SGP-SON-U21
Reprezentacja Australii zwyciężyła w piątkowym barażu Drużynowego Pucharu Świata, zajmując tym samym ostatnie miejsce w sobotnim finale. Opiekun zwycięskiej reprezentacji, Mark Lemon nie ukrywał zadowolenia z sukcesu, jednocześnie ubolewając nad faktem nieobecności Maxa Fricke w turnieju finałowym.
Trzeba przyznać, że po początkowej fazie zawodów, mało kto spodziewał się takiego obrotu sprawy. Przed ostatnim biegiem jeźdźcy z Antypodów mieli bowiem tylko oczko przewagi nad Duńczykami, choć po 8 biegach różnica ta wynosiła 8 punktów. – To coś fantastycznego. Nasze ambicje były takie, aby wystąpić w finale. Baraż to turniej, w którym naprawdę nie chce się być. Chcieliśmy awansować, jednak nie mamy za dużo czasu na świętowanie sukcesu, ponieważ sporo pracy musi zostać jeszcze wykonane podczas sobotniego finału. Chłopacy walczyli naprawdę bardzo ciężko. Dodatkowo straciliśmy Maxa Fricke, co było dla nas znacznym osłabieniem. Awansowaliśmy jednak do finału, a to najważniejsze – mówił po piątkowym sukcesie, Lemon.
W końcówce z pewnością w obozie australijskim pojawiły się nerwy. Na szczęście podopieczni naszego rozmówcy stanęli na wysokości zadania. – Było nerwowo, myślę, że denerwowałem się nawet bardziej niż moi zawodnicy (uśmiech). Chłopakom udało się jednak wykonać zadanie. Jason Doyle jechał naprawdę dobrze, nie był to może wieczór Chrisa Holdera, który zmagał się z problemami ze sprzętem. Jestem pewny, że uda mu się poskładać to w całość w sobotę. Myślę, że możemy pójść za ciosem – przyznał.
Niestety w sobotnim finale Lemon nie będzie mógł wstawić do składu Maxa Fricke, który po upadku w piątkowym barażu został wycofany. Wszystko w myśl nie do końca sportowych zasad, które regulują taką sytuację. – Z tego, co wiem, reguły FIM-u są takie, że jeśli zawodnik zostanie wycofany z zawodów tej rangi, musi pauzować trzy dni. To okropne zasady, ponieważ, jeśli Max byłby zdolny do jazdy w sobotę, nie możemy skorzystać z jego usług. Trochę tego nie rozumiem, ale to FIM ustala zasady. To trochę rozczarowujące, zwłaszcza Max może być niezadowolony, ponieważ jechał bardzo dobrze – powiedział z małym niesmakiem.
Wydawać by się mogło, że udział w barażu może stanowić pewną przewagę nad drużynami, które nie miały okazji do wcześniejszej rywalizacji na finałowym obiekcie. Do końca z tą tezą nie zgadza się nasz rozmówca. – To naprawdę nie ma większego znaczenia, ponieważ speedway bywa nieobliczalny. W sobotę może być zupełnie inny dzień. W barażu dopasowaliśmy się do warunków, do finału podejdziemy z podobnym nastawieniem – podkreślił na koniec, Mark Lemon.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów