eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 123
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Mark Lemon: To początek nowego rozdziału
 2014-11-18 21:50:18  Stanisław Wrona    facebook.com/MarkLemonRacing

W ubiegłym tygodniu, decyzję o zakończeniu wieloletniej kariery podjął 41-letni Australijczyk, Mark Lemon. W sezonie 2014 był on jednocześnie m.in. zawodnikiem ekipy z Redcar Bears oraz pełnił funkcję menadżera reprezentacji Australii, w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata i DMŚJ.

Decyzja ta dojrzewała w doświadczonym zawodniku dosyć długo, lecz teraz ma on pewność, że nadszedł już właściwy czas, aby "zawiesić kevlar na kołku". Nie odejdzie on całkowicie z żużla, z pewnością zakończy jednak ściganie. Być może pojawi się jeszcze w turnieju Testimonialowym, bądź ewentualnie w zawodach charytatywnych. - To początek nowego rozdziału. Ten rok był ciężki. Jeśli mam być szczery, moja dyspozycja nie jest już taka, jakbym chciał. Ciało nie jest już taki, jakie było w młodszych latach i przychodził taki czas, gdy wysiadałem z vana, a było coraz bardziej ciężko. W tym roku miałem wiele na głowie, a gdy pragnienie jazdy nasz opuszcza, nie osiągamy wyników, które byśmy chcieli. Nie wstaje się z łóżka, nie robi ćwiczeń, przygotowań i wszystkiego, co tylko się da, aby wyjść i wygrywać wyścigi. Jeśli spojrzymy na moją pracę, to myłem swoje motocykle, przygotowywałem swoje silniki, jeździłem wszędzie, ścigałem się, a na końcu tego wszystkiego prowadziłem kadrę Australii. Od czasu przejęcia zespołu od Boycie'go (Craige'a Boyce'a, poprzedniego menadżera ekipy z Antypodów - przyp. red.) to znacznie się rozwinęło. Dodatkowa presja i poświęcenie nie pozwoliły mi rywalizować w takim stopniu, w jakim bym tego chciał - przyznał opiekun kadry Australii.

Fakty i liczby z zakończonego sezonu są nieubłagalne. Zawodnik opuścił swój pierwotny klub Glasgow Tigers pod koniec maja, startując mniej niż w kilkunastu spotkaniach, ponieważ zmagał się z problemami na torze w Szkocji, a jego średnia w spotkaniach wyjazdowych była wyższa niż ta z meczów domowych. Wydawać by się mogło, że prawie miesięczna przerwa od występów na Wyspach i odpoczynek, mogły przynieść korzyści, widoczne zwłaszcza w pierwszych występach dla klubu z Middlesbroug - Redcar Bears. Jego średnia ponownie się podniosła, jednak sezon zakończył z wynikiem blisko punkt gorszym, niż w roku 2013, kiedy to pokonywał długie trasy w drodze do dalekiego Plymouth. Lemon szczerze przyznaje, że nie jest zawodnikiem, który po prostu wskakuje na motor, wyjeżdża i wygrywa wyścigi z szerokim uśmiechem na twarzy. Jest kimś, kto musiał pracować ciężko na wszystko, co osiągnął w swojej długiej karierze i kimś, kto zawsze potrzebował być w środku wydarzeń, począwszy od momentu, kiedy siadał za kółkiem samochodu, do pojawienia się na torze. Jednak upływ czasu i kontuzje zebrały swoje żniwo, czego jest świadom.

- Ciało straciło lepszą kondycję i nie było już tego pragnienia, aby się ścigać. To dojrzewało we mnie powoli. Wciąż chciałem wyjść i wygrać każdy wyścig, jednak gdy spojrzymy do tyłu, nie osiągałem tego, co sobie zamierzyłem. Cały czas się tym bawiłem, cieszył mnie taki styl życia i speedway był dla mnie czymś wielkim. Kilka rzeczy po prostu pomogło mi podjąć tą decyzję. Coraz gorszy tryb życia prowadziłem i zmierzałem w złym kierunku. Jako zawodnik musisz prowadzić biznes, bilansować księgi, a w dzisiejszych czasach ci, którzy ścigają się w Premier League muszą mieć sprzęt na poziomie zawodników z Grand Prix. To staje się nieco za drogie, gdy jesteś młody i ambitny, to świetnie, jednak ja jestem już na złym końcu mojej kariery, aby pakować w to pieniądze. Czas zakończyć, w ten sposób mogę odejść szczęśliwy, z tym co udało mi się zrobić. Dodatkowo przyszłość mnie fascynuje - dodaje 41-letni "Kangur".

Przyszłość Lemona jest zagadką. Wypełni on pewne zadania dla długoterminowego sponsora, pomagając przy budowie nowego domu opieki w Potterries. Nie planuje on póki co opuszczać stanowiska menadżera kadry seniorów i juniorów Australii, a jednym z jego marzeń pozostaje zdobycie złotych medali w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata. - Jeśli mam być szczery z pewnością są inni zawodnicy, którzy doszli do tego momentu swojej kariery i mówiliśmy o nich w ciągu ostatnich lat. Przez ostatnie półtorej roku sam przygotowywałem swoje silniki i sprawiało mi to radość. Jest to dla mnie jakaś opcja, jednak nie wiem jeszcze, czy ona by mi się opłaciła i czy miałbym klientów, czy też nie. Biorę chwilę przerwy, lecę do Australii i następnie postanowię, co zrobię dalej - podsumowuje Mark Lemon.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

 


 

2.  Betard Sparta Wrocław


3. ebut.pl Stal Gorzów


4.  KS Apator Toruń


5  Bayersystem GKM Grudziądz


6.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 


7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 

 



8. Innpro ROW Rybnik

 


 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Arged Malesa Ostrów


2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3.  Fogo Unia Leszno


4. Cellfast Wilki Krosno


5.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 

6.   H. Skrzydlewska Orzeł Łódź


7. Texom Stal Rzeszów


8. Unia Tarnów 

 

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Ultrapur Start Gniezno  


2.  Energa Wybrzeże Gdańsk 


3.  Polonia Piła


4.  OK Kolejarz Opole


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Trans MF Landshut Devils







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



 

 

 

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski 43
2.
Patryk Dudek 40
3.  Bartosz Zmarzlik 39
4. Dominik Kubera 34
5.   Piotr Pawlicki 26
6. Szymon Woźniak 25
7.  Bartłomiej Kowalski 24
8. Przemysław Pawlicki 23
9.  Kacper Woryna 21
10.  Bartosz Smektała 19
11. Jarosław Hampel  18
12.  Janusz Kołodziej 17
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Robert Chmiel 11
15.  Paweł Przedpełski 6
16.  Mateusz Cierniak 6
17. Tomasz Gapiński 5
18.   Wiktor Przyjemski 4
19.  Mateusz Szczepaniak
3
20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu