POLSKA
Tarnowskie Jaskółki po V kolejce Speedway Ekstraligi wciąż pozostają bez zwycięstwa. Nieciekawa sytuacja zespołu Tauron Azoty Tarnów to spora niespodzianka, której mało kto mógł się spodziewać tuż przed rozpoczęciem sezonu. Jedną z osób, które nie tak wyobrażały sobie początek rozgrywek jest trener tarnowskiej drużyny, Marian Wardzała.
Tarnowianie szukający wyjścia z beznadziejnej sytuacji postawili w ostatnim czasie na duże zmiany w przygotowaniu toru. Zdaniem doświadczonego szkoleniowca zmiany rzeczywiście zaszły, ale nie do końca przyniosły pożądany skutek – Tor jest bardzo dobry, ale to jest tor dla wszystkich. On nie ma teraz żadnych tajemnic. Widzieliśmy tutaj w pierwszych biegach pomyłkę Sullivana i Miedzińskiego, ale później błyskawicznie nanieśli poprawkę i końcówką swoich startów wygrali te zawody. Zawodnicy bardzo szybko rozszyfrowują ten tor, ale taką nawierzchnie życzą sobie zawodnicy miejscowi i taki tor po prostu wykonujemy. Jest dużo pracy przy takim torze mówiąc szczerze. Dziś przed spotkaniem od godziny dziewiątej rano pracowaliśmy wspólnie z toro-mistrzami prawie do samego meczu, żeby ten tor był do bezpiecznej jazdy. Niestety dalej jest źle. Trenowaliśmy wczoraj, przedwczoraj i praktycznie to pogoda zepsuła wczorajszy trening, bo już na samym początku zaczęło padać. Tor się radykalnie zmienił. Trochę wprowadziło nas to w błąd ,ale mimo to zawodnicy przyjezdni bardzo szybko go rozszyfrowują i to jest właśnie niepokojące. Jeśli tak łatwo można się do niego dopasować to z kim My wygramy mecz? Nie wiem co w tej chwili o tym myśleć. Zawodnicy byli zadowoleni z toru i nikt praktycznie nie powiedział złego słowa, tak więc nie wiemy co zrobić dalej żeby było dobrze – przyznaje Wardzała.
Tarnowski obiekt słynący z bardzo twardej nawierzchni zamienił się teraz w bardzo szybki i ciekawy obiekt na, którym wykręcane są coraz lepsze czasy. Dowodem na diametralną zmianę w nawierzchni jest fakt, iż w spotkaniu pomiędzy Tauron Azoty – Caelum Stal padły ,aż trzy rekordy toru! Pomimo to tarnowianie nie wykluczają powrotu do przysłowiowej "skały" – Na pewno jest na to szansa, ale musi to być już konkretna skała, która będzie odpowiednio polewana. To co mieliśmy tutaj w meczu z Zielona Góra to była skała, która nie była polewana. Tor nie był do walki, a taki żużel się po prostu nudzi. Nie chciał bym w tej chwili snuć czy będzie jakaś zmiana w przygotowaniu nawierzchni toru, bo ten tor można różnie przygotować. Byłbym również za tym aby na jedno spotkanie przygotować go inaczej, być może wtedy nie rozszyfrowali by nas tak szybko. Jednak trzeba to najpierw ustalić z zawodnikami – dodał szkoleniowiec.
W końcówce zawodów to Unibax podyktował warunki wydzierając tym samym upragnione zwycięstwo tarnowskim Jaskółkom - Pół meczu można jechać źle, ale końcówkę mieli wspaniałą. Jechali praktycznie wszyscy i pokazali nam jak się jeździ na tym torze – podsumował Marian Wardzała.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów