Inne
Reprezentacja Australii zakończyła zmagania w Drużynowych Mistrzostwach Świata Juniorów na 2. miejscu, gromadząc 37 punktów. Czołowi zawodnicy tej kadry opuszczają w tym roku grono juniorów, dlatego Mark Lemon, w rozmowie z naszym portalem, żałuje, że nie udało się wykorzystać szansy na zdobycie złotych medali.
Opiekun kadry Australii od początku wiedział, że starcie z reprezentacją Polski, na jej terenie, będzie niezwykle trudne. Przed rokiem nie udało się ich pokonać w szwedzkim Norrköping, tym razem Biało-czerwoni byli górą w Rybniku. – Gratuluję Polakom. Wszyscy wiemy, że polski żużel jest znaczącą marką na świecie. Przyjazd na ich własne podwórko i ściganie się na nim, to zawsze coś ciężkiego. Jaku już nieraz mówiłem, poziom i umiejętności Maxa, Brady’ego i Jacka, jak na ich wiek, są wspaniałe dla australijskiego speedway’a. Na światowym poziomie radzą sobie bardzo dobrze, również w rozgrywkach ligowych, w których startują, również indywidualnie. Sądzę, że ciężko jest to nie tyle zaakceptować, ale jednak czuję się zawiedziony, ze względu właśnie na tych chłopaków. To była ich prawdopodobnie najlepsza szansa na zdobycie złota. Być może, gdyby ten finał odbył się w innym kraju, nasz występ byłby inny – zasugerował, po finale DMŚJ, Mark Lemon.
Przez moment australijska ekipa znajdowała się na prowadzeniu, a w niemałe osłupienie wprawił wszystkich Josh Pickering, który wygrał wyraźnie jeden ze swoich wyścigów. Mało znany zawodnik, ostatecznie na swoim koncie zgromadził 6 punktów i z jego postawy był zadowolony nasz rozmówca. – Josh Pickering wykonał swoje zadanie. Zrobił nawet więcej, niż zakładaliśmy. Uważam, że jak na ograniczone doświadczenie, które miał na tym kontynencie, pojechał powyżej swoich możliwości. Miał bardzo dobry wieczór. Porównując go do niektórych zawodników z Wielkiej Brytanii, pojechał znacznie lepiej. Zdobył 6 punktów, wykonał świetną robotę. Słowa uznania dla niego. Włożyliśmy w to spory wysiłek całego zespołu. Chcieliśmy czegoś więcej, myśleliśmy, że może uda nam się wygrać złoto i taki koniec może być nieco ciężki do zaakceptowania. Nie mam jednak żadnego problemu, ściganie było ciężkie i szybkie, a Polacy byli po prostu znacznie lepsi. Oni zasłużyli na zwycięstwo. To wszystko, co można tak naprawdę powiedzieć. To był dobry speedway – dodał, nieco zawiedziony.
W poprzednich latach Lemon wielokrotnie powtarzał, że jednym z głównych problemów jego kadry, zarówno młodzieżowej, jak i seniorskiej, są finanse. W tym sezonie było pod tym względem nieco lepiej, ponieważ plany federacji zostały określone wcześniej, niż w ubiegłych sezonach. – Oczywiście, w tym roku mieliśmy więcej czasu na planowanie wszystkiego. W roku 2016 otrzymaliśmy wiadomości w tej sprawie dopiero w lutym, czyli już u progu sezonu. Wiedzieliśmy, że sytuacja się zmieni, to dało nam czas na pozyskanie sponsorów i innej pomocy. Ten rok był nieco łatwiejszy pod tym względem, niż poprzedni, ale nadal mieliśmy kłopoty z finansami. Moim największym problemem teraz, jest jednak następny rok. Nie mamy kolejnych zawodników do lat 21 w Europie. Chcemy włączyć się do rywalizacji. Widzę, jak bardzo cennym jest doświadczenie. To coś, czego nie można kupić za pieniądze. W przyszłym roku spróbujemy sprowadzić cały zespół do Europy, co z naszej perspektywy z pewnością będzie trudne – powiedział o problemach swojej kadry.
Cała kadra, która występowała w Rybniku, nie będzie mogła pojawić się na torze w przyszłym sezonie, w rywalizacji do lat 21, ponieważ każdy z tych zawodników urodził się w roku 1996. Kadrę Australii czeka zatem gruntowna przebudowa, a na przeszkodzie stanąć mogą jeszcze problemy wizowe w tym kraju. – Jack, Brady, Max i również Josh – wszyscy mają już po 21 lat. Mamy młodego Jaimona Lindsey’a, sprowadziliśmy go jako rezerwowego, ma 18 lat. On i kilku innych zawodników występują u nas. Są Jordan Stewart, Mathew „Happy” Gilmore, Ben Cook. W tej chwili jest kilku zawodników w Australii, choć nie są jeszcze gotowi. Sytuacja z wizami jest jednak taka, a nie inna i to prawdopodobnie nie pozwoli im na jazdę w Europie w kolejnym roku – podkreślił.
Srebrne medale z młodszym zespołem to może być dla Lemona swoista nagroda pocieszenia sezonu 2017. Należy bowiem pamiętać, że kadra seniorska odpadła z rywalizacji w Drużynowym Pucharze Świata, sensacyjnie przegrywając z reprezentacją Rosji w turnieju w barażowym w Lesznie. Nasz rozmówca przyznaje, że chyba nikt z jego podopiecznych, nie był przygotowany na taki scenariusz. – Występ w Drużynowym Pucharze Świata był dla mnie rozczarowujący. Czułem, że chłopaki prawdopodobnie oczekiwali występu w finale. Było jednak inaczej. Przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy ciężko i nikt chyba nie myślał, że może to nastąpić. Nie udało się. Sądzę, że w tym sezonie lekcja została odrobiona. Przyjęliśmy to razem, jako grupa i uważam, że w kolejnym roku nasze skupienie będzie zdecydowanie inne. Nowi zawodnicy wchodzą już do seniorskiej kadry. Ci, którzy startowali w Rybniku, byli już naprawdę blisko w tym sezonie. Cały czas robią postępy, wiedząc, gdzie zmierzają. Czasami trzeba dojść do punktu, w którym trzeba przestać korzystać z aktualnych członków drużyny i dać szansę młodszym – zapowiedział przyszłe zmiany.
Na koniec poruszyliśmy temat fazy Play-off w SGB Premierhsip. Opiekun Australii jest już trzeci rok z rzędu menedżerem zespołu Belle Vue Aces. W poprzednich latach klub z Manchesteru musiał zadowolić się tytułem wicemistrzowskim na Wyspach Brytyjskich, ulegając kolejno Poole Pirates i Wolverhampton Wolves. Asy w tym roku z Wilkami zmierzą się już w półfinale, a nasz rozmówca uważa, że tym razem to może być czas jego drużyny. – Swindon ostatnio jechało naprawdę dobrze. Oczywiście, jest to mój trzeci sezon, jako menedżera Belle Vue. Myślę, że w ubiegłych latach trafiliśmy na niewłaściwy czas. Teraz mamy z powrotem Maxa, który będzie zdobywał punkty. Jest również Rohan Tungate, już po swoich problemach z kontuzjami. Myślę, że teraz jest naprawdę dobra szansa, abyśmy trafili na odpowiedni dla nas czas – podsumował rozmowę z portalem eSpeedway.pl, Mark Lemon.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów