lodowi skandynawscy jeźdźcy cieszyli swoją jazdą około 600 zgromadzonych na trybunach kibiców. Początkowo na liście startowej znajdowali się również Jussi Nyrönen, Ove Ledström, Mats Järf, Tommy Flyktman oraz Rami Systä. Ostatecznie z różnych przyczyn (urazy, rezygnacja z udziału) zabrakło ich w sobotę w Varkaus.
Zawodnicy krótko po prezentacji przed rozegraniem Finału Nordyckiego w Varkaus.
Finał Nordycki - Varkaus, 10 marca 2018:
1. Martin Haarahiltunen (Szwecja) (3,3,3,3,3) 15 + 1. miejsce w finale
2. Niclas Svensson (Szwecja) (2,3,2,U1,3) 10 + 1. miejsce w barażu + 2. w finale
3. Stefan Svensson (Szwecja) (3,2,3,3,3) 14 + 3. miejsce w finale
4. Jonas Andersson (Szwecja) (1,2,2,3,2) 10 + 2. miejsce w barażu + 4. w finale
===============================================================
5. Mikael Flodin (Szwecja) (3,1,2,2,2) 10 + 3. miejsce w barażu
6. Timo Kankkunen (Finlandia) (2,0,3,3,3) 11 + NS w barażu
===============================================================
7. Pierre Hallén (Szwecja) (2,3,3,W/U2,-) 8
8. Christer Biskop (Finlandia) (0,3,2,1,2) 8
9. Jo Sætre (Norwegia) (2,2,1,0,2) 7
10. Mikko Mäkinen (Finlandia) (1,1,0,2,1) 5
11. Tomi Norola (Finlandia) (1,2,1,W/U3,1) 5
12. Matti Isoaho (Finlandia) (3,1,D3,-,-) 4
13. Jani-Pekka Koivula (Finlandia) (0,1,0,2,1) 4
14. Riku Laurunen (Finlandia) (1,0,1,1,1) 4
15. Mika Helin (Finlandia) (0,0,1,0,0) 1
16. Jukka-Pekka Seppä (Finlandia) (0,0,0,1,W/U4) 1
17. Jaro Kiriłow (Finlandia) (0,0,0) 0
Bieg po biegu:
1. Isoaho, Sætre, Norola, Seppä
2. Flodin, Kankkunen, Laurunen, Helin
3. S. Svensson, N. Svensson, Andersson, Biskop
4. Haarahiltunen, Hallén, Mäkinen, Koivula
5. Hallén, Andersson, Flodin, Seppä
6. Biskop, Norola, Koivula, Laurunen
7. N. Svensson, Sætre, Mäkinen, Helin
8. Haarahiltunen, S. Svensson, Isoaho, Kankkunen
9. Haarahiltunen, N. Svensson, Laurunen, Seppä
10. S. Svensson, Flodin, Norola, Mäkinen
11. Kankkunen, Andersson, Sætre, Koivula
12. Hallén, Biskop, Helin, Isoaho (D3)
13. S. Svensson, Koivula, Seppä, Helin
14. Kankkunen, N. Svensson (U1), Hallén (W/U2), Norola (W/U3)
15. Haarahiltunen, Flodin, Biskop, Sætre
16. Andersson, Mäkinen, Laurunen, J. Kiriłow
17. Kankkunen, Biskop, Mäkinen, Seppä (W/U4)
18. Haarahiltunen, Andersson, Norola, Helin
19. S. Svensson, Sætre, Laurunen, Kiriłow
20. N. Svensson, Flodin, Koivula, J. Kiriłow
Bieg dodatkowy o udział w finale:
21. N. Svensson (C), Andersson (Ż), Flodin (N), Kankkunen (NS) (B)
Wielki Finał:
22. Haarahiltunen (C), N. Svensson (B), S. Svensson (N), Andersson (Ż)
Końcowe podium zawodów w Varkaus. Od lewej: Niclas Svensson, zwycięski Martin Haarahiltunen i Stefan Svensson.
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5 | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
||
8. | ![]() |
|
||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|||
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5. | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|||
8. | ![]() |
|
|
|
![]() |
||||
1 | ![]() |
|||
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|||
4. | ![]() |
|||
5. | ![]() |
|||
6. | ![]() |
|||
7 | Speedway Kraków | |||
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
43 |
2. |
![]() |
40 |
3. | ![]() |
39 |
4. | ![]() |
34 |
5. | ![]() |
26 |
6. | ![]() |
25 |
7. | ![]() |
24 |
8. | ![]() |
23 |
9. | ![]() |
21 |
10. | ![]() |
19 |
11. | ![]() |
18 |
12. | ![]() |
17 |
13. | ![]() |
14 |
14. | ![]() |
11 |
15. | ![]() |
6 |
16. | ![]() |
6 |
17. | ![]() |
5 |
18. | ![]() |
4 |
19. | ![]() |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów