Inne
W ubiegłym tygodniu, decyzję o zakończeniu wieloletniej kariery podjął 41-letni Australijczyk, Mark Lemon. W sezonie 2014 był on jednocześnie m.in. zawodnikiem ekipy z Redcar Bears oraz pełnił funkcję menadżera reprezentacji Australii, w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata i DMŚJ.
Decyzja ta dojrzewała w doświadczonym zawodniku dosyć długo, lecz teraz ma on pewność, że nadszedł już właściwy czas, aby "zawiesić kevlar na kołku". Nie odejdzie on całkowicie z żużla, z pewnością zakończy jednak ściganie. Być może pojawi się jeszcze w turnieju Testimonialowym, bądź ewentualnie w zawodach charytatywnych. - To początek nowego rozdziału. Ten rok był ciężki. Jeśli mam być szczery, moja dyspozycja nie jest już taka, jakbym chciał. Ciało nie jest już taki, jakie było w młodszych latach i przychodził taki czas, gdy wysiadałem z vana, a było coraz bardziej ciężko. W tym roku miałem wiele na głowie, a gdy pragnienie jazdy nasz opuszcza, nie osiągamy wyników, które byśmy chcieli. Nie wstaje się z łóżka, nie robi ćwiczeń, przygotowań i wszystkiego, co tylko się da, aby wyjść i wygrywać wyścigi. Jeśli spojrzymy na moją pracę, to myłem swoje motocykle, przygotowywałem swoje silniki, jeździłem wszędzie, ścigałem się, a na końcu tego wszystkiego prowadziłem kadrę Australii. Od czasu przejęcia zespołu od Boycie'go (Craige'a Boyce'a, poprzedniego menadżera ekipy z Antypodów - przyp. red.) to znacznie się rozwinęło. Dodatkowa presja i poświęcenie nie pozwoliły mi rywalizować w takim stopniu, w jakim bym tego chciał - przyznał opiekun kadry Australii.
Fakty i liczby z zakończonego sezonu są nieubłagalne. Zawodnik opuścił swój pierwotny klub Glasgow Tigers pod koniec maja, startując mniej niż w kilkunastu spotkaniach, ponieważ zmagał się z problemami na torze w Szkocji, a jego średnia w spotkaniach wyjazdowych była wyższa niż ta z meczów domowych. Wydawać by się mogło, że prawie miesięczna przerwa od występów na Wyspach i odpoczynek, mogły przynieść korzyści, widoczne zwłaszcza w pierwszych występach dla klubu z Middlesbroug - Redcar Bears. Jego średnia ponownie się podniosła, jednak sezon zakończył z wynikiem blisko punkt gorszym, niż w roku 2013, kiedy to pokonywał długie trasy w drodze do dalekiego Plymouth. Lemon szczerze przyznaje, że nie jest zawodnikiem, który po prostu wskakuje na motor, wyjeżdża i wygrywa wyścigi z szerokim uśmiechem na twarzy. Jest kimś, kto musiał pracować ciężko na wszystko, co osiągnął w swojej długiej karierze i kimś, kto zawsze potrzebował być w środku wydarzeń, począwszy od momentu, kiedy siadał za kółkiem samochodu, do pojawienia się na torze. Jednak upływ czasu i kontuzje zebrały swoje żniwo, czego jest świadom.
- Ciało straciło lepszą kondycję i nie było już tego pragnienia, aby się ścigać. To dojrzewało we mnie powoli. Wciąż chciałem wyjść i wygrać każdy wyścig, jednak gdy spojrzymy do tyłu, nie osiągałem tego, co sobie zamierzyłem. Cały czas się tym bawiłem, cieszył mnie taki styl życia i speedway był dla mnie czymś wielkim. Kilka rzeczy po prostu pomogło mi podjąć tą decyzję. Coraz gorszy tryb życia prowadziłem i zmierzałem w złym kierunku. Jako zawodnik musisz prowadzić biznes, bilansować księgi, a w dzisiejszych czasach ci, którzy ścigają się w Premier League muszą mieć sprzęt na poziomie zawodników z Grand Prix. To staje się nieco za drogie, gdy jesteś młody i ambitny, to świetnie, jednak ja jestem już na złym końcu mojej kariery, aby pakować w to pieniądze. Czas zakończyć, w ten sposób mogę odejść szczęśliwy, z tym co udało mi się zrobić. Dodatkowo przyszłość mnie fascynuje - dodaje 41-letni "Kangur".
Przyszłość Lemona jest zagadką. Wypełni on pewne zadania dla długoterminowego sponsora, pomagając przy budowie nowego domu opieki w Potterries. Nie planuje on póki co opuszczać stanowiska menadżera kadry seniorów i juniorów Australii, a jednym z jego marzeń pozostaje zdobycie złotych medali w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata. - Jeśli mam być szczery z pewnością są inni zawodnicy, którzy doszli do tego momentu swojej kariery i mówiliśmy o nich w ciągu ostatnich lat. Przez ostatnie półtorej roku sam przygotowywałem swoje silniki i sprawiało mi to radość. Jest to dla mnie jakaś opcja, jednak nie wiem jeszcze, czy ona by mi się opłaciła i czy miałbym klientów, czy też nie. Biorę chwilę przerwy, lecę do Australii i następnie postanowię, co zrobię dalej - podsumowuje Mark Lemon.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
sobota 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Innpro ROW Rybnik
sobota 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Pres Toruń
niedziela 17:00Betard Sparta Wrocław vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Abrmaczyk Polonia Bydgoszcz vs
Texom Stal Rzeszów
sobota 16:15
Cellfast Wilki Krosno vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 13:00
Hunters PSŻ Poznań vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 |
4 |
+36 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +24 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +22 |
5 | ![]() |
2 | 1 | -4 |
6. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
7. | ![]() |
2 |
0 | -20 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
2 | 4 | +28 |
2. | ![]() |
2 | 4 | +10 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +18 |
4. | ![]() |
2 | 2 | +31 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów